• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 10

ده درس موفقیت آمیز از مایکل بلومبرگ

درس هایی موفقیت آمیز از مایکل بلومبرگ “مدیر عامل شرکت بلومبرگ، شهردار سابق” برای کارآفرینان

مایک بلومبرگ یک نجیب زاده بازرگان، سیاستمدار و نیکوکار است که ارزش خالص دارائی هایش در ایالات متحده 43.3 بیلیون دلار تخمین زده شده است. حقوق و دستمزد او برای سومین دوره به عنوان شهردار شهر بزرگ نیویورک یک دلار در هر سال است. اگر این مسئله صحت داشته باشد، او شهردار شهری بزرگ در ایالات متحده است که بصورت مجانی کار می کند. او بنیانگذار بلومبرگ L.P یکی از موفق ترین شرکتهای رسانه ای جهان است، که بطور گسترده ای بعنوان یک تاجر رویائی و شجاع مورد تحسین و احترام همگان قرار گرفته است و بعنوان شهردار نیز اقدامات جزئی انجام داده است.

ده درس موفقیت آمیز از مایکل بلومبرگ

در اینجا ده درس موفقیت آمیز از مایکل بلومبرگ–”پسر بی نوا با ثروت کم” برای کار آفرینان ارائه می شود.

کلاسی منحصر به فرد

اگر یک مقام دولتی وجود داشته باشد که سزاوار این عنوان “پسر بینوا با دارائی کم ” باشد، آن شخص باید مایکل بلومبرگ باشد. او یکی از 20 ثروتمند جهان بر اساس نظر مجله فوربز است. مجلهٔ فوربز هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان بشمار می‌آید. آخرین چیزی که نیاز داشت، زمانی بود که او تلاشی را برای راست کردن تایتانیک کج شده در دریا انجام داد، و این در حالی بود که سیستم های مالی و آموزشی شهر نیویورک این اقدام شهردار را کاری بیهوده می پنداشتند.

در طول سالهای زیادی که او در اداره سعی کرده بود که این کار را دوست داشته باشد، اما معلوم شد این نوع کار را او هرگز دوست نداشته است.

کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.

کاری که انجام می دهید دوست داشته باشید بلومبرگ می گوید.” این باید عذاب آور باشد که هر روز صبح ازخواب بیدار شوید و کاری را که دوست ندارید انجام دهید، اگر از کارتان متنفر هستید، بروید و کار دیگری انجام دهید؟ انجام کار دیگر مسلما بدتر از وضعیت الان شما در تنفر از کار خود نخواهد بود؟” هرگز در کاری پیشرفت نخواهید کرد اگر از انجام دادن آن لذت نبرید.

آنچه که از دست می دهید تبدیل به سود کنید.

بلومبرگ در بانک سرمایه گذاری برادران سالمون در سال 1981 شریک بود همان زمانیکه او به خدمت خودش پایان داد. هر چند پایان خدمت، درد و رنج او را التیام می بخشید اما او تصمیم گرفت از علم و دانش رئیس سابق خود در صنعت و پول برای ساختن یک شرکت بزرگ بنام بلومبرگ استفاده بکند.

شرکت او پایانه های اطلاعاتی ویژه ای را در شرکت های سرمایه گذاری مختلف نصب کرد. (شروع کار با مریل لانچ) تا به آنها اطلاعات دقیق و به روز شده در مورد سهام های تجاری معاملات شرکتها بدهد. در سال 1990 بلومبرگ 8000 از پایانه های خود را نصب کرده بود، او خروج غیر منتظره خود از کار را تبدیل به یک پیروزی بزرگ کرد. او هم اکنون در شرکت خود مانده است و در حال حاضر مالک 88% آن است.

از اینکه به کار تازه ای بپردازید نترسید.

بلومبرگ دنیای امور مالی را بهتر از هر چیز دیگری می شناسد، بنابراین ترسی از تلاش برای کسب چیزهای جدید ندارد. به عنوان مثال، WBBR AM در نیویورک (ایستگاه خبری) که بخشی از شبکه رادیویی بلومبرگ است. شروع یک شبکه رادیویی قطعا خارج از حیطه کاری بلومبرگ بود، اما او آن را امتحان کرد و از نتایج موفقیت آمیز آن خوشحال نیز هست.

پرداختهایی برای امور خیرخواهانه

یکی از چیزهای مورد علاقه من مطالعه در مورد پرداخت هایی است که بیلیونرها در امور خیرخواهانه ای انجام می دهند. من دوست دارم ببینم که آنها چگونه نتایج موفقیت آمیز خود را مدیون چنین پرداختهایی می دانند.

در مورد مایکل بلومبرگ (بر طبق فوربس) ” او 53 میلیون دلار جهت افزایش تامین ماهی، که در برزیل، شیلی، فیلیپین کاهش یافته بود هزینه کرده است و همچنین در سال گذشته مبلغ 100 میلیون دلار به بنیاد گیتس برای ریشه کنی فلج اطفال کمک کرده است. “

خوش بین باشید

بلومبرگ می گوید: “من هرگز یک شغل بد نداشتم. من تنها دو روز بد در زندگی ام داشته ام و آن دو روزی بودند که مادر و پدرم فوت کردند. جدای از آن، بد از نظر ما چه می باشد؟ “

تا زمانی که زنده هستید و در کنار خانواده زندگی می کنید، قدر آن را بدانید.

خودتان را نشان دهید

صرفنظر از شغل کلیدی که دارید مهم این است که خود باشید. اهمیت این کار زمانی بیشتر می شود که چهره شناخته تری در جامعه یا کارخانه باشید. مردم می خواهند بدانند که برای چه کسی کار می کنند. وقتی بیشتر شما را بشناسند، کار بیشتری هم برای شما انجام خواهند داد. 

شهردار کار روزانه ای برای مرتب کردن برنامه ها، کنفرانس های مطبوعاتی و جلسات داشت. او سرش شلوغ بود. گاهی به اتاق همکارانش می رفت و حتی شده پنج دقیقه وقت می گذاشت و سوالاتی این چنین می پرسید قصد انجام چه کاری دارید، کارها چگونه پیش می رود یا یک جلسه برای انجمن یا طرفداران ما تشکیل دهید، بنابراین شهردار بلومبرگ شخصی جدا از بقیه و دست نیافتنی نبود.

حتی زمانی که در میانه راه هستید موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

بلومبرگ در این رابطه یک حرفه ای بود. حتی چند ماه قبل از انتخابات او یک مهمانی بزرگ گرفت در اسکله چلسی در سمت غرب منهتن در کنار رودخانه هادسون چرا؟ چون او خود را در یک بازی فرض می کرد که در آن مسابقه کوچک رهبری و مدیریتی بر عهده داشت و تنها چند ماه از مسابقه فاصله داشت. چون او می خواست از کارکنانش قدردانی کند بنابراین جشن برپا کرد.

واقع گرا باشید

بلومبرگ می گوید: “یک ویژگی که  همه رهبران خوب دارند، این است که واقع گرا هستند. حتی اگر با شما در چاه و خندقی باشد خود به سمت بالا حرکت می کند و یا صبر می کند و به شما می گوید که “تو برو؟”

سخنرانی بلومبرگ شاید رک و خشن باشد ولی لااقل واقع گراست.

رازهای موفقیت بلومبرگ سیاستمدار و شهردار نیویورک

 سخت کوش باشید

“اگر تنها یک کلید موفقیت وجود داشته باشد، آن سخت کوشی است. من همیشه سخت ترین و پیچیده ترین مسئولیت ها در شرکت را به کوشاترین شخص می دهم. مشخصه این اشخاص این است که هیچ وقت، وقت خالی ندارند و این به شما می گوید این شخص خوب و سخت کار می کند.

“زمانی که با برادران سالومون کار می کردم، همیشه اولین کسی بودم که صبح در دفتر بودم. دومین نفر بارنی سالومون، شریک ساده بود. بنابراین اگر او می خواست درباره مسابقات فوتبال بداند و یا یک چوب کبریت برای سیگار خود نیاز داشت، با من مطرح می کرد.

همش همین بود، از ابتدای مقاله می خواستم این را بگویم “اگر کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید، آن کار سرگرم کننده و جذاب خواهد بود در غیر این صورت احساس بدبختی می کنید.”

سخت کار کنید تا به سطوح بالاتری از موفقیت دست یابید. کار را از صبح زود آغاز کنید، تاخیر نداشته باشید تا از رقبایتان جلو بیافتید.

ترجمه: شینا سهیلی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید