• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 10

هنر ساخت یک وب سایت عالی

ساخت یک وب سایت عالی، اساس و پایه هر کسب و کار موفق یا شروع یک کار فردی است. اما ساخت یک سایت از ابتدا، ممکن است یک کار نا آشنا و مشکل به نظر برسد. اجازه ندهید این ترس شما را از مسیرتان دور کند. ساخت وب سایت کار آسانی است، از نظر زمانی به اندازه تولید یک طرح اولیه طول می کشد. نکات ریزی وجود دارد که شما برای ساخت بهترین وب سایتی که با نیازهایتان مطابقت دارد، باید بدانید. انتخاب نام دامنه، انتخاب ظاهر وب سایتتان، و بهینه سازی، نکاتی هستند که باید در نظر بگیرید. حال، مراحل اساسی و ضروری برای ساخت وب سایت را در زیر بیان می کنیم.

هنر ساخت یک وب سایت عالی

یک طرح بسازید

مانند هر پروژه ای، فرآیند ساخت یک وب سایت، با کلیه مراحل مهم طراحی آغاز می شود. سوالاتی وجود دارد که باید قبل از شروع به کار، با تمام جزییات ممکن، از خودتان بپرسید و پاسخ دهید:

• هدف وب سایت تجاری شما چیست؟

• چه کسانی مخاطبان وب سایت شما هستند؟

• چه نوع محتوایی برای ارائه به بازدیدکنندگان وب سایتتان، طراحی می کنید؟

• چگونه میزان موفقیت وب سایتتان را اندازه خواهید گرفت؟

یک نام دامنه انتخاب کنید

هر متخصص SEO به شما خواهد گفت: اگر می خواهید یک سایت کارآمد بسازید که به صورت طبیعی حجم ترافیک بالایی از بازدیدکنندگان را جذب کند، نام دامنه شخصی خود را داشته باشید، چرا که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است. این نام دامنه نه تنها آدرس شما در دنیای مجازی است، بلکه یک فاکتور کلیدی برای موتورهای جستجو است تا هنگام رتبه بندی سایت شما، آن را در نظر بگیرند. نام دامنه شما باید چیزی باشد که کاربرانتان را با کسب کار شما پیوند دهد، همچنین عبارت آسانی برای جستجو باشد و به خاطر بماند.

در مورد ظاهر وب سایتتان تصمیم بگیرید

با وجود طیف گسترده ای از قالب های طراحی وب سایت که در دسترس دارید، انتخاب یکی از آن ها برای استفاده، سرگردان کننده است. با این حال، اگر در طول مراحل طراحی وظایفتان را به خوبی انجام دهید، متوجه می شوید که کاربران هدف چگونه فکر می کنند، چه چیزهایی نیاز دارند و انتظار دارند زمانی که وارد سایت شما می شوند چه چیزهایی در آن پیدا کنند.

برای مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین برای فروش کالاهایتان بسازید، یک طراحی ساده با رنگ پیش زمینه ملایم (ترجیحا سفید) انتخاب خواهید کرد، چون می خواهید تصاویر کالاها و دکمه های خرید در صفحه برجسته باشد و دیده شود. بنابراین، باید برای بهبود تجربه کاربر، در مورد استفاده از ویجت های مختلف فکر کنید. درحالی که در یک مسیر یکسان در طراحی وب سایت تجارت الکترونیک حرکت می کنید، ممکن است یک ویجت نوار کناری اضافه کنید که کالاهای مرتبطی را نمایش می دهد که کاربران اغلب دیده و خریداری کرده اند.

جنبه های دیگری نیز برای انتخاب ظاهر و چهره وب سایتتان وجود دارد که به گزینه های سفارشی سازی اشاره می کند. قالب ها اساس خوبی را برای طراحی وب سایت نمایش می دهند، ذخیره زمان، تلاش و هزینه. با این حال، اگر برای قرار دادن نیازها و استایل مورد نظر خود نمی توانید آن ها را سفارشی سازی کنید، مانند هزاران وب سایت دیگر که وجود دارد، تا پایان کار همان طراحی را خواهید داشت.

وب سایتتان را از نظر SEO بهینه سازی کنید

مهم است بدانید، داشتن دامنه خصوصی برای رتبه دهی مناسب وب سایتتان در صفحات نتیجه جستجو، کافی نیست. اگر می خواهید یک بلاگ اجرایی، وب سایت یا فروشگاه آنلاین داشته باشید، باید مقدار زیادی از پول و تلاشتان را برای بهینه سازی آن در موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنید. این کار شامل به روز کردن محتوا به صورت منظم، چک کردن وب سایت در مورد وجود لینک های شکسته، نوشتن خلاصه ها و عناوین متناسب با SEO، و ترویج محتوا حتی در کانال های رسانه های اجتماعی دیگر است.

بهینه سازی وبسایت

سازندگان وب سایت حرفه ای، ابزارهای با ارزشی هستند که برای اهداف طراحی و SEO سرمایه گذاری می کنند. شما نیازی به ویرایش HTML و انجام یک فرآیند اجرای پیچیده به منظور طراحی و بهینه سازی سایتتان ندارید. کافیست کلمات کلیدی، خلاصه ها و عناوین را بنویسید و ذخیره کنید. سیستم تمام عملیات بهینه سازی را برایتان انجام می دهد. اگر روی کسب درآمد از وب سایتتان از طریق تبلیغات برنامه ریزی کرده اید، بررسی کنید که آیا سازندگان وب سایتتان قالب های سفارشی تبلیغات گوگل را پیشنهاد می دهند یا خیر. این تبلیغات ممکن است در بسته های جایزه در دسترس باشند، اما اغلب قیمت بالایی دارند، مگر اینکه شما کد تبلیغات را وارد کنید و به راحتی از آن ها استفاده کنید.

موفقیت وب سایتتان را اندازه گیری کنید!

آیا شاخص های عملکرد کلیدی وب سایتتان را ایجاد کرده اید؟ چگونه موفقیت وب سایتتان را اندازه گیری می کنید؟ اغلب چگونه این کار را انجام می دهید؟

بدون اینکه بیش از حد در این مساله غرق شوید، باید از ابزارهای اندازه گیری مانند Google Analytics، Google Webmaster Tools، Moz، SEMRush، یا AWR استفاده کنید تا بفهمید که اکنون کجا ایستاده اید. با توجه به هدف وب سایتتان، ممکن است بخواهید شاخص های عملکرد نظیر ترافیک طبیعی و پرداخت، رتبه بندی شما از طریق موتورهای جستجوی اصلی، نرخ تبدیل، نرخ پرش، و نرخ کلیک (click through rate:CTR) را ببینید. یک مرتبه که داده داشتید، سعی کنید به منظور بهبود کارایی وب سایت، رفتار بازدیدکنندگانتان را بشناسید.

نتیجه

اگر در این مبحث و مسائل مربوط به آن تازه کار هستید، ممکن است تمامی مطالب بالا برایتان اندکی گیج کننده باشد، اما در حقیقت ساخت یک وب سایت اجرایی و خوش ظاهر بسیار آسان تر از آن است که در نگاه اول به نظر می رسد.

امروزه، سازندگان وب مختلف و ابزارهای حرفه ای وجود دارند که می توانید برای اهداف طراحی و بهینه سازی از آن ها استفاده کنید، چیزهایی که زندگی شما را اندکی آسان تر می کنند، و کسب و کارتان را سودآورتر.

ترجمه: سنیه دیلمی

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید