• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 15

چگونه با دوربین DSLR عکس هایی از نزدیک بگیریم

یکی از مواردی که عکس گرفتن با DSLR می تواند گیج کننده باشد، انتخاب برخی از گزینه های اضافی برای عکسبرداری از نزدیک است.

یکی از نکات مهم در مورد استفاده از دوربین DSLR برای عکسبرداری از نزدیک، این است که شما گزینه های زیادی برای تنظیم دیافراگم و دیگر تنظیمات برای ایجاد عکس با کیفیت بالا دارید. دوربین DSLR همچنین دارای لوازم جانبی مختلفی است که می توانید آنها را انتخاب کنید که به طور خاص برای گرفتن عکس از نزدیک و یا تصویر درشت تر طراحی شده است و می تواند به شما برای موفقیت بیشتر کمک کند.

از این نکات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکسبرداری از عکس های بزرگ، کوچک و نزدیک با دوربین DSLR خود و برای یادگیری گزینه های مورد نیازخود از لوازم جانبی استفاده کنید.

چگونه با دوربین DSLR عکس هایی از نزدیک بگیریم

تصاویر کوچک و بزرگ

هنگامی که به دنبال لنز برای دوربین DSLR خود هستید، با دیدن “میکرو” یا “ماکرو” در نام لنز متوجه شوید که آنها همان نوع لنز هستند. هر دو آنها همان نوع عکسی را که می خواهید به شما خواهند داد، به عبارت دیگر، به یک سوژه کوچک، بزرگ نگاه می کنند. ماکرو بیشتر رایج است، هر چند که در رابطه با تجهیزات DSLR برای عکاسی نزدیک طراحی شده است.

برای یک عکس که واقعا ماکرو نامیده می شود، باید آن را با لنز ماکرو DSLR انجام داد که قابلیت عکسبرداری با حداقل بزرگنمایی نسبت 1 به 1 را داشته باشد. می توانید از لنزهای ماکرو برای عکسبرداری از تصاویر نزدیک استفاده کنید.

اگر نمی خواهید برای دوربین DSLR خود یک لنز ماکرو بخرید، هنوز می توانید از نزدیک عکس بگیرید، به سادگی با حرکت کردن بطرف سوژه و نزدیک ترشدن به سوژه، قاب و چهار چوبه عکس را با موضوع پر کنید. 

در حالی که یک دوربین DSLR تنظیمات ماکرو دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد ولی حقیقتا بیشتر وقتها برای عکسبرداری از اشیا از نزدیک است. هنگام استفاده از تنظیمات ماکرو دوربین های DSLR، به سادگی باعث می شوید دوربین بصورت تنظیم خودکار با آن شی کار کند که بسیار نزدیک به لنز می باشد.

وقتی که لنز بطور خودکار کار میکند، تنظیمات ماکرو تغییری ایجاد نمی کنند . یک لنز قابل تعویض که در واقع یک لنز ماکرو یا میکرو است برای عکس گرفتن واقعی بصورت ماکرو مورد نیاز است. خب اگر شخص در حال عکس برداری ماکرو و یا با فاصله خیلی نزدیک از اشیاء است پس چرا نیاز به یک مراقب عکس بردار دارید؟

با لنز ماکرو واقعی، می توانید جزئیات بسیار زیادی از عکس را نسبت به عکس گرفتن ساده و از نزدیک داشته باشید. همچنین می توانید به تصویر بسیار درشت تر، با استفاده از لنز ماکرو در دوربین DSLR خود دست یابید. اما لنزهای ماکرو می توانند گران باشند، بنابراین تنها برای تصویربرداری از عکسهای بزرگ برنامه ریزی کنید، چرا که هزینه های اضافی قابل توجیه نیست.

هنگامیکه یک لنز ماکرو برای دوربین DSLR انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید لنز شما درست همان لنزی است که برای آن نوع بزرگنمایی می خواهید. علاوه بر این مطمئن شوید که آن به طور هوشیار روی شی متمرکز شده اید بدون اینکه چهارچوب کلی عکس خراب شود.

ممکن است نیاز به تست این نوع لنزها داشته باشید و باید قبل از خرید از کیفیت و ویژگی هایی که خواستار آن هستید اطمینان پیدا کنید.

یکی دیگر از مزیتهای عمده لنزهای DSLR این است که لنزهای سریعی هستند که می توانید در یک دیافراگم کاملا باز (با تعدادی f-stop های کوچک) عکسبرداری کنید. این توانایی اجازه می دهد تا شما از یک میدان کم عمق استفاده کنید که پیش زمینه و پس زمینه محو و تمرکز دقیق روی شی را مورد توجه قرار می دهد، عمق بسیار کم زمینه در عکس های ماکرو یا نمای نزدیک، حتی می توانید عکس را در قسمتی از یک تصویر تمام کنید به عنوان مثال در تصویر زیر جائی که تمرکز روی بدن عنکبوت است، اما پاهای جلو و پاهای عقب بیرون از تمرکز می باشد.

تصویر عنکبوت با لنز ماکرو

هنگام عکس برداری از تصاویر ماکرو یا نمای نزدیک درست، برای اطمینان از بالاترین تمرکز ممکن است دریابید که می خواهید از فاصله کانونی دستی استفاده کنید.  برخی دوربین ها تلاش کردند که با فاصله کانونی خودکار دوربین DSLR، بتوان عکسهایی از خیلی نزدیک گرفت. با فاصله کانونی دستی می توانید نقطه های خیلی دقیق بر آنچه که می خواهید تمرکز کنید را انتخاب کنید که این موضوع در عکسبرداری با عمق خیلی کم بسیار مهم است.

ترجمه: شینا سهیلی

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید