• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 20

باید نبایدهای داشتن ذهنی قدرتمند

آنچه در این مقاله می بینید خلاصه تیتر وار از یک تحقیق روانشناسی است که چکیده آن را برای شما ترجمه کرده ام تا شما هم بتوانید از موانع داشتن ذهنی قدرتمند بهره مند شوید و پله های موفقیت را یک به یک طی کنید.

سلامتی و قوای جسمی می تواند نقش مثبتی در موفقیت افراد داشته باشد اما آنچه که تعیین کننده است قوای ذهنی افراد است این همان نیروی خارق العاده ای است که از افراد معمولی قهرمانانی خستگی ناپذیر میسازد که همه را شگفت زده خواهند کرد.

ذهن قدرتمند

برای تقویت قوای ذهنی باید یک سری کارها را انجام داد و البته از انجام یک سری کارها خودداری کرد در این مقاله به این کارها و افکار مخرب می پردازیم که می توانند سد راه شما در تقویت قوای ذهنی شوند:

وقت خود را با تاسف خوردن برای خود تلف نمی کنند. شما هیچ کسی را نمیابید که ذهنی قدرتمند داشته باشند و با ناله و افسوس وقت خود را سپری کند. آنها آموخته اند مسئولیت کارهای خود را بپذیرند و به جای افسوس خوردن برای شرایط خود بدنبال راهکاری میگردند تا به شرایط مطلوب برسند.

نیروهای منفی را از خود دور می کنند. آنها به هیچ کس اجازه نمیدهند با افکار منفی خود، آنها را دلسرد و بی انگیزه کنند. بلکه چون منبعی از انرژی هر جا میروند با خود نشاط و انرژی را به دیگران هدیه می کنند.

آنها از تغییر نمیترسند. اذهان قوی بدنبال چالش های جدید هستند و نه تنها از تغییر نمی ترسند بلکه آنرا در آغوش میکشند و با هر تغییر، ذهن و چالش ذهن خود را قوی تر می کنند.

وقت خود را با چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند تلف نمی کنند. شما آنها را در حال غر زدن درباره ترافیک، آلودگی هوا، گرما، سرما و هزار و یک چیز دیگر نمی بینید. آنها به جای ناله و شکایت روی کاری که می توانند انجام دهند تمرکز می کنند و آنرا عملی می کنند.

نگران خوشایند دیگران نیستند. یک ذهن قدرتمند تلاش می کند بهترین کار را انجام دهد و در این راه نگران خوشایند دیگران نیست، چون می داند نمیتوان همه را راضی کرد.

آنها از ریسک های حساب شده هراسی ندارند. خطر کردن بدون فکر حماقت است اما یک ذهن قوی میزان ریسک و خطر کار را محاسبه می کند و در صورت منطقی بودن میزان ریسک بدون ترس اقدام می کند و می داند که این شیوه صحیح رسیدن به هدف است.

ذهن قدرتمند در گذشته گیر نمیکند. کسب تجربه و آموختن از گذشته خوب است اما یک ذهن قدرتمند آموخته است که نباید انرژی خود را در گذشته بسوزاند حال می خواهد روزهای خوب موفقیت باشند یا روزهای تلخ شکست. وقت گذرانی با این خاطرات شما را از رسیدن به اهداف بزرگتر آینده باز می دارند.

یک ذهن قدرتمند اشتباهات را دوباره و دوباره تکرار نمیکند. بسیاری از افراد شکست خورده یا بهتر بگوییم محکوم به شکست یک کار بی نتیجه را دوباره و دوباره تکرار می کنند و انتظار دارند از کارهای یکسان نتیجه ای متفاوت بگیرند. اما یک ذهن قدرتمند، مسئولیت پذیر است و از گذشته درس میگیرد. تحقیقات نشان می دهد این یکی از مهمترین و پر رنگترین قابلیت های مشترک افراد فوق العاده موفق است.

صاحب یک ذهن قدرتمند از موفقیت دیگران ناراحت نمی شود. افرادی که شخصیت قدرتمندی دارند از موفقیت دیگران ناراحت که نمیشوند هیچ، بلکه خوشحال هم میشوند. آنها اراده ای قوی دارند تا رویای خود را بسازند و به همین دلیل هیچگاه به دیگران و موفقیت هایشان حسادت نمی ورزند.

افراد قدرتمند با شکست مایوس نمیشوند. هر شکست یک شانس برای بهتر شدن است.

آنها از تنهایی نمی هراسند. کسانی که ذهن قدرتمندی دارند از تنهایی خود بیشترین لذت را میبرند چون این زمان بهترین فرصت برای تلاش بیشتر، بهینه سازی روش ها و طرح ها و به طور خلاصه نزدیکتر شدن به هدف است. آنها کسانی هستند که می توانند با دیگران هم خوش باشند اما از تنهایی خود لذت وافری می برند.

آنها فکر نمی کنند از همه طلبکارند. آنها بدون چشم داشت کار می کنند و پاداشی بزرگ از کائنات دریافت می کنند.

منتظر نتایج سریع نیستند. آنها بهتر از هر کسی می دانند که اهداف بزرگ یک شبه حاصل نمیشوند بلکه برنامه بلند مدت دارند و به خود زمان کافی می دهند تا به هدف بزرگشان برسند.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید