• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 10

دیروز و امروز بازیگران فیلم «تنها در خانه»

در هالیدی کمدی (Holiday Comedy فیلم های کمدی مناسبتی که معمولا آخر هفته ها و روزهای تعطیل پخش می شوند)، «­تنها در خانه»، کوین مک آلیستر( با بازی مکوالی کالکین) به طور اتفاقی در خانه تنها می ماند. داستان از آن جا شروع می شود که وقتی خانواده او به فرانسه می روند، پارتی بزرگسالانی که کوین 8 ساله راه می اندازد تبدیل به جنگی علیه دزدان خانه می شود که نقش آنها را جو پسکی و دانیل استرن بازی می کردند. این کمدی دلچسب و به یاد ماندنی، به سرعت تبدیل به یک کار کلاسیک شد و شماره 2 آن هم بلافاصله ساخته شد. حال 23 سال پس از اکران آن، به سراغ بازیگران آن رفته ایم تا ببینیم طی این مدت چه کرده اند.

مکوالی کالکین، کوین مک آلیستر

دیروز و امروز بازیگران فیلم تنها در خانه

دیروز مکوالی کالکین

او بازیگری را با ایفای نقش کوین مک آلیستر 8 ساله در این فیلم آغاز کرد.

پسری (نقش اول فیلم) که در تعطیلات کریسمس در خانه تنها می ماند و مجبور به دفاع از خانه اش در برابر دزدان می شود.

او پیش از این هم در کنار جان کندی در فیلم «عمو باک» ایفای نقش کرده بود. جان هاگز نویسنده ی «عمو باک» کارکتر مک آلیستر را اختصاصا برای کالکین نوشته بود. دو سال بعد هم این نقش در «تنها در خانه2: گمشده در نیویورک» نیز به او رسید.

امروز مکوالی کالکین

کالکین در چندین فیلم دهه ی نود از جمله: دختر من، پسر خوب و ریچی پولداره بازی کرد و پس از آن مدتی از صحنه دور بود.

در ادامه ی حرفه اش در فیلم هایی همچون «هیولای پارتی» ظاهر شد که در آن نقش پروموتر کلاب شبانه و قاتل گمنامی به نام مایکل آلیگ را بازی می کرد.

دیگر فیلم او، «نجات یافته»، کمدی کنایه آمیزی درباره ی نوجوانان پروتستانی بود که در آن در کنار مندی مور و جنا مالون به ایفای نقش پرداخت. کالکین در چند اپیزود از روبات چیکن ساخته ی سث گرین همبازی اش در هیولای پارتی نیز به عنوان دوبلر کار کرده است.

اما این روزها بازیگری برای کالکین دیگر در اولویت نیست. او در مجموعه ای هنری به نام «سه مرد و نوزاد» به همراه آدام گرین موزیسین فعالیت دارد و به تازگی هم فعالیت خود در موسیقی را آغاز کرده؛ پیتزای زیرزمینی، بند زیرزمینی مخملی که ترانه های کلاسیک بند را به ترانه هایی درباره پیتزا تغییر می دهند.

جو پسکی، هری

دیروز و امروز بازیگران فیلم تنها در خانه

دیروز جو پسکی

جو پسکی بازیگر نقش هری که در فیلم، نقش یکی از دزدانی را به عهده داشت که در تعطیلات کریسمس وارد خانه ی مک آلیستر می شدند. پیش از او، رابرت دنیرو که پیشتر در فیلم های raging bull و Goodfellas با پسکی هم بازی بود این نقش را رد کرده بود.

امروز جو پسکی

بازی در فیلم های JFK، «وینی پسرعموی من» و هم بازی شدن دوباره با دنیرو و اسکورسیزی در فیلم کازینو محصول 1995. سال 98 نقش لئو گتز در فیلم اسلحه های مرگبار 4 باز هم به پسکی رسید و پس از آن، او تا سال 2006 که بار دیگر با دنیرو در فیلم «چوپان خوب» هم بازی شود از بازیگری دور بود. او پس از آن تنها در فیلم love ranch محصول 2010 و یک تبلیغ برای اسنیکرز ظاهر شده است.

دنیل استرن، مارو

دیروز و امروز بازیگران فیلم تنها در خانه

دیروز دنیل استرن

دنیل استرن که در فیلم، نقش مارو را به عهده داشت؛ دیگر دزدی بود که وارد خانه ی مک آلیستر می شد. او را بیشتر برای راوی سریال wonder years و فیلم های «شام» و «هیولاهای کوچک» می شناسند.

امروز دنیل استرن

فیلم های معروف او عبارتند از: city slickers, bushwhacked, very bad things و whip it که اولین تجربه کارگردانی درو بری مور بود. استرن اخیرا در اپیزودهایی از workaholics, family guy, girlfriend in a coma و سریال جدید HBO یعنی getting on نیز حضور داشته است.

جان هرد، پیتر مک آلیستر

دیروز و امروز بازیگران فیلم تنها در خانه

دیروز جان هرد

جان هرد در “تنها در خانه” نقش پیتر مک آلیستر پدر کوین را بر عهده داشت. دیگر کاندیداهای ایفای این نقش نام های شناخته شده ای چون: مایکل داگلاس، کوین کاستنر، هریسون فورد، بیل مورای، چوی چیس و تام هنکس بودند اما کارگردان به خاطر بازی درخشان جان در فیلم cutter’s way او را برای این نقش انتخاب کرد.

امروز جان هرد

هرد از آن موقع تا به حال در فیلم های بسیاری هم چون pelican brief, Pollock, o و white chicks بازی کرده است. او تنها در سال 2013 در چند فیلم از جمله: sharknado, assual on wall street و runner runner به ایفای نقش پرداخت. کارهای تلویزیونی او عبارتند از: battlestar galactica, southland و entourage. اخیرا نیز هرد در داستان های شبانه ی adult swim’s Tim and Eric بازی کرده است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید