• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 24

انتخاب بهترین قالب وبسایت

یک مرتبه شما تصمیم می گیرید که برای خود یک وبسایت بسازید. یکی از اولین کارهایی که نیاز است انجام دهید، انتخاب یک قالب عالی است. شما نباید با نگاه یک استاد گرافیک در مورد قالب درخواستی تان تصمیم گیری کنید. با این حال، با گزینه های بسیاری که در دسترس دارید، نمی دانید کدام یک از آن ها را انتخاب کنید. نکاتی هست که برای انتخاب قالب می تواند به شما کمک کند، نظیر طراحی، رنگ ها، سفارشی سازی و تعداد صفحات. هر قالب استانداردی می تواند کار شما را راه بیندازد و درست عمل کند، اما قالب هایی که پیچیدگی متنوعی دارند، می توانند نیازهای خاص شما را پشتیبانی کنند. برای گرفتن این تصمیم نیاز به در نظر گرفتن چه فاکتورهایی می باشد؟

انتخاب بهترین قالب وبسایت

طراحی

داشتن لبه برش در طراحی یک وبسایت زرق و برق دار و نمایشی، چقدر اهمیت دارد؟ البته، نمایش مطالب وبسایت، عملکرد آن و تجربه کاربر(UX) از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. هنگامی که قالب های متفاوت را با هم مقایسه می کنید، همیشه باید تجربه کاربر را در ابتدای امر قرار دهید. یک چارچوب ساده و حسی که برای معماری وبسایت شما مناسب است را انتخاب کنید و بازدیدکنندگان را به سمت صفحاتتان راهنمایی کنید. توجه کنید، ساده بودن به معنای حوصله سربر بودن نیست. بنابراین سعی کنید همه چیز را جذاب نشان دهید اما با فضای سفید کافی، مخصوصا اگر وبسایت شما بلوک های متنی زیادی دارد.

طرح رنگی

رنگ پیش زمینه، یکی دیگر از جزییاتی است که باید با هدف بازدیدکنندگان وبسایتتان هماهنگ باشد. پیش زمینه های سیاه رنگ توصیه نمی شود، مگر اینکه بخواهید یک وبسایت بسیار مردانه ایجاد کنید. پالت رنگ سه گانه با درجه کمی از آبی، زرد و قرمز انتخاب بسیار مناسبی برای یک قالب مدرن است. با این حال، اگر می خواهید در مقابل ازدحام مقاومت کنید، از رنگ وبسایت خود به عنوان عنصر نام تجاری استفاده کنید و یک رنگ بسیار گرم اشباع شده را انتخاب کنید.

بهترین کار، انتخاب یک رنگ است، رنگ غالب آن را در لوگو استفاده کنید و سپس بیشتر از دو رنگ انتخاب کنید تا یک طرح تک رنگ، آنالوگ و مکمل بسازید، که مطمئنا وبسایت شما را بسیار جذاب خواهد کرد.

طرح رنگی

اچ تی ام ال یا فلش؟

دو شیوه رایج برنامه نویسی وجود دارد که برای طراحی سایت استفاده می شود. هرکدام از آن ها مزایا و معایب خودشان را دارند. تقریبا به قدمت شبکه جهانی وب، اچ تی ام ال، فرمت غالب است، خصوصا در سال های اخیر. همچنین اگر بهتر و دقیق تر نگاه کنیم و تجربیات کاربر را درنظر بگیریم، وبسایت هایی که با فلش ساخته شده اند، بهینه سازی و آهسته تر کردن بارگذاری در آن ها بسیار سخت و مشکل است.

امروزه اغلب سازندگان وبسایت، قالب های اچ تی ام ال را ارائه می دهند. Wix، به دلیل داشتن قالب های فلش زرق و برق دار و نمایشی، شهرت یافته و اسم و رسم پیدا کرده است. با این حال، به دلیل انقباضات و پیچیدگی های بهینه سازی، قالب های وبسایت تهیه شده با اچ تی ام ال 5، با گستره وسیعی ارائه می گردند.

سفارشی سازی

هنگامی که تصمیم می گیرید برای وبسایت خود قالب مناسب انتخاب کنید، توانایی سفارشی سازی سایت جنبه مهمی است. قالب هایی که بر پایه کد اچ تی ام ال هستند زمانی مناسبند که به شما اجازه دهند به راحتی تغییرات اندکی در طراحی Back end اعمال کنید. علاوه بر این، شما لزوما نباید استاد اچ تی ام ال یا سی اس اس باشید. اغلب برنامه های سازنده وبسایت به شما اجازه می دهند تا قالب های خود را به وسیله واسط کاربر پسندشان، تغییر داده بدون اینکه هیچ گونه تماسی با کد داشته باشید.

امکانات و ویژگی ها

ویژگی هایی که باید در قالب سایت وجود داشته باشد، به نوع وبسایتی که می خواهید بسازید و هدفی که دارد، وابسته است. اگر می خواهید یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشید، باید به دنبال قالبی باشید که شامل گزینه جستجوی کالا، بخش کالاهای محبوب و ویژگی فروشگاه یاب باشد. اگر عکاس هستید و می خواهید سایت خود را با عنوان نمونه کارهای آنلاین بسازید، قالبی با قابلیت درج تصویرهای بزرگ نیاز دارید.

نتیجه

قالب های وبسایت، ابزارهای طراحی مفیدی هستند که می توانند به شما در ذخیره پول و انرژی کمک کنند. انتخاب گزینه مناسب و درست بسیار مهم است زیرا می تواند روی تجربه بازدیدکنندگان سایت و همچنین عملکرد وبسایتتان در موتورهای جستجو تاثیر گذارد. بهترین کار این است که یک لیست از تمامی اولویت هایتان تهیه کنید و قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، تعداد قابل ملاحظه ای از قالب ها را مرور و بررسی کنید.

ترجمه: سنیه دیلمی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید