• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 21

برترین فیلم های اکشن سالهای 2000 تا 2017 – قسمت هفتم

یکی از فیلم هایی که در حوزه سینما و تلویزیون طرفداران زیادی را در گروه های سنی مختلف به خود جذب کرده فیلم های اکشن و علمی-تخیلی است. در فیلم های اکشن یک یا چند قهرمان اصلی فیلم با مجموعه ای از درگیری های رزمی و فیزیکی روبه رو می شوند.

فیلم علمی تخیلی یکی از ژانرهای فیلم است که در آن از ترکیب توصیفاتی همچون داستان‌های علمی-تخیلی، ادبیات گمانه‌زنی و علم استفاده شده است. به طور کلی این فیلم‌ها در مورد پدیده‌های که از دید علم لزوماً پذیرفته نشده‌است ساخته می‌شوند. پدیده‌هایی همچون موجودات فرازمینی، دنیاهای بیگانه، حس ششم و سفر در زمان و همچنین اغلب همراه با عناصر مربوط به آینده همچون فضاپیما و روبات‌ها یا فناوری‌های دیگر در این فیلم‌ها استفاده می‌شود.

این مقاله که در ادامه مقاله قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام تهیه شده است پنج مورد از برترین فیلم های اکشن و تخیلی که از سال 2000 تاکنون ارائه شده همراه با نام فیلم، سال ساخت، خلاصه ای از فیلم، مدت زمان، کارگردان و ستاره های هر یک ذکر شده است.

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها-2014

فیلمی علمی-تخیلی محصول سال 2014 ایالات متحده و دنباله فیلم ظهور سیاره میمون ها در سال 2011 است.

داستان فیلم پس از اتفاقات قسمت قبل رخ می دهد. در قسمت قبل (ظهور سیاره میمون ها)میمون ها کنترل شهر را به دست گرفتند ولی در این فیلم قدرت بیشتری پیدا کرده اند و صاحب قلمرو شده اند، با انسان ها در صلح زندگی می کنند، اما مشکلی که وجود دارد این است که به زودی انرژی برق رو به پایان می رسد و این مسئله باعث نگرانی انسان ها شده است چرا که منجر به نابودی نسل انسان خواهد شد. از این رو شخصی به نام مالکون به همراه عده ای تصمیم می گیرند تا به نیروگاه برقی که در سان فرانسیسکو وجود دارد بروند تا بتوانند کاری برای تامین سوخت انجام دهند و … . (130 دقیقه)

کارگردان: مت ریوز

ستاره ها: گری الدمن، کری راسل، اندی سرکیس و کدی اسمیت-مک‌فی

فیلم طلوع سیاره میمون‌ها-2014

فیلم کونگ: جزیره جمجمه-2017

فیلمی ماجراجویی هیولایی محصول ایالات متحده است که در سال 2014 منتشر شد.

گروهی از دانشمندان جزیره ای به نام “جزیره جمجه” را در اقیانوس آرام کشف می کنند و یک نظامی سابق بریتانیایی به نام کاپیتان جیمز کنراد استخدام می شود تا به همراه تیمی به این جزیره برود به محض ورود این افراد به جزیره بالگردشان مورد حمله یک غول قرار می گیرد و باعث گرفتار شدن آن ها در این جزیره می شود و … . (118 دقیقه)

کارگردان: جوردن وی روبرن

ستاره ها: تام هیدلستون، بری لارسون، ساموئل ال. جکسون و جان سی ریلی

فیلم کونگ: جزیره جمجمه-2017

فیلم هویت بورن-2002

فیلمی اکشن و مهیج، محصول سال 2002 ایالات متحده است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد جیسون بورن، مامور اطلاعاتی است که عملیات های جاسوسی زیادی انجام داده ولی در حال حاضر حافظه خود را در یک ماموریت در دریا از دست می دهد و به دنبال شناسایی هویت واقعی خود است و … . (119 دقیقه)

کارگردان: داگ لیمان

ستاره ها: فرانکا پوتنته، مت دیمون، کریس کوپر و کلایو اوون

فیلم هویت بورن-2002

فیلم برتری بورن-2004

فیلم برتری بورن، فیلمی اکشن و هیجان انگیز محصولا سال 2004 ایالات متحده است.

جیسون بورن مجبور می شود برای انجام  یک عملیات از طرف سازمان سیاه به زندگی سابق خود به عنوان یک آدمکش بازگردد تا بتواند زنده بماند. (108 دقیقه)

کارگردان: پل گرینگرس

ستاره ها:مت دیمون، فرانکا پوتنته، برایان کاکس و جوآن آلن

فیلم برتری بورن-2004

فیلم اولتیماتوم بورن-2007

فیلم اولتیماتوم بورن فیلمی اکشن و جاسوسی محصول سال 2007 کشور آمریکا است. این فیلم سومین قسمت از مجموعه فیلم های بورن است.

جیسون بورن برای به دست آوردن نشانه هایی از گذشته اش مجبور است کشورهای زیادی را برود تا آنچه می خواهد به دست آورد و این در حالی است که تحت تعقیب یک تروریست نیز هست و … . (115 دقیقه)

کارگردان: پل گرینگرس

ستاره ها: مت دیمون، ادگار رامیرز، جوآن آلن و جولیا استایلز

فیلم اولتیماتوم بورن-2007

از علاقمندان به فیلم های علمی-تخیلی و اکشن توصیه می شود این فیلم ها را تهیه کرده و در اوقات فراغت خود از تماشای آن لذت ببرند.

ترجمه و تحقیق: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید