• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 11

هفت کلمه در زبان انگلیسی که معمولا اشتباه تلفظ میشوند+فایل صوتی

شاید شنیده باشید که زبان انگلیسی آسان ترین یا یکی از آسان ترین زبان های دنیاست؛ این به طور کلی صحیح است. ولی با این وجود زبان انگلیسی از لحاظ تلفظ واژگان جزء زبان های نسبتا مشکل دنیا قرار دارد.

هفت کلمه انگلیسی که معمولا اشتباه تلفظ می شوند

در این مقاله به هفت کلمه زبان انگلیسی که اغلب ما فارسی زبانان اشتباه تلفظ می کنیم خواهیم پرداخت. تلفظ صحیح این کلمات هم به صورت فارسی برای شما نوشته شده، هم به صورت علائم فونتیک زبان انگلیسی و هم در پایان صفحه می توانید به تلفظ صوتی آنها گوش دهید.

کلمهAthlete

کلمه Athlete به معنی ورزشکار است. بسیاری از زبان آموزان این کلمه را به صورت “اثلِت” تلفظ می کنند ولی تلفظ صحیح این کلمه “اثلییت” است.

تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /ˈæθliːt/

کلمه Iron

Iron به معنی آهن است که اغلب به اشتباه به صورت “آیرن” تلفظ می شود ولی تلفظ صحیح این کلمه به صورت “آی اِرن” است.

 تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /ˈaɪərn/

کلمه Pronunciation

این کلمه را شاید بتوان گفت رایج ترین کلمه در زبان انگلیسی است که به اشتباه تلفظ می شود. اشتباه تلفظ کردن این کلمه از این نکته سرچشمه می گیرد که فعل این کلمه Pronounce است و افراد تصور می کنند که اسم این کلمه به صورت Pronounciation نوشته می شود ولی اسم این کلمه به شکل Pronunciation (یعنی تلفظ) نوشته می شود! تلفظ صحیح این کلمه به صورت “پرِ نان سی ایشن” است.

تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /prəˌnʌnsiˈeɪʃn/

کلمه Answer

 تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /ˈænsər/

در کلمه answer حرف w تلفظ نمی شود و به اصطلاح صامت است. بنابراین این کلمه به شکل “اَنسِر” تلفظ می شود.

کلمه Island

اغلب تصور می شود چون کلمه land به صورت “لَند” تلفظ می شود این کلمه به عنوان جزئی از کلمات دیگر هم به همین شکل تلفظ می شود (که تصور صحیحی نیست). حرف a در کلمه island به شکل کسره (-ِ) تلفظ می شود نه فتحه (_َ). Island در کلمات England و Scotland نیز به همین شکل تلفظ می شود.

 تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /ˈaɪlənd/

کلمه Of

اگر حرف f در کلمه of که برای مالکیت بکار می رود، به شکل “ف” تلفظ شود اشتباه است؛ این حرف در Of باید به شکل “و” تلفظ شود. بنابراین Of به صورت “آو” تلفظ می شود.

 تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /ʌv/

کلمه We

و آخرین کلمه ای که به آن می پردازیم ضمیر We (به معنی ما) است. دلیلی که ما فارسی زبانان این کلمه و سایر کلماتی که در آنها از حرف w استفاده می شود را اشتباه تلفظ می کنیم، این است که صدای w در زبان فارسی وجود ندارد و اغلب زبان آموزان آن را مثل صدای “و” در زبان فارسی تلفظ می کنند. هنگام تلفظ این حرف در کلمات، لب ها باید گرد شود. می توانید به تلفظ صوتی این کلمه در فایل صوتی ارائه شده گوش کنید.

تلفظ به صورت علائم فونتیکی: /wiː/

تلفظ صوتی هفت کلمه بالا:

 افرادی که در یادگیری زبان انگلیسی (یا سایر زبان ها) موفق هستند یکی از مهم ترین کارهایی که انجام می دهند قرار گرفتن در موقعیت هایی است که می توانند به صحبت کردن افراد بومی انگلیسی زبان گوش دهند تا از این طریق تلفظ های اشتباه خود را به حداقل برسانند. این موقعیت ها می توانند زندگی کردن در کشوری انگلیسی زبان، تماشا کردن فیلم های انگلیسی، گوش دادن به اخبار، گوش دادن به پادکست های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی… باشند.

ارسالی از زبان امید

فایل صوتی هفت کلمه انگلیسی که معمولا اشتباه تلفظ می شوند

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید