• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 07

آغاز به کار بزرگترین صفحه خورشیدی شناور جهان

 بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور در جهان به تازگی در کشور چین مورد استفاده قرار گرفته و به شبکه برق این کشور متصل شد. این نیروگاه روی دریاچه ای واقع در یک معدن متروکه زغال سنگ در نزدیکی شهر هواینان قرار دارد.

 آغاز به کار بزرگترین صفحه خورشیدی شناور جهان

بزرگترین نیروگاه شناور تولید برق از انرژی خورشیدی در جهان، در کشور چین آغاز به کار کرد. این نیروگاه توسط شرکت Sungrow یکی از بزرگترین شرکت های چین در زمینه تولید صفحات خورشیدی ساخته شده است. این شرکت از تولید کنندگان فناوری  PV inverter systems بوده و نیروگاه تازه تاسیس فوق دارای ظرفیت 40 مگا وات است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، صفحات خورشیدی فوق الذکر در آب هائی با عمق 4 تا 10 متر مستقر بوده و به طور موفقیت آمیزی به شبکه برق هواینان متصل شده است.

دلیل استفاده از این منطقه برای ساخت نیروگاه شناور، وجود یک معدن قدیمی زغال سنگ در آن است که سبب آلوده شدن آب این منطقه و غیر قابل استفاده بودن آن شده است. گفتنی است به وجود آمدن دریاچه فوق نیز بر اثر فعالیت معدن زغال سنگ فوق الذکر بوده و به مرور زمان در پی استخراج معدن و حفر زمین، در این محل حفره ای بزرگ به وجود آمده است که توسط آب باران پر شده و تشکیل دریاچه داده است.

استفاده از این منطقه برای تعبیه نیروگاه خورشیدی شناور، یک ایده خلاقانه و بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود زیرا علاوه بر بی مصرف بودن زمین های اطراف و آب این دریاچه در کشاورزی و سایر صنایع، وجود آب در اطراف پنل های فوق سبب خنک شدن طبیعی سیستم های طراحی شده و محیط اطراف آن می شود که این موضوع سبب کاهش خسارت های بلند مدت طبیعی و سیستم ها موجود می شود.

از سوی دیگر این محوطه غیر مسکونی بوده و فاقد تراکم جمعیت است که خود این موضوع در کشور پر جمعیت چین؛ بسیار با اهمیت تلقی شده و یافتن فضاهای مفید و به دور از تردد برای ساخت چنین نیروگاه هایی نیازمند مطالعه و بررسی فراوانی است. در حال حاضر چین دارای بیش از 100 شهر با جمعیت بالای  یک میلیون نفر است که این موضوع خود نشان دهنده اهمیت ساخت و استفاده از نیروگاه های مبتنی بر سوخت های پاک است.

علاوه بر موارد فوق الذکر، این نیروگاه خورشیدی علی رغم بالا بودن رطوبت منطقه، می تواند در حفظ دریاچه نیز موثر بوده و با پوشاندن سطح آن از تبخیر آب دریاچه جلوگیری کند.

گفتنی است علی رغم اینکه چین در سال های گذشته به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان آلاینده های جوی در جهان محسوب می شد، اما طی چند سال اخیر گام هایی جدی و مهم در راستای کنترل این آلاینده ها و استفاده از سوخت های پاک در این کشور برداشته شده است. امروزه چین به عنوان کشوری پیشرو در زمینه تولید و استفاده از انرژی های تجدید پذیر شناخته شده و تلاش می کند تا شرایط بحرانی تغییرات آب و هوائی و تبعات ناشی از آن در سال های آینده را کنترل کند.

منبع:خبرگزاری سینا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید