• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 21

خلاقیت با بطری برای ساخت آشیانه پرندگان

خلاقیت در ساخت وسایل از کارهای جذابی است که با ایده گرفتن از طبیعت و اطراف خود می توانید وسایل زیبا و تزئینی را خلق کنید. حتی بعضی از وسایلی را که از مواد دور ریز و بلا استفاده، می سازید کاربردی و قابل استفاده اند. برای مثال می توانید از بطری های شیر، آبمیوه، آب، نوشابه، مایع های تمیز کننده و…. برای پرندگان آشیانه های زیبا یا محلی برای دانه خوردن بسازید.

در این مقاله عکس هایی از محل دانه خوردن پرندگان و آشیانه های مختلفی تهیه کرده ایم تا بتوانید ایده بگیرید و بسازید و بعد از ساخت، آنها را روی شاخه های درخت، روی دیوار و یا محلی که مناسب آشیانه پرندگان باشد قرار دهید و از اینکه به پرندگان کمکی کردید احساس خوبی پیدا خواهید کرد.

طرح و رنگی که با خلاقیت خود به بطری می دهید حتما برای پرندگان نیز جالب است مثل این آشیانه به شکل جغد!

خلاقیت با بطری برای ساخت آشیانه پرندگان

در این کاردستی میتوانید از بطری های شیر یا آبمیوه کاغذی استفاده کنید. ابتدا طرح کلی و جای اجزای مختلف آشیانه را با مداد بر روی بطری علامت بزنید سپس آن را رنگ آمیزی کنید و در ادامه توضیح داده می شود که چه قسمتهایی از آشیانه باید برش بخورد و چه قسمتهایی باید چسبانده شود.

ابتدا در قسمت پایین درب بطری، برای چشم های پرنده، دو دایره متوسط بکشید و زیر چشم ها را به صورت مثلث به عنوان نوک پرنده علامت بزنید. اگر بطری را شبیه به جغد می سازید، بایستی چشم های درشتی داشته باشد. کمی پایین تر از نوک پرنده یک در مستطیل بکشید که ضلع بالایی آن منحنی شده است تا پرنده بتواند وارد آن شود. اندازه ی ورودی نباید خیلی کوچک باشد تا پرنده بتواند به راحتی وارد آن شود همچنین پرنده های بزرگ تر نیز بتوانند از دانه های داخل ظرف استفاده کنند و یا پناهگاهی برای روزهای بارانی و یا گرمای هوا باشد.

سمت چپ و راست بطری را به صورت مستطیل عمودی که انتهای آن کمی باریک تر باشد علامت بزنید تا شبیه بال پرنده شود.

با هر رنگی که می خواهید بطری را رنگ کنید در اینجا با بنفش رنگ آمیزی شده است.

حال قسمت دو بال پرنده و قسمت ورودی را با کاتر برش بزنید و دقت کنید قسمت بالایی بال را نبرید سپس بالها را به بیرون متمایل کنید و از همه مهمتر اینکه در استفاده از کاتر احتیاط لازم را در نظر بگیرید.

برای اینکه پرنده ها به راحتی دانه بخورند قسمت پایین ورودی را سوراح کنید و یک میله یا چوب بستنی را در آن قسمت قرار دهید و برای محکم کاری، چسب بزنید.

برای کامل کردن چشم جغد می توانید از دو سایز درب بطری استفاده کنید ابتدا درب های نارنجی را روی دایره ای که کشیده بودید قرار دهید و با چسب بچسبانید. سپس درب های کوچکتر که سفید رنگ هستند را از سمت مخالف دربهای نارنجی داخل آنها قرار دهید و بچسبانید. برای زیباتر شدن با چشم های عروسکی که در بازار موجود هستند زاویه دید جغد را مشخص کنید و یا با ماژیک چشم های آن را نقاشی کنید.

با تکه های از قبل بریده شده از بطری، یک مثلث کوچک به عنوان نوک جغد ببرید و زیر چشم ها قرار دهید.

آشیانه پرنده آماده است. با یک سیم یا نخ ضخیم یا هر وسیله دیگری که دارید قسمت بالای بطری را سوراخ کنید و طنابی را به آن وصل کنید و آشیانه را در جای مناسبی قرار دهید.

دانه های مخصوص پرندگان را کف بطری بریزید تا پرندگان آنها را بخورند.

در این مقاله فقط آشیانه به شکل جغد توضیح داده شد ولی شما می توانید تصاویر زیر را به دقت نگاه کنید و از آنها برای ساخت آشیانه پرندگان ایده بگیرید.

کاردستی با بطری شیر پاکتی

اریگامی و خلاقیت با انواع بطری ها

خلاقیت در ظرف غذا خوری پرندگان با بطری

خلاقیت در ساخت لانه پرندگان با وسایل درو ریز

خلاقیت با وسایل دور ریز خانه

ساخت لانه پرنده با بطری شیشه ای

ایده و خلاقیت های جالب

ایده هایی برای ساخت ظرف غذاخوری پرندگان

ایده هایی برای کمک به پرندگان

خلاقیت و ایده

خلاقیت و کمک به پرنده ها

حتما از ساخت آشیانه لذت برده اید و مهمتر از آن از کمکی که به پرندگان کرده اید بسیار خرسند و خوشحالید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید