• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 07

اریگامی ساخت گل برجسته+فیلم

وب سایت یاد بگیر دات کام، فیلم آموزشی از اریگامی ساخت گل برجسته، برای علاقه مندان تهیه کرده است که با هم در این مقاله می بینیم. برای درک بهتر چگونگی انجام ساخت این گل و راهنمایی بیشتر، توضیحاتی داده شده است.

این گل های برجسته ی زیبا را می توانید داخل کارت های تبریک قرار دهید و به خانواده و دوستان و همسر خود هدیه دهید. گل ها به دلیل برجسته بودن زیبایی کارت تبریک را بیشتر می کنند.

همان طور که در فیلم مشاهده می کنید. کاغذ رنگی مربعی را انتخاب کنید. از قسمت سفید کاغذ و به شکل لوزی مقابل خود قرار دهید و گوشه های بالا و پایین لوزی را روی یکدیگر قرار دهید تا به شکل مثلث رنگی در آید. سپس یک بار دیگر گوشه های راست و چپ مثلث را روی یکدیگر قرار دهید تا مثلث کوچکتر دیگری به وجود آید و یک بار دیگر همین کار را تکرار کنید تا مثلث حاصله کوچکتر شود.

یکی از دو گوشه غیر قائمه مثلث را در دست بگیرید و کمی بالاتر از انگشت خود، توسط مداد، وسط مثلث را به شکل هلال علامت بزنید و با قیچی برش بزنید. کاغذ رنگی را باز کنید مشاهده می کنید که یک گل به وجود آمده است.

یکی از گلبرگ های آن را با قیچی برش بزنید و از قسمت برش خورده، دو لبه ی گلبرگ را روی هم قرار دهید و با چسب مایع بچسبانید. سپس گل را که شش گلبرگ دارد از وسط به داخل تا بزنید و در مقابل خود یک گل از سمت سفید رنگ کاغذ با سه گلبرگ مشاهده می کنید. همانند این اریگامی هفت گل تا شده ی دیگر بسازید و کنار بگذارید.

در این مرحله که خیلی مهم و حساس است باید گلها را روی یکدیگر بچسبانید روش کار چنین است که یکی از گل های تا شده ی سه گلبرگی را روی میز مقابل خود قرار دهید در مرکز دو گلبرگ سمت راست و چپ (که با رنگ صورتی مشخص می شود) مقداری چسب بریزید و گل بعدی را روی سمت راست بچسبانید و گل دیگری را روی گلبرگ سمت چپ بجسبانید. در ادامه سه گلبرگ وسط کار را چسب بزنید و یک گل دیگر روی آن بچسبانید، بعد همانند آنچه در فیلم می بینید، دو گلبرگ در سمت راست و دو گلبرگ در سمت چپ را چسب کاری کنید و گلهای دیگری بچسبانید. تا اینجای کار 6 گل را روی یکدیگر چسبانده اید، گل هفتم را نیز در مرکز سه گلبرگ وسط کار چسب بزنید و بچسبانید.

یک مقوای مستطیلی سفید رنگ به اندازه کارت هدیه خود انتخاب کنید. روی مقوا، یک کاغذ رنگی کوچکتر که هم خانواده رنگ گلهای شما باشد، بچسبانید. این کاغذ رنگی مستطیل از هر طرف تقریبا یک سانتی متر کوچکتر از مقواست.

مرکز تا خوردگی کارت پستال یا کارت هدیه خود را با قرار دادن دو ضلع سمت راست و چپ بر یکدیگر مشخص کنید.

گل خود را بردارید و روی یک گلبرگ آن در پشت و یکی در جلوی آن، چسب بزنید. در یک طرف کارت، گل را بچسبانید.

وقتی کارت باز می شود هفت گل زیبای سه بعدی باز می شود و خودنمایی می کند در مرکز هر گل می توانید پرچمهایی به رنگ زرد یا طلایی از بازار تهیه کنید و بچسبانید و یا چند تکه کاموا را هم اندازه برش بزنید و در مرکز هر گل قرار دهید.

برای اینکه کارت پستال زیبایی داشته باشید می توانید با کمی خلاقیت، هر وسیله ی تزئینی که دارید و حتی با خودکارهای رنگی روی آن نقاشی بکشید و هر پیامی که برای دوست یا خانواده خود دارید را روی آن بنویسید تا دوستتان با باز کردن کارت سورپرایز شود.

با کاغذ رنگی های مختلف و ترکیب رنگ های زیبایی کارت های بیشتری بسازید و به عزیزانتان تقدیم کنید. ساخت کارت های زیباتر به خلاقیت شما بستگی دارد و اینکه چه  اندازه می توانید از وسایل اطراف خود در تزئین آن استفاده کنید تا کارت پستال متفاوت و جذابی داشته باشید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید