• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 07

عکاسی حرفه ای از اجناس لوکس

میچ فین برگ، عکاس آمریکایی تبلیغات و روزنامه، حدود بیست سال است که عکاس مخصوص برند گوچی شده است (به طور ماهانه از نیو یورک تا پاریس را طی می کند تا از محصولات گوچی برای تبلیغات عکس برداری کند). طی این مدت او استراتژی های درجه یکی را در نورپردازی، استایل و عکس برداری ابداع کرده که اجناس لوکس را بسیار فریبنده می نمایاند. در این مقاله او به چند ترفند خود اشاره می کند که از بین آنها یکی دو مورد چنان هستند که حتی افراد تازه کار هم می توانند با کمک آنها کار خود را بهبود ببخشند.

عکاسی از اجناس لوکس

اولین پیشنهاد فین برگ این است که به این باور برسید که از چیزی ورای اشیا، عکس برداری می کنید.

استودیو شما برای به تصویر کشیدن پیامی درباره ی اشیا است. او خاطرنشان می سازد که طبیعت بی جان همچون نام ها هستند که فوق فوقش خود اشیا را بیان می کنند. اما به عکس های یک کاتالوگ بیندیشید. طبیعت بی جانی که از نظر من جالب است و همچون افعال، قیود و صفات هستند و چیزی ورای شی را بیان می کنند و این، آن چیزی است که استودیو شما را الهام بخش و چالش برانگیز می کند. این همان توانایی خلق یک ایده یا تحریک یک احساس با استفاده از شی بی جان است.

بهترین مثال برای رساندن این مفهوم عکس آغازین فین برگ از کیکی شکلاتی از سری عکس های مجله ی جی کیو از دسرها است که برای به تصویر کشیدن دوران کودکی گرفته شده بودند. او برای یادآوری دوران کودکی از حالت دورانی چرخشی به مرکز استفاده کرد تا قدرت خاطرات، و نه فقط یک کیک خالی را به نمایش بگذارد.

فین برگ معتقد است اشیا شخصیت، کارکتر و زندگی درونی دارند و کار عکاس این است که آن ها را آشکار سازد.

او به طور طعنه آمیزی یک کمال پرست است که پیشنهاد می کند به کمال پرستی صرف نپردازید. او می گوید «نمی خواهم اشیا بسیار خوب به نظر بیایند. زمانی که از کفش های بند دار عکاسی می کنم همواره سعی می کنم که بند ها باز و طبیعی به نظر برسند نه به شکل فریبنده ای بسته شده. برای عکاسی از پیک های گیتارش هم، فین برگ آن قدر آن ها را بر روی میز نور پرت کرد تا به شکلی در بیایند که دوستش داشته باشد.

نورپردازی و استایل 101

فین برگ می گوید نورپردازی یکی از مهم ترین کارهایی است که در یک استودیو باید انجام شود.

کار خود را با گزینش یک ویژگی یگانه از سوژه ی خود که می خواهید آن را برجسته نمایید آغاز کنید؛ رنگ، بافت، فرم، خط یا ترکیبی از این ها. سپس نور را طوری طراحی کنید که چشم بیننده را وادار سازد ابتدا و بیش از هر چیز دیگری به آن ویژگی یگانه خیره شود. به گفته ی فین برگ در ابتدا نیازی به تجهیزات گران قیمت نورپردازی ندارید. تنها پنجره ای را لازم دارید که نور شمالی را بتاباند یا یک منبع نور و یک بازتابنده ی سفید رنگ داشته باشد.

برای خود چند پرده ی پس زمینه ی رنگی بسازید. شی مورد نظر را آن قدر بچرخانید و بازی نور روی آن را تماشا کنید تا به حالت ایده آل خود برسید. حتی می توانید از چراغ قوه ها استفاده کنید کاری که من خود اوایل انجام می دادم.

اشتباهات رایج نورپردازی تازه کاران از دید فین برگ
  • قرار دادن مستقیم شی روبروی میز نور پس زمینه
  • کاربرد زمینه های بیش از حد سفید

دیگر استراتژی مناسب برای نورپردازی این است که شی را روی صفحه ای شیشه ای بالای منبع نور آویزان کنید و فاصله را طوری تنظیم کنید تا گوشه های شی کاملا مشخص و پس زمینه سفید به چشم بیایند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید