• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 21

موثرترین راهکارها برای پولدار شدن

 نسخه صوتی

در این مقاله می آموزید چگونه می توانید پول بیشتری از کسب و کار خود بدست آورید. روش هایی کارآمد که افراد ورشکسته به کمک آنها توانسته اند دوباره بلند شوند و با قدرت، کسب و کار خود را به موفقیت و اوج بازگردانند. این مقاله حاصل و چکیده تحقیقاتی است که در نهایت برای خوانندگان عزیز وبسایت یاد بگیر دات کام جمع آوری و ترجمه شده است.

موثرترین راهکارها برای پولدار شدن

درس اول: قانون فراوانی پول در کسب و کار را فراموش نکنید!

قبل از هر اقدامی باید قبول کنید که پول فراوانی وجود دارد که می توانید بدست آورید. گردش پول روزانه مالی شبکه های اجتماعی در سال 1401 در حدود 80 میلیارد تومان تخمین زده می شود اما کارشناسان می گویند به دلیل عدم شفافیت این تراکنش ها عدد واقعی به مراتب بالاتر از اینهاست. گردش مالی فقط در بازار پوشاک 12 میلیارد دلار است. در سال 1400 بیش از 4 میلیارد دلار  در بازار تلفن همراه به غیر از لوارم جانبی و تعمیرات گردش مالی وجود داشته است. این رقم در صنعت مرغ و تخم مرغ 200 هزار میلیارد تومان بوده است در سال 98 ایرانیان 290 میلیارد تومان برای بازی های یارانه ای هزینه کرده اند. حال بازار های مشابه دیگر را در نظر بگیرید یا اگر می توانید کاری انجام دهید که بازار بین الملل را هدف بگیرید این اعداد چه می توانند باشند؟ اما راهکار چیست چگونه شما از این بازارهای متنوع سهم خود را بدست بیاورید پس این مقاله را تا انتها بخوانید که با راهکار های عملی و کاربردی به کسب و کارتان رونق ببخشید.

نمی گویم فقط با تصور و خیال به همه چیز می رسید بلکه پول بدست آوردن، زمان و استراتژی می خواهد به شما قول می دهم با نشستن و کاری نکردن برای شما هیچ اتفاق خوبی نمی افتد حتی اگر مثبت نگر باشید بلکه باید با این ذهنیت مثبت اقدام نمایید اما قبل از هر چیزی باید اعتقاد داشته باشید که پول زیادی در جامعه وجود دارد که می تواند مال شما باشد.

درس دوم: تقویت رابطه ها

شما در صورتی پول بدست می آورید که کسانی به شما پول بدهند و قبل از هر چیز این افراد باید شما را بشناسند و به شما اعتماد کنند و این به شما بستگی دارد که چقدر روابط عمومی قوی داشته باشید، انسان معتبر و صادقی باشید توانایی شبکه سازی داشته باشید چقدر به اطرافیان خود خدمت کنید. همچنین باید یک فروشنده خوب باشید و روز بعد فروشنده بهتری باشید. قبل از اینکه بخواهید مشتری را قانع کنید باید بتوانید خود را قانع کنید دلیلی قانع کننده بیابید که آن کالا را بخرید. برای این منظور بسیار مهم است که هم کالا یا خدمات مورد نظر را کاملا بشناسید باید خودتان از این کالا یا خدمات استفاده کنید و خود را به جای مشتری بگذارید تا او را درک کنید چرا باید چنین خریدی بکند!

شاید شما یک وکیل، نویسنده، شاعر، پیمانکار و … باشید اما بدون این مهارت شانس زیادی برای پولدار شدن ندارید باید بتواند مشتری یا کارفرمای خود را قانع کنید که بهترین هستید. شاید تجربه کافی نداشته باشید می توانید دوره های کارآموزی رایگان یا با دستمزد کم بگذرانید تا هم از تجربه های دیگران بیاموزید هم اینکه از روش های کار حرفه ای ها بیاموزید بهترین ها را در صنعت خود بیابید و تلاش کنید برای آنها حتی به صورت رایگان کار کنید این روش بسیار قدرتمند است بسیار بیش از آنکه تصورش را بکنید اکثر افراد از این کار سر باز می زنند و موقعیت های طلایی را از دست می دهند. همانطور که می دانید بزرگترین سرمایه گذار جهان وقتی کار خود را در یک موسسه مالی شروع کرد حتی حقوق خود را نپرسید حتی وقتی حقوقش را به او تحویل دادند پاکت آن را باز نکرد وقتی از او پرسیدند نمی خواهی بدانی حقوقت چقدر است پاسخ داد آنچه در اینجا می آموزم بسیار با ارزشتر از هر پولی است که به من بدهید. این مطلب را از یک فیلم خاطراتش به یاد دارم بنابراین ممکن است جملات دقیقا همان چیزی نباشد که گفتم اما مفهوم همین بود. در این زمینه خودم هم تجربه داشتم در زمان دانشجویی در کارخانه های مختلفی از سیمان گرفته تا صنایع فولاد به صورت پاره وقت کار می کردم هر روز باید به شهر دیگری می رفتم که به سختی هزینه رفت آمد من می شد گاه با دست های روغنی سر کلاس می رفتم  اما بعد از پایان تحصیلات همین مدت کم کار کردن سبب شد حتی یک روز بعد از فارغ التحصیلی بیکار نباشم بعد ها در هر مصاحبه ای از تجربیاتم صحبت می کردم به راحتی از سد آن می گذشتم و اکنون که برای شما این مقاله را می نویسم پیشنهاد های زیادی برای کار دارم اما کاری را انجام می دهم که از آن لذت می برم.

درس سوم: استراتژی بازاریابی

باید در بازار متفاوت و برجسته باشید. باید مشتریان و موکلین هنگام نیاز شما را به یاد بیاورند. در هر بازاری که باشید فراموش نکنید که رقبای زیادی خواهید داشت. بعد از انجام تحقیقات بازار  می توانید بخش مخصوص به خود را از بازار بیابید و آنرا برای آن دسته از مشتریان و جذب این بخش از بازار برنامه ریزی کنید و طرح و نقشه ای آماده کنید. باید بدانید شما چه برتری خاصی نسبت به رقبا دارید یا خواهید داشت که مشتریان به این دلیل شما را انتخاب خواهند کرد! آن ویژگی خاص که در شما هست و در دیگران نیست، چیست؟ این بسیار مهم است و هر چه بیشتر روی مزیت منحصر به فرد خود کار کنید به گونه ای که به سادگی دست یافتنی نباشد بهتر می توانید پیشرفت کنید.

چه نفعی می توانید به مشتری خود برسانید که دیگر رقبا نمی توانند؟

می توانید ببینید رقبای شما چه کمبود هایی دارند که شما می توانید آنها را رفع نمایید. این شکاف پر سود بازار برای شما خواهد بود. ارزش بیشتری ارائه دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. این درس یکی از پایه های موثر بازاریابی است که هر کس آنرا به درستی اجرا کرده موفقیت های بزرگی بدست آورده است.

اجازه دهید داستان دو وکیلی را برای شما باز گو کنم که ورشکسته شده بودند چون همکار و شریک آنها تمام داراییشان را دزدیده بود. در حالیکه یکی سکته قلبی کرده بود و دیگری از افسردگی شدید رنج می برد به کمک یک متخصص بازاریابی توانستند کسب و کار خود را دوباره رونق دهند و حتی از گذشته های خوب خود هم ثروتمندتر شدند.

این متخصص به آنها فهماند که باید برتری منحصر به فرد خود را شناسایی کنند و آنها بعد از بررسی های چند روزه دریافتند که تجربه بسیار موفقی در حفظ اموال ثروتمندان بعد از طلاق داشته اند. بیش از 75 درصد پرونده های آنها موفق بوده است و کافی بود به صورت ضمانتی و درصدی کار می کردند. کسی که پانصد هزار دلار از دست می داد حاضر بود به راحتی پنج درصد از آن را یعنی پنجاه هزار دلار از کل یک میلیون دلار ثروت خود را هزینه کند تا نیمی از کل پول خود یعنی پنجاه درصد را حفظ کند. آنها لیستی از افراد ثروتمند تهیه کردند و به آنها مشاوره رایگان دادند که می توانند ثروتشان را حفظ کنند. در اولین هفته چهار میلیونر موکل آنها شدند و در هفته بعد سه تای دیگر و همینطور مشتری های درمانده، آنها را چون فرشته نجاتی می یافتند و آنها با تلاش بسیار برای پیروزی در دادگاه پیش می رفتند و موفقیت ها یکی پس از دیگری به سراغشان می آمد. آنها دیگر بدهکار بانک و مریض و نا امید نبودند بلکه شاد و ثروتمند بودند. چون توانسته بودند از برتری منحصر به فرد خود در برابر رقبا بهترین استفاده را ببرند.

بعد از اینکه برتری منحصر به فرد خود را مشخص کردید باید فعالیت های ترویجی و تبلیغات خود را برا اساس آن بسازید. در وب سایت، وبلاگ، رسانه های اجتماعی که دارید، تبلیغات در اینترنت و همه روش های تبلیغاتی که انجام می دهید باید این برتری خود را از دید منفعت مشتری بیان کنید. تبلیغات شما در حقیقت حامل یک پیام است یک پیام صادقانه که فلان نفع را از معامله با ما خواهید برد. مشتریان شما می توانند این برتری منحصر به فرد را به کمک شما دهان به دهان ترویج دهند برای شما مشتریان بیشتری بیاورند.

در تبلیغات خود پیامی ارسال می کنید صادقانه سود منحصر به فردی را که مشتری می برد به او اطلاع می دهید!

ریسک سمت مشتری را کم یا کاملا حذف کنید. اگر می توانید گارانتی، وارانتی یا ضمانتی ارائه دهید بسیار عالی است. در خدمات هم همین گونه است به عنوان مثال یک مشاور می تواند 20 دقیقه اول از مشاوره خود را به صورت رایگان ارائه دهد کار خود را پرزنت کند، نفعی که می تواند به مشتری برساند را به او اعلام کند و کمی هم اطلاعات مفید ارائه دهد آنگاه به سادگی به او می گوید تا اینجا مشاوره رایگان بود اگر می خواهید می توانید پول خود را پس بگیرید و با شادی از یکدیگر جدا خواهیم شد یا اینکه ادامه می دهیم و من تمام توانم را برای کمک به شما در اختیارتان قرار می دهم. روش های بسیاری برای کم کردن ریسک مشتری وجود دارد که در اینجا به یک مثال کاربردی از بزرگترین مشاور جهان اکتفا کردم این دقیقا همان کاری است که او انجام می دهد و  به این ترتیب مقاومت مشتری را در برابر عدم خرید از بین می برد. از این برتری خود نیز می توانید در تبلیغات خود استفاه کنید بسیار قدرتمند است.

در بازاریابی باید یک استراتژیست واقعی باشید یعنی باید همه جانبه و بلند مدت فکر کنید  دید بلند مدت در بازاریابی در چیست؟ ساده است در دیدن نفع مشتری در این که هر مشتری را برای یک عمر مال خود کنید. این باید سر لوحه شما در همه کار هایی که انجام می دهید باشد. زیرا گاهی فقط یک مشتری می تواند تمام هزینه های یک کسب و کار را بپردازد اگر او را برای یک عمر برای خود داشته باشید.

درس چهارم: از دیگران استفاده کنید تا پول بیشتری بدست آورید.

شما نمی توانید یک کسب و کار بزرگ را اداره کنید و از توان، استعداد، وقت و نیروی دیگران استفاده نکنید. این کاری است که کمپانی های بزرگ برای کسب درآمد بیشتر از آن استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این به معنای سو استفاده از دیگران نیست. بلکه باید موقعیتی برد-برد فراهم کنید تا بتوانید پول بیشتری را ساده تر بدست آورید این درس به شما می آموزد چطور به ساده ترین روش پول بیشتری بدست آورید.

یک مثال خوب از کمپانی هایی که به این شکل عمل می کنند گوگل است. آنها هم از استعداد و توانایی های قویترین متخصصین در داخل سازمان خود سود می برند و هم با در اختیار قرار دادن یک پلتفرم شگفت انگیز و بسیار کاربردی و مفید از مشتریان خود هم سود هنگفتی کسب می کنند. شبکه های اجتماعی دیگر مثال بارز این نوع کسب درآمد هستند کاربران آنها در حقیقت کارمندان رایگان آنها هستند که با تهیه محتوا به آنها سود هنگفتی می رسانند و از سمت دیگر به گونه ای افسونگرانه سرگرم می شوند و با دوستان خود ارتباط ساده و کارایی خواهند داشت.

این افراد فقط کارمندان شما نیستند بلکه می توانند دوستان، آشنایان، فامیل، مشتریان شما باشند در حقیقت مشتریان شما می توانند بخشی از دپارتمان تحقیقات شما باشند با نظر سنجی از آنها می توانید به مشکلات کار خود پی ببرید و آنها را رفع کنید، نظرات آنها در وب سایت شما می تواند به فروش بالای شما کمک کند، مشتری شما می تواند مشتری جدید برایتان بیاورد البته اگر راضی باشد و اگر شما با مشوق ها و ارتباط گرم با مشتری برنامه ای برای این کار داشته باشید به صورت رایگان یک بازاریابی بسیار قدرتمند انجام داده اید.

اگر از این اهرم قدرتمند استفاده نکنید در حقیقت در حال فروش زمان خود به ازای پول هستید شما همانقدر که ورودی دارید خروجی خواهید داشت. به این ترتیب شاید با سخت کار کردن به موفقیت هایی دست یابید اما به تدریج خسته و فرسوده خواهید شد! شما که نمی خواهید سلامتی خود را در برابر پول از دست بدهید!

اما راه حل چیست؟ کافیست به اطراف خود نگاه کنید. ببینید چگونه می توانید از دیگران کمک بگیرید چگونه می توانید افراد توانمند را به خدمت بگیرید تا به توسعه کسب و کار خود سرعت بیشتری ببخشید و بتوانید خدماتی با کیفیت بهتر ارائه دهید. ببینید کجاها وقت زیادی از شما تلف می شود کارهای روزانه خود را بررسی کنید. بعضی از این کارها را یک دانشجوی پاره وقت هم می تواند به شایستگی انجام دهد. بعضی از کارها نیاز به مهارت و تخصصی دارند که در شما نیست یا افرادی هستند که این کارها را بهتر از شما انجام می دهند.

و نکته کلیدی این است که بدانید چگونه موقعیتی برد-برد برای هر کسی که می تواند به کسب و کار شما خدمت کند ایجاد کنید.

می توانید به هر طریقی برای رسانه ها به عنوان کارشناس کار کنید و به این ترتیب حداقل هزاران مشتری جدید خواهید داشت. می توانید مقاله بنویسید و مشاوره رایگان ارائه دهید. می توانید وب سایتی داشته باشید که در آن به راهنمایی و کمک در زمینه تخصص خود بپردازید. می توانید اپلیکیشن ها یا نرم افزار های مفیدی ارائه دهید که در نهایت شما را به مشتریان هدف معرفی خواهد کرد. می توانید از این نیروی کار جوان و تشنه کاری که در بازار هست استفاده کنید و کسب و کاری پر سود داشته باشید. برای همه این کارها نیاز هست که از توانایی های دیگران استفاده کنید. نبوغ شما در دیدن این فرصت های عالی است

 

درس پنجم: تنوع روش های درآمدی

برای اینکه واقعا ثروتمند شوید باید به اندازه کافی خود را لایق ثروت بیشتر بدانید. برای هر کسی که در کسب و کار خود موفق می شود و با مشتریان زیادی در ارتباط است با پیشنهادها و روش های جدید درآمدزایی مواجه می شود. نباید بدون فکر و تحقیق به این منابع درآمدی جدید پاسخ منفی ندهید! بلکه سعی کنید این فرصت ها را دریابید چون همیشه یک کسب و کار و یک روش، رونق ندارد.

می توانید فقط با تشویق مشتریان خود به خرید از یک کمپانی دیگر درآمد جدیدی داشته باشید می توانید از شبکه ای از مشتریانی که در اختیار دارید برای فروش محصولات جدید استفاده کنید می توانید خدمات جدیدی ارائه دهید فقط کافیست رابطه با مشتری را تقویت کنید و زمان بیشتری با مشتریان صرف کنید. فراموش نکنید دریایی از پول و ثروت در اطراف شماست می تواند مال شما باشد اگر بتوانید آنرا ببینید.

درس پنج + یک: از دنیای آنلاین غافل نشوید!

این روشی است که خودم سالها تجربه استفاده از آنرا دارم و می دانم که اینترنت چه گوهر ارزشمندی برای هر کسب و کاری است. امروزه کافی است هر چه نیاز دارید را در اینترنت جستجو کنید به راحتی فروشنده های زیادی خواهید یافت. می توانید کاتالوگ محصولات مورد نظر خود را به راحتی از اینترنت بگیرید آدرس نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش یخچال خود را پیدا کنید و با او تماس بگیرید و موارد بسیاری از این دست که فرصتی فوق العاده است. می توانید به آسانی و ساده ترین روش ممکن بین خود و مشتریان ارنباط برقرار کنید، بازار یابی کنید، تبلیغ کنید، برتری های منحصر به فرد خود را معرفی کنید و….

امروزه با وجود هوش مصنوعی کارهای بسیار جالبی می توان انجام داد من از هوش مصنوعی در ایده گرفتن خلاصه کردن کتاب و ترجمه آن کمک گرفتم نتیجه بسیار جالب تر از آن شد اگر فقط خودم به تنهایی این کار را انجام میدادم. به کمک هوش مصنوعی می توان طرح های گرافیکی خلاقی ساخت.

دوره های آنلاین و فیلم های آموزشی در یوتیوب و سایت های ایرانی اشتراک فیلم آموزشی عالی هستند به شما ایده جدید و راهکار های مختلفی در هر زمینه ای که بخواهید می دهند. آموختن از طریق ویدیو بسیار سریع است و راحتتر انجام می شود در حقیقت از طریق گوش راحتتر می آموزید حال همزمان چشم شما هم با دیدن فیلم به درک بهتر و بخاطر سپردن کمک می کند.

آیا در اینترنت حضور پر رنگی دارید؟ ایا اگر در اینترنت جستجو کنند نام محصول شما را خواهند یافت؟ آیا اگر به دنبال راهکاری برای رفع مشکل باشند  مطالب مفید و ارزشمندی دارید تا از این طریق به شما برسند؟ در کدام رسانه های اجتماعی که مشتریان شما حضور دارند فعال هستید؟ آیا برای محصول خود داستان سرایی می کنید؟ آیا راه تماسی با شما وجود دارد تا مشتریان بتوانند به سادگی مشکلات خود را اطلاع دهند؟

اکنون دوره نوآوری است و مهم نیست که شما که هستید و کجا هستید مهم این است که چقدر قدرت و توانایی ابتکار و نوآوری دارید. می توانید کمپانی های بزرگ را از کیلومتر ها دورتر به چالش بکشید. می توانید روی این پنج درس کار کنید و دست از تلاش برندارید. دنیای اطراف ما دنیای فراوانی و نعمت است. می توانید ثروتمند باشید اما این کار یک شبه انجام نمی شود. می توانید به ساده ترین شکل، کسب ثروت کنید اما باید به خود زمان کافی بدهید، تلاش کنید و صبر داشته باشید. آن معدن طلایی که بدنبالش هستید احتمالا کمی عمیق تر وجود دارد پس عمیق شوید در خود، در تخصصی که دارید در رفع مشکل مردم و در هر کاری که انجام می دهید مانند یک برند عالی عمل کنید.

شاد و ثروتمند باشید

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید