• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 13

دسر آلبالو

مواد لازم:

آب آلبالو 2 پیمانه

پودر ژلاتین 1.5 قاشق سوپخوری

خامه 150 گرم

شکر 1 پیمانه

دسر آلبالو

طرز تهیه:

آب آلبالو را در ظرف لعابی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید. روی حرارت بگذارید، هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

پودر ژلاتین را در 1/4 پیمانه آب جوش حل کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و هر چند لحظه هم بزنید. وقتی ژلاتین کاملا حل شد از روی حرارت بردارید.

وقتی آب آلبالو جوشید، ژلاتین را به آن اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند، کف را از روی آن جمع کنید، آب آلبالو را کنار بگذارید تا سرد شود.

خامه را با همزن یا چنگال بزنید، کمی از شربت آلبالوی سرد شده را به خامه اضافه کنید و هم بزنید. بقیه شربت را اضافه کرده و با قاشق مخلوط کنید و در قالب مورد نظر بریزید.

قالب را 4 تا 5 ساعت در یخچال بگذارید. سپس آن را از یخچال خارج کرده و چند لحظه در آب گرم قرار دهید تا دسر از قالب جدا شود. قالب را برگردانید تا دسر خارج شود.

دسر را با آلبالو و خامه تزیین کنید و بر سر سفره آورید.

دسر آلبالو بسیار خوشمزه، خوش رنگ و زیباست و با یک بار امتحان کردن حتما از طرفداران آن خواهید شد. مناسب ترین زمان تهیه دسر آلبالو، اوایل تابستان است که آلبالو تازه به وفور یافت می شود.

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید