• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 19

از خواص هلو بیشتر بدانید

هلو میوه ای خوشمزه و کم کالری است که از بسیاری ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده است. آب هلوی خام منبعی غنی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، منگنز، منیزیم و گوگرد است.

درخت هلو، درختی زیبا ولی دارای عمری کوتاه است شکوفه های این درخت به رنگ صورتی زیبا هستند که معمولا در اواسط فروردین ظاهر می شوند. میوه آبدار این درخت که به فارسی دری شفتالو نامیده میشود دارای هسته ای سخت، گوشت زرد یا نسبتا سفید و پوستی مخملی است که تماس آن با پوست بدن باعث خارش پوست می شود بنابراین توصیه می شود بعد از تماس مستقیم دست با این میوه خوشمزه و خوشرنگ حتما دست ها را با آب بشویید.

از میوه هلو بیشتر بدانید

این میوه همچنین حاوی ویتامین های مختلف از جمله ،B1 ،B2 ،B9 و C می باشد. هلو خود به تنهایی میوه ی خوشمزه ای است با این وجود آب هلو نیز باعث جذب مواد مغذی بیشتری در یک وعده غذایی در بدن می شود.

آب هلو بدن را قادر به مصرف میزان بالایی از مواد مغذی می کند، همچنین موجب بهبود سلامت عمومی بدن، بالا بردن سیستم ایمنی و محافظت بدن در برابر انواع بیماری ها می شود.

آب هلو برای سلامت بدن مفید است و مزایای فراوانی برای داشتن زندگی بهتر و سالمتر ارائه می دهد.

مزایای آب هلو برای سلامتی

در این مقاله برخی از فواید شگفت انگیزی که با اضافه کردن یک لیوان آب هلوی تازه به رژیم غذایی خود می توانید به دست آورید ذکر شده است.

مقابله با اختلالات گوارشی

آب هلو دارای خاصیت قلیایی است و کمک می کند علائم سوء هاضمه، ورم معده، نفخ شکم، حالت تهوع و دیگر مشکلات گوارشی برطرف شود.

این میوه یک درمان طبیعی برای معده درد است و می تواند برای برطرف کردن کرم های روده ای خاص از طریق پاکسازی مسیر روده به کار برده شود.

بهبود عملکرد کلیه

آب هلو ادرار آور و ضد یبوست طبیعی است که موجب بهبود عملکرد کلیه و مثانه می شود. مصرف منظم آن شانس nephritis (ورم کلیه) و دیگر بیماری های کلیوی و  اختلالات کبدی را کاهش می دهد.

همچنین آب هلو به حل کردن سنگ کلیه و مثانه کمک می کند.

بهبود گردش خون

آب هلو باعث تقویت ماهیچه های قلب و همچنین تحریک جریان خون در تمام بدن می شود در نتیجه موجب کاهش فشار خون و پایین آوردن سطح کلسترول می شود.

آب هلو خطر تصلب شریان، سکته قلبی و بیشتر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. از آنجا که هلو منبع غنی از آهن است نوشیدن آب هلو به درمان کم خونی نیز کمک می کند.

کمک به کاهش وزن

آب هلو یک غذای کم کالری است و در حذف چربی ها در رژیم های غذایی که برای کاهش وزن توصیه می شوند، کمک می کند. 100 میلی لیتر آب هلوی خام کمتر از 57 کالری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید و از مواد غذایی شیرین خسته شده اید، سعی کنید آب هلو بخورید!

افزایش سیستم ایمنی بدن

هلوها منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، آب هلو به تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرما خوردگی های رایج و بیماری هایی از این قبیل کمک می کند.

افرادی که به طور منظم آب هلو استفاده می کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های عمومی و اختلالات فصلی و مزمن قرار می گیرند.

بهبود بینایی

بتاکاروتن موجود در آب هلو به بهبود دید چشم کمک می کند. عملکرد این آب میوه از طریق بهبود گردش خون در چشم و عضلات اطراف آن است. این آب میوه همچنین از کاهش بینایی که علت آن ضعف ماهیچه ها باشد جلوگیری می کند.

از خواص هلو بیشتر بدانید

بهبود رنگ پوست و صورت

داشتن پوستی خوب مانند هلو تعریفی است که همه ما دوست داریم آن را از اطریافیان بشنویم! یکی از فواید مهم سلامتی که آب هلو دارد تاثیر فوق العاده آن روی پوست است. این میوه منبع خوبی از ویتامین C است که در بسیاری از فرآورده های پوستی برای بهبود رنگ پوست، بافت و کیفیت آن استفاده می شود.

روش دیگر برای زیبایی پوست، استفاده از هلوی تازه مستقیما روی پوست است. این کار باعث می شود تا از حلقه های تیره اطراف چشم، لک ها، چین ها، جوش، جای زخم و آکنه ها رهایی یابید.

پاک کردن سموم از بدن

آب هلو مسیر روده را پاکسازی می کند، عملکرد کلیه را بهبوده می دهد و به خاطر فیبر بالایی که دارد بدن را از سموم پاکسازی می کند.

به خاطر توانایی آن در پاکسازی بدن، موجب بهبود کیفیت پوست و مو همچنین موجب پر پشتی و نرمی مو و روشن شدن پوست بدن می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

لیکوپن و لوتئین موجود در آب هلو می تواند به جلوگیری از سرطان و کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (تاری دیدیا نابینایی)کمک کند. زمانی که سرطان در بدن شروع شود آب هلو نمی تواند با آن مبارزه کند ولی مصرف منظم آب هلو می تواند از آشکار شدن سرطان در بدن جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان و عامل ضد التهابی

هلو یک آنتی اکسیدان طبیعی و یک عامل ضد التهابی است که درد مفاصل، تورم و التهاب را درمان می کند. همچنین پوست را جوان و درخشان نگه می دارد.

آب هلوها را بگیرید و روزانه یک لیوان از آن را برای داشتن یک زندگی سالم و شاد مصرف کنید!

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید