• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 24

ابعاد استادیوم ویمبلی دردسر جدید سرمربی تاتنهام

سرمربی تیم فوتبال تاتنهام ابعاد استادیوم ویمبلی را برای برگزاری مسابقه مناسب ندانست و خواستار تغییر آن شد.

 مائوروسیو پوکتینو سرمربی تیم فوتبال تاتنهام از فدراسیون فوتبال انگلستان درخواست کرد تا ابعاد زمین استادیوم ویمبلی را که خیلی کوتاه و کشیده است تغییر دهد تا ابعاد این استادیوم شبیه وایت هارت لین استادیوم تاتنهام شود.

سرمربی و بازیکنان تیم فوتبال تاتنهام می‌دانند که همیشه نمی‌توان از امتیاز میزبانی استفاده کرد. اما نکته جالب توجه این است که تیم تاتنهام از زمانیکه از استادیوم وایت هارت لین به استادیوم ویمبلی نقل مکان کرده است از بین ۵ بازی اروپایی فقط یک مسابقه برنده شده است. سرمربی این تیم معتقد است که قدرت حریفان در ابعاد زمینی ویمبلی افزایش می‌یابد.

ابعاد استادیوم ویمبلی دردسر جدید سرمربی تاتنهام

استادیوم ویمبلی با ابعاد ۱۵۰ در ۶۹ متر مربع وسیعترین زمین فوتبال در لیگ برتر انگلستان است. این در حالیست که وایت هارت لین با ابعاد ۱۰۰ در ۶۷ متر مربع از نظر وسعت در رده دوم قرار دارد. یعنی این استادیوم ۵۴۵ متر با استادیوم ویمبلی تفاوت دارد و همین موضوع بر نحوه عملکرد تیمی مثل تاتنهام که با سرعت و به شکل بسته حریف را تحت فشار قرار می‌دهد تاثیر منفی گذاشته است.

این موضوع تا اندازه‌ای برای مسئولان این تیم اهمیت یافته است که آن‌ها در تلاش برای دریافت مجوز از فدراسیون فوتبال و تغییر ابعاد استادیوم ویمبلی هستند. این درخواست در جلسه‌ای با حضور روسای بیست باشگاه حاضر در لیگ برتر انگلستان به بحث و بررسی گذاشته شد که به تایید حضار نرسید و رد شد. به اعتقاد روسای باشگاه‌ها استادیوم ویمبلی جزئی از تاریخ فوتبال انگلستان است و امکان تغییر آن وجود ندارد بنابراین به همین شکل می‌ماند.
با توجه به رد پیشنهاد سرمربی تاتنهام برای تغییر ابعاد زمین ویمبلی حال پوکتینو سرمربی آرژانتینی مجبور است تا برای فصل جدید تیمش را با شرایط حاکم بر این زمین هماهنگ کند. طبق تاریخ اعلام شده استادیوم جدید تاتنهام در فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۱۸ به بهره برداری می‌رسد.

اما نکته جالب توجه این است که سرمربی تیم تاتنهام تمرین در مینی کمپ وایت هارت لین را باید به فراموشی بسپارد زیرا دو سال پیش مسئولان برگزاری لیگ برتر انگلستان تصویب کردند که مسابقات لیگ نباید در زمین هایی با ابعاد ۱۰۰ در ۶۸ متر مربع برگزار شود. این ابعاد متعلق به استادیوم‌های تاریخی بود ولی در قوانین جدید همه باید استانداردهای تعریف شده درباره ساخت استادیوم‌ها را رعایت کنند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید