• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 15

ویژگی های امنیتی اسکناس 50 دلاری

وجود اسکناس جعلی در همه جوامع به یک مشکل تبدیل شده، برای مسافرت به کشورهای دیگر، معاملات خارجی، تبدیل پول کشور به دلار، خرید و پس انداز دلار و بسیاری موارد دیگر نیاز دارید که دلار اصل را از جعل بشناسید. دلار نیز همانند طلا، الماس و اشیا گرانقیمت دارای نوع تقلبی آن است، بنابراین شاید برای خیلی از شما این سوال پیش آمده باشد که چطور دلار اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

اسکناس 50 دلاری

در این مقاله سعی شده است به چند نکته امنیتی دلار اشاره شود تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر گردد و از این پس توجه بیشتری به اصل بودن اسکناس داشته باشید. در مقاله قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام ویژگی های امنیتی اسکناس 100 دلاری اشاره شد در این مقاله ویژگی های امنیتی اسکناس 50 دلاری را برایتان شرح داده ایم.

اسکناس 50 دلاری اصل، دارای ویژگی ها و طرح هایی سه بعدی است که آن را در برابر جعل، ایمن ساخته است، برای تشخیص اصل بودن آن ویژگی های زیر را مطالعه کنید.

تغییر رنگ جوهر

اگر اسکناس را کج یا پهلو به پهلو کنید عدد 50 در گوشه پایین سمت راست اسکناس از رنگ مسی به سبز تغییر می کند.

تغییر رنگ جوهر اسکناس

تصویر واتر مارک یا نقش آب

اسکناس را در مقابل نور قرار دهید تصویری کم رنگ از رئیس جمهور یولیسیز سایمن گرانت در فضای خالی سمت راست تصویر مشاهده می شود، این تصویر از دو طرف اسکناس قابل رویت است.

نقش آب یا واتر مارک: علائمی هستند که در زمینه‌های کاغذها، تمبرها یا اسکناس‌ها قرار داده می‌شوند و در حالت عادی قابل مشاهده نیست ولی اگر کاغذ یا تمبر در برابر آفتاب یا نور گرفته شود پدیدار می‌شوند.

یولیسیز سایمن گرانت (به انگلیسی: Ulysses Simon Grant) هجدهمین رئیس جمهور آمریکا، و قهرمان جنگ داخلی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود. بین سالهای ۱۸۶۹ تا ۱۸۷۷ میلادی، ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.

تصویر واتر مارک یا نقش آب در اسکناس

نخ امنیتی

اگر اسکناس را در معرض نور قرار دهید یک نخ عمودی ممتد که در سمت راست تصویر قرار دارد را می بینید. نخ با حروف بزرگ USA و عدد 50 با یک الگوی متناوب نشانه گذاری شده و از دو طرف اسکناس قابل رویت است زمانی که اشعه فرابنفش به آن برخورد کند زرد رنگ می شود.

نخ امنیتی اسکناس

چاپ برجسته

اگر انگشت خود را در سطح اسکناس حرکت دهید چاپ برجسته را احساس می کنید که مشخصه بافت اسکناس های واقعی ذخیرهٔ فدرال (بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا) را ارائه می کند.

چاپ برجسته

فونت خیلی ریز

با کمی دقت و بزرگنمایی می تواند متن ریز چاپ شده FIFTY ،USA و عدد 50 را درون دو ستاره آبی سمت چپ تصویر، عبارت FIFTY در طول دو طرف حاشیه اسکناس تکرار شده و عبارت THE UNITED STATES OF AMERICA در یقه رئیس جمهور سایمن گرانت ببینید. (بزرگنمایی نیاز است)

فونت خیلی ریز در اسکناس

ویژگی و طراحی های اضافی
Federal Reserve

فدرال رزرویا فد به معنی «ذخیرهٔ فدرال»، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۱۳ با هدف نظارت بر عملیات بانکی در این کشور تأسیس شد.

یک مهر سیاه در سمت چپ تصویر، Federal Reserve System را به طور کامل نمایش می دهد. یک حرف و عدد زیر شماره سریال تقسیم بندی Federal Reserve Bank را مشخص می کند.

کاغذ

کاغذ اسکناس فدرال رزرو یک-چهارم کتان و سه-چهارم نخ و حاوی نخ امینتی آبی و قرمز است.

رنگ

اسکناس شامل رنگ پس زمینه ماهرانه ای از آبی و قرمز در دو طرف اسکناس است.

تصویر

از ویژگی های اسکناس 50 دلاری تصویری از رئیس جمهور گرانت در جلو اسکناس و تصویری از کاخ کنگره در پشت اسکناس است.

سمبل های آزادی

معرف پرچم ایالات متحده، تعدادی ستاره های آبی در سمت چپ تصویر قرار گرفته شده در حالیکه سه نشان قرمز در سمت راست تصویر قرار گرفته اند. یک ستاره فلزی مانند کوچک آبی-نقره ای در پایین سمت راست تصویر قرار گرفته است.

50 سبز رنگ

عدد 50 سبز رنگ بزرگ در پشت اسکناس مخصوص کسانی چاپ شده است که دارای مشکلات بینایی هستند.

مهر خزانه داری

یک مهر سبز رنگ در سمت راست تصویر، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

شماره سریال

ترکیب منحصر به فرد از یازده عدد و حرف، دو بار در قسمت جلوی اسکناس ظاهر شده است.

سری سال

طرحی شامل سری سال 2004و 2004A و 2009 و 2013 است.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. عالی بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید