• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 01

ویژگی های امنیتی اسکناس 100 دلاری

جعل اسکناس از ابتدای پیدایش اسکناس و پول تاکنون فکر مجرمان و جعل کنندگان پول را به خود مشغول کرده است. همراه داشتن و معامله با اسکناس جعلی، جرم محسوب می شود بنابراین برای معاملات خارجی، تبدیل پول کشور به دلار، سفرهای خارجی، خرید و پس انداز دلار و بسیاری موارد دیگر نیاز دارید که دلار اصل را از جعل بشناسید. همیشه توصیه می شود که خرید دلار را از بانکها و صرافی های معتبر انجام دهید چرا که آنها با داشتن دستگاههایی مخصوص، قادر به شناسایی دلار اصل از غیر آن هستند.

اسکناس 100 دلاری

در این مقاله سعی شده است به چند نکته امنیتی دلار اشاره شود تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر گردد و از این پس توجه بیشتری به اصل بودن اسکناس داشته باشید.

اسکناس 100 دلاری اصل، دارای ویژگی ها و طرح هایی سه بعدی است که آن را در برابر جعل، ایمن ساخته است، برای تشخیص اصل بودن آن ویژگی های زیر را مطالعه کنید.

نوار امنیتی سه بعدی

به نوار آبی میانه اسکناس دقت کنید، اسکناس را به سمت عقب و جلو کج کنید، می بینید که زنگوله ها به سمت اعداد 100 تغییر مکان می دهند. زمانی که اسکناس را عقب و جلو می کنید زنگوله ها و اعداد 100 روی نوار آبی به طرفین حرکت می کنند، اگر اسکناس را پهلو به پهلو کنید آنها به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. نوار آبی داخل کاغذ کار گذاشته شده است و روی آن چاپ نشده است.

نوار امنیتی سه بعدی 100 دلاری

تغییر رنگ جوهر

اگر اسکناس را پهلو به پهلو حرکت دهید هم زنگوله ای که داخل مرکبدان قرار دارد و هم عدد 100 در گوشه پایین سمت راست اسکناس، از مسی به سبز تغییر رنگ می دهد.

تغییر رنگ جوهر در اسکناس 100 دلاری

تصویر واتر مارک یا نقش آب

اسکناس را در مقابل نور قرار دهید، تصویری کم رنگ از بنجامین فرانکلین در فضای خالی در قسمت سمت راست تصویر می بینید. تصویر از دو طرف اسکناس قابل رویت است.

نقش آب یا ته نقش: علائمی هستند که در زمینه‌های کاغذها، تمبرها یا اسکناس‌ها قرار داده می‌شوند و در حالت عادی قابل مشاهده نیست ولی اگر کاغذ یا تمبر در برابر آفتاب یا نور گرفته شود پدیدار می‌شوند.

تصویر نقش آب در 100 دلاری

نخ امنیتی

اگر اسکناس را در معرض نور قرار دهید یک نخ عمودی ممتد که در سمت چپ تصویر قرار دارد را می بینید. نخ با حروف بزرگ USA و عدد 100 با یک الگوی متناوب نشانه گذاری شده و از دو طرف اسکناس قابل رویت است زمانی که اشعه فرابنفش به آن برخورد کند صورتی رنگ می شود.

نخ امنیتی 100 دلاری

چاپ برجسته

در سمت چپ اسکناس انگشتتان را روی شانه بنجامین فرانکلین به طرف بالا و پایین حرکت دهید. باید ناهمواری یا برجستگی را هنگام لمس احساس کنید،. چاپ برجسته سنتی را در سراسر اسکناس 100 دلاری می توان احساس کرد که مشخصه بافت اسکناس های واقعی ذخیرهٔ فدرال (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) را ارائه می کند.

چاپ برجسته 100 دلاری

فونت خیلی ریز

با کمی دقت و بزرگنمایی می تواند متن ریز چاپ شده THE UNITED STATES OF AMERICA روی یقه بنجامین فرانکلین، عبارت USA 100 اطراف فضای خالی که شامل ته نقش تصویر، عبارت ONE HUNDRED USA در امتداد پر طلایی و 100s ریز در حاشیه اسکناس را ببینید. (بزرگنمایی نیاز است)

نوشته های خیلی ریز 100 دلاری

ویژگی و طراحی های اضافی
Federal Reserve

فدرال رزرویا فد به معنی «ذخیرهٔ فدرال»، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۱۳ با هدف نظارت بر عملیات بانکی در این کشور تأسیس شد.

یک مهر سیاه در سمت چپ تصویر، Federal Reserve System را به طور کامل نمایش می دهد. یک حرف و عدد زیر شماره سریال تقسیم بندی Federal Reserve Bank را مشخص می کند.

کاغذ

کاغذ اسکناس فدرال رزرو یک-چهارم کتان و سه-چهارم نخ و حاوی نخ امینتی آبی و قرمز است.

تصویر

طرح صورت اسکناس 100 دلاری تصویری از بنجامین فرانکلین در جلو اسکناس و تصویری از تالار استقلال در پشت اسکناس است.

سمبل آزادی

عبارت اظهار استقلال و قلم پر پدران بنیان‌گذار به کار برده می شود تا این سند تاریخی در سمت راست تصویر ظاهر شود.

100 طلایی

یک عدد 100 طلایی بزرگ در پشت اسکناس مخصوص کسانی چاپ شده است که دارای مشکلات بینایی هستند.

مهر خزانه داری

یک مهر سبزرنگ در سمت راست تصویر، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

شماره سریال

ترکیب منحصر به فرد از یازده عدد و حرف، دو بار در قسمت جلوی اسکناس ظاهر شده است.

سری سال

طراحی شامل سری سال 2009 و 2009A است.

بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین (به انگلیسی: Benjamin Franklin) (متولد ۱۷ ژانویه ۱۷۰۶، درگذشته ۱۷ آوریل ۱۷۹۰) یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده است. فرانکلین یک نویسنده، چاپخانه‌دار، طنزنویس، نظریه‌پرداز سیاسی، سیاستمدار، فراماسون، رئیس پست، دانشمند همه‌چیزدان، مخترع، فیزیکدان، فعال مدنی، رجل سیاسی و دیپلمات بود. به عنوان یک دانشمند، او یکی از چهره‌های مطرح در روشنگری آمریکا بود و در تاریخ فیزیک برای کشف‌ها و نظریه‌هایش در مورد برق شناخته شده‌است.

زندگی رنگارنگ او و میراث دستاوردهای علمی و سیاسیش و لقب یکی از تأثیرگذارترین پدران آمریکا، همگی خود را در گرامی داشتن یاد او در سکه‌ها و اسکناس‌ها؛ کشتی‌های جنگی؛ اسم بسیاری شهرها، روستاها، مراکز آموزشی و شرکت‌ها بیش از ۲۰۰ سال پس از مرگش زنده نگه داشته است.

سری اصلی اسکناس های 100 دلاری 2009 برنامه ریزی شده بود تا در فوریه 2011 منتشر شود اما به خاطر مشکلات چاپ به تاخیر افتاد. با این وجود به علت تقاضای زیاد بانکها برای اسکناس های 100 دلاری، سری 2006A  با استفاده از طراحی دوره 1966 به جای طراحی جدید دوره  2004 چاپ شد. سرانجام اسکناس 100 دلاری در اکتبر 2013 به عنوان سری 2009A، نه سری 2009 که به عنوان اسکناس های معیوب تاریخ گذاری شده بودند، منتشر شد. سرانجام سری 2009 جداسازی و اسکناس های قابل قبول منتشر شدند. هر دوی این اسکناس ها، امضای یکسان Rios-Geithner را داشتند.

Rosa Gumataotao Rios

خانم رزا متولد 17 جولای 1965 چهل و سومین خزانه دار ایالات متحده است، او به خاطر ابتکار و تلاشش برای قرار دادن تصویر یک خانم در نمای جلوی پول رایج ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ کشور و کار مداومش به عنوان افتخار زنان تاریخ امریکا به شمار می آید.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. توضیحات کامل بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید