• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 06 / 14

نسل پنجم شبکه های وایرلس

با این که نسل پنجم شبکه های وایرلس هنوز راه اندازی نشده اند همه می دانند که قطعا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

ورود نسل پنجم وایرلس به دنیای تکنولوژی گرچه هنوز در حد صحبت است اما تقریبا همه بر این باور هستند که با آن می توان ظرف ها ر ا شست، سرطان را درمان کرد و حتی به جان تراولتا در اشکالات تلفظش کمک کرد. ظاهرا کره جنوبی اولین کشوری است که خود را آماده می بیند تا با بودجه ای 1.5 میلیارد دلاری پژوهش بر روی نسل پنجم را آغاز کند. نسلی که به ادعای آنها سرعتی 1000 بار بیشتر از آن چه امروز شاهد آن هستیم را خواهد داشت.

نسل پنجم شبکه های وایرلس

همان طور که در ورود نسل چهارم، شرکت ها بازاریابی دروغین انجام می دادند و شبکه های کهنه ی نسل سوم خود را نسل 4 می نامیدند و یا همان طور که بعضی از آنها اکنون خود را دارای بزرگترین شبکه ی نسل 4 معرفی می کنند. اکنون نیز با این که نسل پنجم هنوز مفهومی روی کاغذ نمی نماید و راه اندازی آن به حدود 2020 می رسد اما برای پرداختن به آن و رویا پردازی هرگز زود نیست. به عنوان مثال سامسونگ اعلام کرده که هر آن چه در آزمایشگاه های خود دارند تولید می کنند نسل پنجم است و شرکت Broadcom هم اعلام کرده که ابزار وای فای جدیدش گرچه وجه اشتراکی با شبکه های سلولی ندارد، 5g است. روزنامه نگاران هم از این دو پهلو بودن برای تیترهایشان استفاده می کنند و به جای 4g از 5g استفاده می کنند چراکه هیچ کس حتی اتحادیه اروپا هم سر نخی از چگونه بودن شبکه های نسل پنجم ندارد اما با این وجود کاملا باور دارند که در بیکاری جوانان و غیره نقش مثبت خواهد داشت.

“نیلی کروز قائم مقام کمیسیون اروپا در کنفرانس خبری در بارسلون گفته است معتقد است که نسل پنجم توان بالقوه ی رفع بیکاری جوانان را که در برخی نقاط اتحادیه اروپا به 70 درصد نیز رسیده است خواهد داشت و همچنین کلیدی برای خدمات درمانی الکترونیک و اتوماسیون اداری خواهد بود.”

اما آیا واقعاً چیزی وجود خواهد داشت که این نسل پنجم رویایی و شگفت آور از انجام آن ناتوان باشد؟ جالب ترین قسمت نسل پنجم هم این است که گرچه تا چندین سال آینده خبری از نوع واقعی آن نخواهد بود اما هر کسی می تواند وانمود به داشتن آن کند؛ می توانید در آپدیت بعدی پروفایل های شبکه های اجتماعی تان، خود را پژوهشگر 5g معرفی کنید حتی اگر سرایدار جایی باشید. همبرگر نسل پنجم بفروشید. شبکه های شرکت خود را نسل پنج بنامید و بقیه را تازه کار بنامید. راحت باشید هیچ کس نمی تواند حقیقت یابی کند!

 

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید