• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 07

بهترین وضعیت خوابیدن در افراد مبتلا به اسکولیوز

دکتر Leah LaRocco’s برای بیمار خود یک بریس پشت تجویز کرد تا ستون فقراتی که انحنا پیدا کرده است را ثابت نگه دارد، بیمار از خواب ناراحت خود شکایت دارد. این نوع بریس بایستی در طول شب استفاده شود، بیمار نوجوان او اظهار می کند که وقتی به پهلو دراز می کشم، پشتی بریس به بدنم فشار وارد می کند و بخشهایی از آن به بدنم فرو می شود و موجب ناراحتی ام می شود. و وقتی به پشت دراز می کشم، قسمت بالایی بریس به گردنم فرو می شود. اگر روی معده ام دراز بکشم، جلوی بریس پوست من را نیشگون می گیرد!

انواع روشهای خوابیدن

مشکل بسیاری از بیمارانی که اسکولیوز دارند این است که با چگونگی پوشیدن بریس مشکل دارند همین طور استفاده بریس در شب، خوابیدن آنها را دچار مشکل می کند و احساس ناراحتی می کنند. بنابراین بسیاری از بیماران تمایل دارند که بدانند بهترین وضعیت خوابیدن برای آنها چیست؟

در موارد زیادی، اصلاح وضعیت خوابیدن، کمک زیادی به این بیماران کرده است.

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام از مقاله هایی با عنوانهای “بیماری اسکولیوز یا کژ پشتی، علت، انواع و درمان”، “بریس در درمان اسکولیوز،اهداف، انواع و کارایی آن”حرکات اصلاحی و پیشگیرانه برای انحنا یا قوس کمر” آورده شده است در این مقاله نیز به بهترین وضعیت خواب بیماران اسکولیوز اشاره می شود:

تشک مناسب انتخاب کنید

در مورد کسی که اسکولیوز دارد خیلی مهم است که وقتی می خوابد به پشت او بار و نیروی اضافی وارد نشود. قسمت بالایی تشک که محل تکیه گاه است را بر دارید. تشک را از کارخانه یا شرکت معتبر که انواع استاندارد و کیفیت بالایی تولید می کند خریداری کنید.

اگر قصد دارید روی تشک خود یک لایه یا رویه اضافه کنید سعی کنید ضخامت آن بیش از 7 سانتی متر نشود. ضخامت زیاد باعث می شود در ابتدا احساس خوبی داشته باشید اما تکیه گاه، به ستون فقرات آسیب می زند.

وضعیت خواب درستی را بیابید

یک وضعیت نامناسب خواب سبب انحراف بیشتر یا پیشرفت اسکولیوز می شود. اما انتخاب درست وضعیت خواب به بهبودی کمک می کند.

افرادی که اسکولیوز دارند، وضعیت درست خوابیدن نقش مهمی در کنترل درد و تنفس بهتر دارد اما انحنای غیر طبیعی ستون فقرات سبب ناراحتی، درد و دیگر مشکلات می شود.

پزشک به وضعیت درست خواب بیمار تاکید می کند. معمولا بهترین خواب برای ستون فقرات وضعیت بی باری است. پزشک وضعیت خواب بر روی معده را توصیه نمی کند چرا که قوس پشت را زیاد می کند و به گردن وضعیت نامناسبی می دهد و فشار را روی ستون فقرات بیشتر می کند. وضعیت هایی که بیشتر ترجیح داده می شود شامل موارد زیر است:

دراز کشیدن به پهلو:

بیش از 60% آمریکایی ها به پهلوی خود می خوابند و افراد اسکولیوز این وضعیت را راحت ترین حالت برای خواب می دانند. خواب به پهلو سبب راست شدن و بی اثر شدن ستون فقرات شده و فشار روی اعصاب ستون فقرات را به حداقل می رساند. مزیت دیگر خواب به پهلو این است که خطر مشکلات تنفسی مثل آپنه کمتر می شود و گردش خون به مغز بهبود می یابد.

خواب به پهلو و پشت برای بیماران اسکولیوز

خوابیدن به پشت:

تنها 14% از آمریکایی ها به پشت می خوابند، برخی پزشکان برای بیماران اسکولیوز خوابیدن به پشت را پیشنهاد می کنند چون وزن بدن به طور مساوی در سراسر پشت پخش می شود. بنابراین تشک مناسب و خوابیدن به پشت در کاهش انحنای ستون فقرات این بیماران کمک می کند.

اقرار دادن بالش به عنوان تکیه گاهی برای ستون فقرات:

چند بالش برای حمایت و حفظ ستون فقرات قرار دهید البته در انجام این کار باید مداومت داشته باشید.

برای زیر سر از بالش بزرگ استفاده نکنید چرا که بالش های بزرگ، ستون فقرات را به خارج از محور خود هل می دهند، تنفس را مسدود و درد گردن را افزایش می دهند.

بالش های کوچک و یا حتی حوله ای در زیر سر، ستون فقرات را در محل مناسب خود حفظ می کند. بسته به نوع انحنا به موارد زیر توجه کنید:

انحنای سینه ای:

انحنای سینه ای، انحناهایی اند که در قسمت بالایی پشت روی می دهد. در این نوع انحنا، به پشت بخوابید و بالش نازکی زیر کتف و شانه ها بگذارید که فشار را کاهش می دهد. اگر خواب به پهلو را ترجیح می دهید، بالشی را بین پاها قرار دهید تا به باز نگه داشتن مجرای فقراتی کمک کند. همچنین می توانید در زیر قسمت بالایی قفسه سینه یک بالش نازک قرار دهید تا از ستون فقرات شما حمایت کند.

انحنای کمری:

زمانی که اسکولیوز در قسمت پایینی ستون فقرات اثر می گذارد، نیاز دارید تا وضعیت های مختلف خواب را تجربه کنید. برای حمایت بیشتر در زیر یا سمت راست قسمت پایینی پشت بالش بگذارید تا از ستون فقرات حمایت بیشتری کند. همچنین بالش کوچکی زیر گردن خود قرار دهید.

قبل از اینکه بالش یا هر وسیله دیگری را برای حمایت از ستون فقرات خود به کار ببندید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که وضعیت خوابیدن شما، جریان خون یا مایع نخاعی را در بدنتان محدود نمی کند.

اسکولیوز را با روشهای طبیعی درمان کنید

بریس های پشت اغلب به این دلیل تجویز می شوند که جلوی پیشرفت بیشتر انحنای ستون فقرات را بگیرند، که استفاده از آنها درد و ناراحتی می آورد. حتی نوع شبانگاهی آن سبب دیر به خواب رفتن در طول شب می شود.

اسکولیزمارت

اسکولیزمارت (™ScoliSMART ) یک بریس نیست!

اسکولیزمارت جدیدترین نوآوری برای درمان اسکولیوز است که برای حرکت طبیعی انسان طراحی شده است.  برنامه تمرینی پویای اسکولیزمارت همزمان با درمان بیمار انجام می شود. اسکولیزمارت انرژی حرکت طبیعی انسان را برای ایجاد حافظه جدید ماهیچه کنترل می کند. این حافظه جدید ماهیچه، عمل ماهیچه های نامتقارن و نا موزون را کاهش داده و به حالت موازنه در می آورد در نتیجه خطر پیشرفت انحنای ستون فقرات کاهش می یابد و بدون وارد کردن هیچ نیرویی، انحنا به حالت طبیعی بر می گردد.

اسکولیز مارت روشی در بهبود اسکولیوز

در این مرحله، بدن در مقابل نیروی اسکولیزمارت مقاومت می کند، انرژی ذخایر ماهیچه تغییر می کند و به مرور از حالت قبلی خارج می شود. همانند ماهیچه، ستن فقرات نیز به مرور زمان به حالت جدید وفق داده می شود.

برخلاف بریس، اسکولیزمارت از فشار مستقیم به انحنا، و از نیروی اصلاح کننده مستقیم بر ماهیچه و ستون فقرات  استفاده نمی کند.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید