• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 01

شیرینی پفک گردویی

پفک گردویی جزء شیرینی های خشک می باشد که طعم دلپذیری دارد و به علت سبک، کوچک و کم حجم بودن سایز آن در ایام عید نوروز به فراوانی استفاده می شود و کودکان نیز این شیرینی را به دلیل ظاهر پفکی آن بسیار دوست دارند.

شیرینی پفک گردویی با مواد اولیه در دسترس و روش تهیه ساده آن، این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه کنید در کنار نوشیدنی های گرم و سرد از آن لذت ببرید. از آنجایی که شیرینی پفک گردویی با مواد کم و در دسترس همگان تهیه می شود توصیه می کنیم هر موقع اعضای خانواده و به خصوص کودکان هوس خوردن شیرینی کردند این شیرینی سبک و خوشمزه و زودپخت را تهیه کنید و به جای شیرینی هایی که در بازار موجودند و شما از مواد اولیه و سلامت آن ها مطمئن نیستید، جایگزین کنید.

شیرینی پفک گردویی

مواد لازم:
  • پودر قند سه چهارم لیوان
  • گردوی خرد شده یک لیوان
  • زرده تخم مرغ 5 عدد
  • آرد یک یا دو قاشق غذاخوری
  • وانیل کمی
طرز تهیه:

در شروع کار زرده ها را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و درون ظرف مناسبی بریزید. برای این نوع شیرینی سفیده تخم مرغ را لازم ندارید.

سپس وانیل و پودر قند و آرد را به زرده ها اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید تا جایی که یک مواد کاملا سفید به دست آید.

در نهایت گردوی خرد شده را به مواد افزوده و با قاشق هم بزنید تا کاملا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. مواد پفک گردویی شما آماده است.

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را داخل قیف بریزید یا می توانید با قاشق مربا خوری آن را به ترتیب و در اندازه هایی یکسان شبیه به پفک روی کاغذ روغنی بریزید. حتما سعی کنید با قاشق یا پیمانه های یکسان و یا در قالب های گرد مشابهی این شیرینی را بریزید تا با هم اندازه بودن آنها زیبایی این شیرینی دو چندان شود.

طرز تهیه شیرینی پفک گردویی

سپس فر را که از قبل آماده کرده اید را در دمای متوسط فر خود تنظیم کنید و سینی را داخل آن قرار دهید. اندازه دما ذکر نشده است چون این شیرینی در هر فری با دمای متفاوت با فر دیگر طبخ می شود بنابراین پس از یک یا دو بار پخت شیرینی پفک گردویی متوجه می شوید که با توجه به فر خود در چه دما و مدت زمانی طبخ کنید.

مدت پخت شیرینی معمولا بین 15 تا 20 دقیقه است در این بین مرتب به شیرینی ها سر بزنید تا نسوزند و پس از زمان پخت، از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند.

این پفک گردویی خوشمزه را می توانید در ظرف زیبایی بچینید و برای پذیرایی از میهمانان عید نوروز، عصرانه یا پذیرایی از دوستان و خانواده در مهمانی های دورهمی خود استفاده کنید. این شیرینی ماندگاری تا حدود یک هفته یا ده روز را دارد. مدت ماندگاری این شیرینی در یخچال بیشتر خواهد بود.

برای تزئین شیرینی پفک گردویی می توانید از پسته خرد شده و یا پودر پسته استفاده کنید.

همین امروز این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید تا از طرفداران همیشگی آن شوید.

نوش جان

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید