• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 02

این پنجره در هزینه انرژی صرفه جویی می کند

محققان نوع جدیدی از پنجره های هوشمند ساخته اند که با کنترل میزان نور و هدررفت گرما می تواند در هزینه های انرژی صرفه جویی کند.

 محققان دانشگاه پرینستون یک پنجره هوشمند ساخته اند که میزان نور را کنترل و از هدررفت گرما جلوگیری می کند.

درحال حاضر پنجره های هوشمند موجود در بازار می توانند تا ۴۰ درصد در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند اما نصب آنها کار مشکلی است زیرا نیازمند مخزن ذخیره انرژی جداگانه هستند.

پنجره هوشمند

اما محققان دانشگاه پرینستون با به کارگیری فناوری سلول های خورشیدی شفاف نوعی از پنجره هوشمند ساخته اند که علاوه بر ارزان بودن، نصب آنها نیز آسانتر است.

پنجره مذکور با استفاده از نور مادون بنفش الکتریسیته تولید می کند. این روند نیروی ملزوم برای فعل و انفعالات شیمیایی را فراهم می کند که در نتیجه آن رنگ شیشه برحسب نیاز روشنتر یا تیره تر می شود.  هنگامیکه شیشه تیره تر می شود، می تواند تا ۸۰ درصد نور را مسدود کند.

پروفسور یوی لین لو مولف این تحقیق می گوید: نور خورشید ترکیبی از اشعه های الکترومغناطیسی است که در حقیقت نور معمولی، اشعه های مافوق بنفش و انرژی مادون قرمز یا گرما را تولید می کند. ما قصد داشتیم پنجره هوشمندی بسازیم که با کنترل میزان نور طبیعی و گرمای ورودی به ساختمان بتواند در هزینه انرژی صرفه جویی کند.

پنجره هوشمند میزان نور انتقالی به داخل ساختمان و گرمای حاصل از انرژی مادون قرمز را کنترل می کند. از سوی دیگر سلول های خورشیدی جدید از اشعه مافوق بنفش برای تامین انرژی مورد نیاز این سیستم استفاده می کنند.

مولف این تحقیق می گوید: در حقیقت این فناوری مدیریت هوشمند طیف های مختلف نور است.

منبع:خبرگزاری مهر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید