• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 08

چرا از تبلیغات دسته بندی شده استفاده می کنم!

 

توضیح: تبلیغات دسته بندی شده به تبلیغاتی گفته می شود که با توجه به موضوع تبلیغات دسته بندی شده است به عنوان مثال در بخش استخدام، املاک یا هر دسته دیگری می توان بسته به موضوع تبلیغات آگهی مورد نظر را سفارش داد.

من در حدود 20 سال است که در کار تبلیغات هستم، متن های تبلیغاتی می نویسم و به کمک تبلیغاتی که انجام می دهم چیز هایی را می فروشم و در این مدت تجربه هایی هم کسب کرده ام و راه درست تبلیغات را شناخته ام و اکنون خوشحالم که می توانم تجربیاتم را در اختیار شما قرار دهم! اخیراً خانمی برای من نوشته بود « من نمی دانم کجای کارم اشتباه بوده است، اخیراً در روزنامه ای پر تیراژ تبلیغاتی سفارش دادم و آنرا در تبلیغات دسته بندی شده با رنگی خاص مشخص کرده بودم اما فقط یک تماس داشتم.» من در جوابش گفتم بدون دیدن متن تبلیغاتی شما نمی توانم با اطمینان بگویم مشکل از کجاست.» اما به او گفتم یک دلیل بزرگ وجود دارد که چرا من تبلیغاتم را در قسمت تبلیغات دسته بندی شده قرار می دهم: « می خواهم مردم تبلیغات مرا در جایی ببینند که بدنبال اطلاعات می گردند و به صورت رایگان از من این اطلاعات را بگیرند و اطمینان حاصل کنند که من تنها کسی هستنم که می توانم مشکل آنها را حل کنم!»

تبلیغات طبقه بندی شده

من سعی نمی کنم از طریق تبلیغات خود به آنها چیزی بفروشم!  من فقط سعی می کنم به حرف افرادی که تبلیغات مرا دیده اند گوش فرا دهم و منتظر می شوم تا از من اطلاعات بیشتری بخواهند!

این همه چیزی است که هنگام تبلیغات باید انجام دهید:

در مردم برای نوشتن یا تماس گرفتن با شما ایجاد انگیزه نمایید! این همه کاری است که باید انجام دهید به همین سادگی!! سعی نکنید به آنها چیزی بفروشید. آنها را مجبور نکنید تا کالا یا خدمات شما را سفارش دهند. فقط کاری کنید که احساس کنند باید با شما تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتری بدست آورند یا کاری کنید که به خاطر کالا یا خدمات رایگانی که به آنها ارائه می دهید با شما تماس بگیرند.

اگر سعی کنید در تبلیغات خود کاری بیش از این انجام دهید ممکن است مشکل شما همین باشد. من افراد زیادی را دیده ام که برای یک صفحه تبلیغات مبلغ زیادی پرداخت می کنند و امیدوارند که این تبلیغات بتواند هزینه خودش را جبران کند برای آنها تعداد زیادی مشتری فراهم کند و آنها را ثروتمند کند! اما تبلیغات دسته بندی شده برای این منظور طراحی نشده اند. بلکه برای اغوا کردن مشتری و برای برانگیختن حس کنجکاوی مشتری طراحی شده اند و به همین دلیل است که آنها با شما تماس می گیرند! این همه کاری است که تبلیغات شما باید انجام دهد همین و بس!

اگر تبلیغات شما تاثیر لازم را در مخاطب نگذاشته است من از شما چند سوال دارم: آیا تا کنون روی تبلیغات خود آزمایشی انجام داده اید؟ آیا برای شروع از تبلیغات در یک مجله تبلیغاتی با قیمت ارزان تبلیغات خود را آزمایش کرده اید؟ آیا در آن مجله قبلاً تبلیغات کوچکتری را انجام داده اید؟ آیا درباره نتیجه ای که از این تبلیغات خواهید گرفت از متخصصین راهنمایی گرفته اید؟ آیا برای تبلیغ از منابع دیگری هم استفاده کرده اید تا ببینید مخاطب کدام یک از آنها می تواند مشتری خوبی برای شما باشد؟ آیا با شما تماس گرفته اند؟ آیا از پاسخ شما مشعوف شده اند؟

اگر می خواهید در روزنامه ای محلی که در حدود 10000 مخاطب محلی دارد و قیمت پایینی هم دارد شروع کنید فکر ببینید آیا تبلیغات شما برای کسانیکه روزنامه را از طریق پست دریافت می کنند هم ارسال می شود؟ آیا این افراد می توانند مشتری هدف شما باشند؟

افرادی که روزنامه ها را از طریق پست دریافت می کنند کسانی هستند که از طریق پست بسیاری چیزهای دیگر را هم دریافت می کنند. شما هم می توانید به این افراد کالا یا خدمات خود را بفروشید آیا برای فروش محصولات خود به چنین افرادی برنامه ریزی کرده اید؟ اما در وهله اول کلید موفقیت شما در برانگیختن مخاطبان کنجکاو برای برقراری ارتباط با شماست تا بدین ترتیب از شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. بله قبلاً در این مورد صحبت کردیم اما می خواهم مکرراً بر این نکته تاکید کنم چون بسیار مهم است این تبلیغات باید افراد کنجکاو را به سمت شما بکشاند و دیگر هیچ!

تبلیغات شما باید به خوبی و با دقت بالا نگاشته شوند و احتمالاً اطلاعاتی درباره محصول و قیمت ارائه نمایند. اما در تبلیغات دسته بندی شده هدف شما نباید فروش محصول یاشد. این نوع تبلیغات باید کاری کند که افراد با شما تماس بگیرند و اطلاعاتی را درخواست کند و آنگاه نوبت شماست که برای آنها کاتالوگ و پیشنهاد های مناسبی در اختیار او قرار دهید و کاری کنید که مشتری فرایند خرید را تکمیل نماید.

این کمترین کاری است که می توانم انجام دهم.  و احتمالاً برخی کار های دیگر هم انجام دهم واقعاً جواب می دهد! من معمولاً یک گزارش رایگان هم در تبلیغات خود ارائه می دهم چیزی مانند این:

گزارش رایگان:

 «20 ایالت برتر برای تبلیغات!»

76 درصد از سفارشات من فقط از 20 ایالت هستند! فکر می کنید آنها کدام ایالت ها هستند!

 در صورت نیاز یک کپی برای شما ارسال خواهد شد!

 کریستنسن!

 

لطفا به این تبلیغات دقت کنید این متن آخرین تبلیغ من است پس از این تبلیغات تماس های زیادی با من گرفته شد و من برای آنها یک کپی فرستادم! و البته پس از آن از هر مشتری احتمالی یک نام ارزشمند داشتم همراه با اطلاعات تماس او! اگر آنها یک کپی از آن گزارش می خواستند پس تا حدودی به این اطلاعات علاقه مند هستند. آنها می خواستند بدانند من کجا تبلیغ می کنم چون احتمالاً خودشان کسب و کاری دارند و می خواستند بدانند کجا می توان فروش خوبی داشت شاید آنها اطلاعات دقیق تری بخواهند و من می توانم آن اطلاعات را به آنها بفروشم. یا شاید آنها علاقه مند به خرید یکی از 9 کتاب من باشند!!!

بله این کاری است که من انجام می دهم به نظر پول حرام کردن است! اگر می خواهید به خریداران ایمیلی کالای خود را بفروشید سعی کنید چند تبلیغ دیگر هم به تبلیغات خود اضافه کنید در مجلاتی که به صورت پستی برای افراد ارسال می شود تبلیغ کنید تا به این خریداران دسترسی پیدا کنید. شاید باور نکنید بنده پول بسیاری بابت تبلیغات خرج کرده ام و از بعضی از آنها حتی یک سنت هم بدست نیاوردم. از این رسانه به آن رسانه و به روش های مختلف تبلیغ کرده ام. اما اکنون می دانم در هر رسانه ای چگونه تبلیغ کنم و چگونه از تبلیغات خود پول زیادی بدست آورم. برخی تبلیغات سبب شده اند تا صدها نامه برایم ارسال شود با 100 ها پرسش برخی واقعاً سودآور هستند. اما من همچنان به تبلیغ ادامه می دهم و به تاثیر همه آنها توجه ویژه ای دارم. و این کاری است که شما باید انجام دهید! چیزی بهتر از تبلیغات دسته بندی شده نمی یابید، این نوع تبلیغات هنوز یکی از با ارزشترین انواع تبلیغات هستند. چرا یک بار هم که شده امتحان نمی کنید؟

نوشته: گری کریستنسن

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید