• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 14

دانه های سفید رنگ اطراف چشم و درمان آن

میلیا (milia) برجستگی های سفیدرنگ، سفت و کروی شکلی هستند که اغلب روی پوست صورت ایجاد می شوند. این دانه ها در حد فاصل بین چشم و استخوان گونه خیلی رایج هستند اما در هر قسمت از صورت احتمال دارد دیده شوند و امکان اینکه به مرور زمان بزرگتر شوند نیز وجود دارد. این دانه ها معمولا خودشان از بین نمی روند و در بیشتر مواقع نیاز است آن ها را خارج کنید. اگر مستعد تشکیل میلیا هستید باید به دنبال علت به وجود آمدن باشید تا از تشکیل آن ها به طور دائم جلوگیری کنید.

میلیا

میلیا: خال، جوش صورت، دانه های سرسیاه، دانه های سر سفید یا جوش نیستند.

علت میلیا چیست؟

علت تشکیل میلیا عموما می تواند به خاطر آسیب های پوستی قبلی (مانند آفتاب سوختگی، لیزر، واکنش آلرژیک) باشد یا کمبود لیپید در سلول های لایه بازال پوست (لايه بازال يا زايا مهمترين لايه اپيدرم بوده كه با توليد سلولهاي پوستي نقش مهمي در ظاهر پوست ايفا مي نمايد. در صورت تخريب اين لايه از پوست امكان بازسازي پوست فراهم نمي باشد.) که منجر می شود سلول های پوست چربی های بلوری شکلی را به جای نوع صاف آن تشکیل دهند و این بلورها به صورت میلیا ظاهر شوند.

برای جلوگیری از شکل گیری میلیای جدید نیاز دارید تا نیازهای تغذیه ای پوستتان از داخل را شناسایی کنید همچنین روغن های اصلاح کننده سلولهای چربی بدن را به صورت استعمال خارجی و مالیدن بر پوست استفاده نمایید. منبع مفید اسیدهای چرب ضروری از قبیل روغن ماهی، دانه های کتان، روغن زیتون (گرما داده نشده)، اوکادو هستند که می توانید مکمل هایی مانند روغن کبد ماهی نیز استفاده کنید. همیشه توصیه های پزشکی را قبل از شروع روش مکمل به کار ببرید.

آیا می توانید از وجود میلیا خلاص شوید؟

برای برطرف کردن میلیای موجود یک روش ساده استفاده از گرما درمانی یا سرما درمانی است. در روش گرما درمانی هر میلیوم به طور مجزا با یک جریان الکتریکی ملایم با استفاده از یک میله استریلیزه خیلی نازک درمان می شود. جریان برق میلیوم را خشک می کند و محتوای آن را به ذرات خیلی ریز تبدیل می کند که در طول چند روز از طریق سیستم لنف خارج می شوند، بلافاصله میلیا پهن تر می شود و به تدریج محو می شود. یک جلسه برای یک میلیای کوچک کافی است میلیای بزرگتر ممکن است به دو جلسه درمان نیاز داشته باشد.

در سرما درمانی، نتیجه درمان در همه موارد یکسان است به جز استعمال خیلی سرد از نيتروژن مونوکسيد که از یک CryoPen به جای جریان الکتریکی استفاده می کند. این روش گزینه خوبی برای کسانی است که مخالف روش گرمادرمانی هستند.

آیا می توان بازگشت میلیا را متوقف کرد؟

اگر میلیا یکبار درمان شده باشد برگشت پذیر نخواهد بود. در صورتی که مستعد تشکیل میلیا هستید اگر علت آن را بررسی نکنید مجددا اتفاق خواهند افتاد. برای جلوگیری به مقدار فراوانی رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری و امگا برای تشکیل سلول های سالم نیاز دارید. از روغن های مخصوص صورت تا مکملهای ceramides، کلسترولها و دیگر چربیها به نسبت کافی نیاز دارید. انتخاب دیگر، لیپیدهای اصلاحی اشباع شده است که از ملزومات پوست می باشد.

محصولات ویتامین A در نگهداری ساختار پوستی محکم، سالم و تجدید و نو شده، مفید هستند. توصیه ما استفاده از سرم های Age Slowly Serum در شب برای محافظت از سلول های سالم پوست است. قبل از خواب بعد از تمیز کردن پوست یک تلمبه از سرم Age Slowly Serum و یک تلمبه از لیپیدهای اصلاحی اشباع شده برای نگهداری پوستی قوی، سالم و باطراوت علاوه بر آن برای کاهش پتانسیل تشکیل میلیا استفاده کنید.

از کرم های هیدارته برای پوست های نرمال یا جوانترها یا کرم های آرامش بخش پوست برای انواع پوست های خشک یا بالغین و کسانی که مستعد قرمزی پوست هستند استفاده نمایید.

راههای خانگی درمان میلیا

این دانه ها معمولا خودشان برطرف نمی شوند و نمی توانید مانند جوش آن ها را بترکانید. برای برداشته شدن میلیا معمولا نیاز به یک شکاف یا بریدگی دارد زیرا این کیست ها معمولا در قسمت عمیق پوست قرار دارند. از طرف دیگر به وجود آمدن میلیوم مضر نبوده و نیازی به از بین بردن آن ها نیست.

راههای خانگی درمان میلیا

اگر قسمت هایی که میلیا قرار گرفته حساس نیست مانند پیشانی یا گونه، تکنیک های ساده کمی برای حذف بی خطر آن وجود دارد.

یک سوزن تیز و انبرک یا خارج کننده جوش های سرسیاه را ضدعفونی کنید.

صورتتان را با ژل های شوینده تمیز کنید و به طور کامل با آب بشویید.

با حوله ی تمیزی صورت را کامل خشک کنید.

یک برش کوچک در قسمت بالا یا روی میلیا برای خارج کردن محتویات آن ایجاد کنید.

از انبرک یا خارج کننده برای خارج کردن محتویات آن استفاده کنید، کمی فشار ملایم برای خارج کردن میلیوم به کار ببرید.

از یک ضدعفونی کننده یا الکل برای روی شکاف استفاده کنید.

زمانی که تمام شد روال مراقبت از پوست را دنبال کنید.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید