• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 08

برترین جاذبه های گردشگری فرانسه

فرانسه که از لحاظ تنوع نوشیدنی و پنیرهایش شهرت دارد، محبوب ترین مقصد توریستی جهان است که سالیانه چیزی در حدود 82 میلیون بازدیدکننده از سرتاسر جهان دارد. بازدیدکنندگان برای دیدن شهر های تاریخی، ییلاق های زیبا، قلعه های دره loire و برتانی و نورماندی به فرانسه می آیند. به علاوه، فرانسه آب و هوایی دلپذیر داشته، همچنین سواحل ریویرای فرانسه (کوت دازور)، امکانات ورزشی زمستانی عالی به ویژه در کوه های الپ و پیرنه در اختیار بازدیدکننده ها قرار می دهد و فرهنگ غنی آن همراه با غذا و نوشیدنی هایی بی نظیر که از بهترین ها در سرتاسر دنیا می باشند این کشور را بین همگان محبوب ساخته است.

فرانسه

مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه
برج ایفل (Eiffel Tower)

برج ایفل نماد پاریس و یکی از بزرگترین و مهمترین جاذبه های گردشگری فرانسه است. این برج در سال 1889 توسط الکساندر گوستاو ایفل، به عنوان دروازه ورودی و به منظور نمایش بین المللی پاریس بنا شده است. با 324 متر ارتفاع این برج هنوز هم بلندترین بنای پاریس است، که چشم اندازی خیره کننده از شهر زیر پا دارد. به علت ساختمان خاص آن، این برج با داشتن دویست میلیون بازدید کننده، آن را پر بازدیدترین جاذبه گردشگری جهان ساخته است.

برج ایفل

قلعه شانونسی (chenonceau)

شاید بتوان گفت که این قلعه، معروف ترین قلعه در دره رودخانه loire است. قلعه شانونسی در قرن 16ام روی رودخانه “شر” ساخته شده و برای آن، مسیرهایی برای تردد قایق ها در نظر گرفته شده است. این قلعه پس از قلعه ورسای، دیدنی ترین قلعه از نظر شمار بازدیدکنندگان در فرانسه است و بیش از همه برای باغ های زیبا و دوست داشتنیش مورد توجه قرار گرفته است. این قلعه پس از انفجار بمب در جنگ جهانی دوم بازسازی شد.

قلعه شانونسی

لو پوی-آن-ولی (Le Puy-en-Velay)

این دره که در جنوب فرانسه قرار دارد به سه دلیل معروف است: کلیسای جامع، عدس و دانتل دوزی. از دوران پیش از قرون وسطی، زیارتگاه مریم باکره در بالای کوه های انسیس(Mons Anicius)، زائران زیادی را به این ناحیه می کشاند. کلیسای نوتردام محبوب ترین جاذبه توریستی فرانسه است. همچنین بازدیدکنندگان مایل هستند تا وروین ( verveine) ” نوعی نوشابه سبز که از گل شاهپسند بدست می آید ” را امتحان کنند.

لو پوی-آن-ولی

مقبره های رومی نیم (Nimes Roman Monuments)

نیم شهری در جنوب فرانسه است که زمانی از مهم ترین شهر های گل رومی (نام قدیم فرانسه) بوده است. چیزی که حالت رومی این شهر را تثبیت می کند، ساختمان هایی به سبک رومی هستند که شامل یک آمفی تئاتر بی نظیر و همچنین یک معبد رومی بوده که به خوبی از آنها حفاظت شده است. به همین دلیل، نیم، فرانسه رومی نیز نامیده می شود.

مقبره رومی نیم

کامارگو (Camargue)

این ناحیه میان دریای مدیترانه و دلتای رودخانه رون قرار گرفته است، کامارگو بزرگترین دلتای اروپای غربی است. منطقه وتلند به خاطر زندگی گروهی پرندگان ناحیه، 500 گونه پرنده از جمله فلامینگو صورتی مشهور است. همچنین شهرت آن به دلیل اسب های سفید و کوچک کامارگو است که در سرتاسر سرزمین باتلاقی پرسه می زنند.

کامارگو

پل میلو (Millau Bridge)

پل میلو یا پل جاده ای، یک پل کابلی با طول 343 متر است که لقب طولانی ترین پل جهان را به خود اختصاص داده است. این پل 4 انشعابی در سرتاسر دره رودخانه تارن (Tarn) واقع در جنوب فرانسه کشیده شده است. این پل که در سال 2004 افتتاح شد، یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی فرانسه قلمداد می شود.

پل میلو

کلیسای جامع رَنس (Reims Cathedral)

این کلیسا از آنجایی که محل تاجگذاری پادشاهان کشور بوده است، برای رژیم سلطنتی فرانسه مهم است. ساختار پر ابهت آن به سبک گوتیک (بربری) فرانسه بین سالهای 1211 تا 1275 ساخته شده است.

کلیسای جامع رَنس

این کلیسا در واقع جایگزین کلیسایی دیگر بود که در سال 400 تاسیس شده بود. این کلیسا سالیانه یک میلیون بازدید کننده دارد.

تفرجگاه دز آنگله (Promenade des Anglais)

این تفرجگاه که در شهر نیس قرار دارد، احتمالا در میان کشور های مدیترانه ای معروف ترین گردشگاه به شمار می رود. علت نام گذاری آن این است که در قرن 18ام این تفرجگاه توسط بازدیدکننده های انگلیسی بنا شده که زمستان را در آنجا می گذراندند. این تفرجگاه نه تنها در تابستان برای حمام آفتاب گرفتن بلکه برای اسکیت سواری نیز مورد توجه است.

تفرجگاه دز آنگله

انسی (Annecy)

شهر انسی واقع در حاشیه رودهای رون آلپ و در بخش انتهایی شمال دریاچه انسی قرار گرفته است. این روستای خوش منظره هات اوت سووآ، سابقا بخشی از سویس و ساردینیا بود اما در سال 1860 بخشی از فرانسه شد. این شهر قرون وسطایی توسط کانال ها و جریان های آبی که از رودخانه انسی می آیند مرزگذاری شده است. رودخانه انسی آبی بسیار تمیز همراه با رنگ های لاجوردی بسیار شگفت انگیز دارد. جذابیت اصلی آن کاخ جزیره است که در میانه کانال واقع شده است.

انسی

پل پون دو گار (Pont du Gard)

 پل پون دو گار یک پل قدیمی به سبک رومی است که بر فراز رودخانه گاردون در بخش جنوبی فرانسه قرار دارد. این پل که در حدود دهه 40 بنا شده است، بخشی از یک مسیل طولانی است که آب را از چشمه اوزه به مستعمره رومی نیم می رساند. در مسافت 49 متری آن این پل بلندترین پل قناتی رومی است.

پل پون دو گار

کاخ‌های پاپ (Palais des Papes)

ستاره جاذبه های اوینیون، یعنی کاخ های پاپ، از بزرگترین و مهمترین بناهای گوتیک قرون وسطایی در اروپا است. این کاخی است که طی دوره ای که قلمرو پاپ توسط دو پاپ از روم و اویون تقسیم بندی شد، پاپ های اویون در آنجا قانون گذاری می کردند. دیوار هایی با ضخامت 3 متر، درهای ورودی قدیمی و برج ساعت آن نمای قلعه وار کاخ را تایید می کند.

کاخ‌های پاپ

قلعه چمبورد (Chateau de Chambord)

قلعه چمبورد، قلعه ای برای خاتمه دادن به تمام قلعه ها، شاهکار دوره رنسانس فرانسه است. تاسیس این قلعه در سال 1519 توسط شاه فرانسوای اول آغاز شد. وی در اطراف این کاخ به شکار می پرداخت. 440 اتاق بزرگ و خنک آن، این کاخ را برای اقامت دائمی نامطلوب ساخته و فرانسوای اول شخصا کمتر از 40 روز سال آنجا اقامت می کرد.

قلعه چمبورد

جورج دو وردن (Gorge du Verdon)

رودخانه جورج دو وردن که در شمال غربی فرانسه واقع شده، عنوان زیباترین رودخانه باریک اروپا را به خود اختصاص داده است. این رودخانه در عمیق ترین جای خود (تقریبا 2300 پا یا 700متر عمق) بین کاستلان و ماستیرز مریم مقدس جای گرفته است، منطقه ای که با رنگ سبز زمردی آب رودخانه اش در سرتاسر تنگه، زیباترین منظره را به نمایش می گذارد.

جورج دو وردن

جزیره مون سَن-میشِل (Mont Saint-Michel)

مون سَن-میشِل، جزیره ای جزر و مدی و کوچک است که دقیقا کنار ساحل نورماندی قرار دارد. صومعه بندیکتی مون سَن-میشِل با معماری تماشایی که به خوبی از آن نگهداری شده است، در بالاترین نقطه جزایر صخره ای قرار گرفته که دور تا دور آن را خیابان های مارپیچی احاطه کرده و معماری پیچ در پیچ آن نشات گرفته از شهرهای قرون وسطایی است. این جزیره به وسیله گذرگاهی به خشکی های اطراف متصل می کند.

جزیره مون سَن-میشِل

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

کاخ ورسای معمولا منسوب به ماری آنتوانت می شود، وی ملکه ای فرانسوی بود که در انقلاب فرانسه گردن وی را زدند. اوایل و در سال 1624 این کاخ تنها برای شکار مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان حالت اشرافی و اراستگی بیشتری به خود گرفت. این کاخ که در محدوده ای خارج از پاریس جای گرفته است، بخاطر تالار آینه ها و باغ های زیبایش معروف شده است. 

کاخ ورسای

برآورد کل جمعیتی نزدیک 66/6 میلیون نفردر ژانویه ۲۰۱۶؛ با 64/5 میلیون نفر جمعیت شهری می باشد که فرانسه بیستمین کشور پرجمعیت جهان و سومین کشور پرجمعیت‌ در اروپا است.
روز ملی فرانسه چهاردهم ژوئیه‌ است. بیشترین مذهب در فرانسه مسیحیت کاتولیک است، ولی پروتستان‌ها، یهودی‌ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

پربازدیدترین آثار فرهنگی فرانسه برج ایفل، دیزنی لند پاریس، بلوار شانزه لیزه، موزه لوور، موزه اورسی، کلیسای نوترودام و … است که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کنند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید