• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 25

راه رفتن با ایمان در کوه تی آن مِن در چین

برای سال ها کوه تی آن مِن با عنوان بلندترین کوهی که طولانی ترین پل معلق (پل معلقی که فقط افراد می توانند از آن بگذرند) دنیا را دارد معروف بود. اگر از این مسیر حرکت کرده بودید می دانستید که راه رفتن روی این پل هیجان زیادی دارد. اما اکنون این پارک توریستی یک برگ برنده دیگر هم رو کرده است که می تواند آدرنالین خون توریست هایی که به این منطقه می آیند بالا ببرد! و آن چیزی نیست جز یک راه باریک شیشه ای که دور پیچ خم صخره ای کوه درست جایی که شیب به حداکثر خود می رسد ساخته شده است در ارتفاع 1430 متری می توانید زیر پاهایی خود پارک جنگلی ملی تی آن مِن را ببینید. این پارک در 5 مایلی جنوب روستای ژانگژیاژه در استان هونان قرار گرفته است.

koohchin2

وقتی روی این شیشه ها راه می روید باید به سازنده های چینی آن ایمان داشته باشید که کار خود را به درستی انجام داده باشند! البته به چیزی بیش از ایمان نیاز دارید. وقتی که روی این مسیر شیشه ای راه می روید احساس می کنید بر روی شیشه ای راه می روید که استحکامی ندارد چون شیشه ها زیر پای شما صدا می کنند این کار برای هیجان بیشتر به صورت عمدی انجام شده است. در قسمت بالایی کوه مقدار زیادی مه وجود دارد و همانطور که حرکت می کنید در این مه کم کم فراموش می کنید که در زیر پای شما پرتگاهی است و در حال راه رفتن روی شیشه هستید. آب و هوای این منطقه سرد است و ترس و سرما حس عجیبی در شما القا می کند.

کوه چین

همچنین علاوه بر راه شیشه ای یک جاده بسیار زیبا تا قله کوه از میان صخره های کوه تی آن مِن ساخته شده است. این جاده نزدیک به 7 کیلومتر طول دارد و 99 پیچ دارد به کمک این جاده می توانید به غاری که 130 متر ارتفاع دارد و در بالای کوه واقع شده است دست پیدا می کنید. و آنها که  نمی خواهند از کوه بالا بروند می توانند بنشینند و در هر یک از 98 ایستگاه از خوراک های طبیعی و آبدار استفاده کنند اینجا بهشت گیاهخواران است.

بدون شک کوه تی آن مِن و پارک ملی تی آن مِن یکی از زیباترین جلوه های طبیعی است که با دیدن آن می توان به عظمت خداوند پی برد همچنین در استان ژیانگژیاژه پارک های ملی و دیدنی های طبیعی قابل توجهی وجود دارد به همین دلیل گردشگران زیادی که به این سمت می آیند می توانند به بهترین وجه از سفر خود لذت ببرند.

نکاتی برای سفر به این کوه زیبا
  • در این نواحی روستایی چین به سختی می توانید افرادی بیابید که زبان شما را بفهمند بنابراین بهتر است یک کتابچه راهنمای زبان چینی با خود داشته باشید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • در این محل ممکن است افرادی ببینید که ورزشهای هیجان انگیز و گاه خطرناکی انجام می دهند مراقب باشید این ورزش ها را به حرفه ای ها واگذار کنید.
  • اگر سابقه بالا آوردن دارید و معده ضعیفی دارید بهتر است در خوردن کمی دقت کنید و برای خود کیسه ذباله داشته باشید.

منبع: تراول مینت

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید