• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 06 / 29

بهترین سرودهای باشگاهی در جهان فوتبال

نشریه حرفه‌ای و باسابقه فوتبال فرانسه در اقدامی جالب و طی ارزیابی چند نظرسنجی علمی بهترین سرودهای باشگاهی در جهان فوتبال را انتخاب کرد.

 در تاریخ فوتبال جهان تیم‌های ملی و باشگاهی جدا از برخی سرودهای رسمی که شاید چندان نزد هواداران محبوبیت ندارند سرودهای مردمی و تاریخی و ریشه‌دار خواست خود را دارا هستند.

به طور مثال باشگاه بوکا جونیوز آرژانتین سرودی قدیمی نزد هواداران خود دارد که بسیاری از هواداران میلیونی این باشگاه آن را از سرود ملی کشور خود نیز بیشتر قبول داشته و همواره آن را در فضای مجازی و استادیوم‌ها با صدای بلند می‌خوانند.

بهترین سرودهای باشگاهی در جهان فوتبال

فرانس‌فوتبال در اقدامی جالب سرودهای برخی باشگاه‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال اروپا را طی چند نظرسنجی انتخاب کرده و در نهایت در این خصوص نوشته است: باشگاه‌های بزرگ دنیا از سرودهای تاریخی خود جدا نیستند و هواداران دو آتشه تیم‌ها معمولا به سرودهای قدیمی و شاید معنادار خود افتخار می‌کنند.

در این میان در رتبه اول این جدول نام باشگاه‌هایی مانند لیورپول، سلتیک و دورتموند به صورت مشترک مشاهده می‌شود و البته در کل لیورپول بالاترین رای را آورده است. شعار تو تنها قدم نخواهی زد در باشگاه لیورپول یک شعار معمولی نیست که با ترجمه تحت‌اللفظی آن قابل تفسیر باشد.

از طرفی برخی تشویق‌ها هر چند ساده و تنها با بیان یک کلمه خاص ثبت شده باشد باز هم به نماد یک باشگاه تبدیل شده و هواداران حتی همان تک جمله ساده را به عنوان سرود باشگاه خود قبول دارند.

به عنوان مثال در رتبه دوم این جدول نام باشگاه آ.اس رم ایتالیا به چشم می‌خورد که هواداران آن سرود باشگاه خود را با فریاد چند باره کلمه رم آغاز می‌کنند.

باشگاه اتلتیک وداد که تاریخچه فرانسوی آن یکی از افتخارات دنیای فوتبال است، با شعار همیشه برای قهرمانی پیش می‌رویم، سرودی بسیار جذاب و معنادار دارد که حتی در جنگ جهانی دوم برای تحریک افکار عمومی و تشکیل گروه‌های مبارز تاثیر داشت.

در این جدول رتبه چهارم به باشگاه پاناتینایکوس یونان اختصاص دارد و رتبه پنجم به تیم اسپانیایی سویا مربوط می‌شود. باشگاه اول آندلوس یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های اسپانیایی است که سرود آن گاهی مهمتر از سرود منطقه آندلوسیا به  نظر می‌رسد.

رتبه ششم به کلاغ‌های سیاه قلعه نیوکاسل اختصاص پیدا می‌کند و جالب اینجاست که رتبه هفتم به بشیکتاش ترکیه می‌رسد.

رتبه سرودهای باشگاه های اروپا

بوکاجونیورز آرژانتین در رتبه هشتم ایستاده و وستهام انگلیس رتبه نهم را به خود اختصاص می‌دهد. نکته جالب اینکه فرانس فوتبال آخرین رتبه از TOP TEN خود را به باشگاه بزرگ و جهانی بارسلونا اختصاص داده است.

سرود باشگاه بارسلونا به نوعی سرود ملی موسوم به کشور کاتالونیاست و این همان چیزی است که برای فدراسیون فوتبال اسپانیا دردسری جدی شده و در منطقه کاتالونیا به نمادی برای ابراز اعتراض و دلخوری مردم از سیاست‌های دولت مرکزی اسپانیا تبدیل شده است.

منبع:خبرگزاری مشرق

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید