• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 23

برترین جاذبه های گردشگری آلمان

با اینکه آلمان در بین نمودار مقصد گردشگران در جایگاه بالاتری قرار گرفته است، ولی، آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در بین گردشگران خارجی کمتر شناخته شده است. محبوب ترین مقصد و شهر آلمان، برلین، یکی از جذاب ترین پایتخت های اروپا است. بسیاری از دیگر شهر های آلمان به نوبه خود و به عنوان شهرهای مستقل و یا پایتخت پادشاهی، تاریخچه های غرور آفرینی دارند. با این وجود جاذبه های گردشگری آلمان محدود به شهرهای آن نشده و جاذبه های بسیاری را می توان در جای جای آلمان دید.

اثر تاریخی نبرد مردمی ولکر در شهر لپزینگ (شهری در شرق آلمان مرکزی)

لایپزیگ از جمله شهر های مهم ساکسونی (ایالتی در شرق آلمان) است و همچنین یکی از بزرگترین اثرهای تاریخی اروپا در این شهر قرار دارد. اثر تاریخی نبرد مردمی ولکر و یا اثر تاریخی جنگ ملت ها، ساخته شد تا یادبودی برای جنگ لایپزیگ در جنگ های ناپلوئنی باشد. طی این نبردها، بیش از 100000 سرباز به هلاکت رسیدند. هر چند که این جنگ در سال 1813 شکل گرفت با این وجود این بنای تاریخی تا سال 1913 افتتاح نشد. امروزه در کنار این بنای تاریخی، موزه ای قرار دارد که در مورد این جنگ و نبردهای ناپلئونی قرن نوزدهم اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.

اثر تاریخی نبرد مردمی ولکر در شهر لپزینگ

تالار قدیمی شهر (بامبرگ)

بامبرگ شهری تاریخی در باواریا است و در این شهر شما جاذبه های معماری متعددی خواهید یافت. هیچ یک از این جاذبه ها دیدنی تر از تالار کهن شهر و یا Altes Rathaus نیست. طبق افسانه ها گفته می شود که اسقف شهر به شهرواندان اجازه ساخت تالار شهر را روی زمین های موجود نمیداد از این رو آنها تصمیم گرفتند تا این بنا را در نقطه ای غیر قابل انتظار احداث کنند. Altes Rathaus دقیقا در وسط پلی و بر فراز رودخانه رگنیز بنا شده است و داخل آن با نقاشی های دیواری زیبا و چشم گیری تزیین شده است.

تالار قدیمی شهر (بامبرگ)
کلیسای جامع آخن

این کلیسا در محلی نزدیک به مرز بلژیک و هلند قرار دارد. کلیسای جامع آخن، قدیمی ترین کلیسای جامع اروپای شمالی است و ساخت این کلیسای از قرن هشتم آغاز شد و طراحی آن ترکیبی از سبک گوتیک و کارولینی است. این کلیسا توسط کارل بزرگ (کارلوس ماگنوس) ساخته شد و طی قرن های گذشته تاج گذاری های بسیاری را به خود دیده است. امروزه، برخی از جذاب ترین دیدنی های این کلیسا، درهای گرگین برنزی خارق العاده آن است که متعلق به قرن نهم و همچنین موزاییک های طلایی سقف کلیسا هستند.

کلیسای جامع آخن

پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال

پارک ملی زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال که چندان هم از شهر درسدن دور نیست، پارکی بزرگ است که در نزدیکی کوههای ماسه ای الب قرار دارد. بخشی از این پارک در جمهوری چک قرار دارد، اما به آن قسمت پارک، پارک ملی بوهمن سویس (Bohemian Switzerland) میگویند. علاوه بر اینکه در این پارک رودخانه الب را میتوان دید، همچنین شکل خیره کننده صخره های این پارک، دره های عمیق و مسیر های اسکی طویل نیز از جاذبه های این منطقه به شمار می روند. از دیگر سرگرمی های محبوب این پارک میتوان به کوهنوردی و صخره نوردی اشاره کرد.

پارک زاکسون سویتسرلاند ناتسیونال
قلعه شورین

قلعه شورین واقع در شهر شورین، از قابل توجه ترین جاذبه های استان مِکْلِنبورگ-فورپومِرن است. این قلعه در جزیره ای در وسط دریای شورینر واقع شده که این خود به جذابیت این ناحیه می افزاید. این قلعه در قرن چهاردهم بنا شده است و هم اکنون مقر دولتی محسوب شده و ورود به آنجا برای تورهای راهنما و خودگردان آزاد است. سابقا مردم بر این باور بودند که این قلعه توسط روح موجودی به نام پیترمانشن (Petermännchen) تسخیر شده است و این مساله باعث میشود سالیانه عده زیادی از بازدیدکنندگان به دیدار این قلعه بیایند.

قلعه شورین
رایشتاگ (برلین)

برلین جایگاه تعداد زیادی از بناهای تاریخی است، اما از مهمترین این بناها میتوان رایشتاگ را نام برد. اگر چه ساخت این بنا به قرن نوزدهم باز میگردد اما پس از ویرانی های شدیدی که طی جنگ جهانی دوم به این بنا وارد شد در دهه 1990 به شکل قابل توجهی نوسازی شد. در پی اتمام جنگ سرد، برلین به عنوان پایتخت سراسری انتخاب و رایشتاگ مقر رسمی دولت آلمان شد. امروزه این بنا با داشتن گنبدی شیشه ای، منظره ای سرتاسری از شهر را فراهم آورده و شب هنگام که روشن می شود منظره ای خیره کننده را به همراه دارد.

رایشتاگ (برلین)

در این گنبد فاستر از سبک اکوتک و در اصل سبک نورمن اکوتک می‌باشد. طرح نورمن فاستر در سال ۱۹۹۳ در برلین برنده شد.

این ساختمان محل پارلمان آلمان از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۳۳ بوده‌است و در این سال توسط یک کمونیست به آتش کشیده شد. سرانجام در سال ۱۹۹۹ و پس از بازسازی‌های گسترده، بوندس‌تاگ به این مکان بازگشت.

تسوگ‌اشپیتسه

تسوگ‌اشپیتسه واقع در بالای شهر گارمیش، بلندترین کوه های آلمان محسوب می شود. اگرچه قله های این کوه در میان اسکی بازهای قهار جهان بسیار معروف است، بالا رفتن از این کوه در فصل مناسب خارج از لطف نیست. از پایین کوه و دریاچه ای زیبا در دامنه این کوه، قطار چرخ دنده داری (راه آهن چنگک دار مخصوص عبور از سراشیب) که به بالای کوه می رود. از این رو در مسیر رو به بالا، شما سوار ماشینی به نام ابسی سیلبان (Eibsee-Seilbahn) خواهید بود. در نوک کوه، امکان دیدن منظره 4 ایالت به طور همزمان وجود دارد.

تسوگ‌اشپیتسه جاذبه های گردشگری آلمان
رمانتیک راین (Romantic Rhine)

رمانتیک راین معروف ترین قسمت رودخانه راین است که از میان کوبلنز و بینجن می گذرد. رودخانه راین از میان تپه های تند پوشیده شده از درختان تاک بر فراز خرابه ها و قلعه های بیشمار می گذرد. از زمان های قدیم، این رود یک مسیر تجاری مهم برای اروپای مرکزی محسوب می شده به طوری که در سواحل این رود سلسله ای از شهر های کوچک شکل گرفته است. با توجه به اندازه این شهرهای هر چند کوچک اما قدیمی، هر کدام از آنها تاریخچه ای غنی دارند.

رمانتیک راین (Romantic Rhine)
فرانکیرش (درسدن)

فرانکیرش (کلیسای بانوی ما) واقع در شهر درسدن، یک کلیسای لوتران (وابسته به مارتین لوتر) است که طی جنگ جهانی دوم کاملا ویران شد. این کلیسا با استفاده از نقشه کشی اصلی آن مربوط به دهه 1720 دوباره باز سازی شد و در سال 2005 دوباره افتتاح گشت. شهر کاونتری، که مورد هجوم نیروی هوایی قرار گرفت، برای گنبد این کلیسا صلیب طلایی را به این کلیسا اهدا کرد. از زمانی که دوباره بازگشایی شد این کلیسا تبدیل به یک جاذبه بسیار محبوب در درسدن شد. در سال 2009 رئیس جمهور آمریکا، اوباما از این کلیسا بازدید کرد.

فرانکیرش (درسدن) جاذبه های گردشگری آلمان
کلیسای جامع کلن

بی شک، این کلیسا بزرگترین کلیسای جامع گوتیگ آلمان است. کلیسای جامع کلن، طی قرن های متمادی معروفترین جاذبه شهر کلن بوده است. ساخت این کلیسا در سال 1248 آغاز شد و همراه با وقفه هایی طی کار، 600 سال طول کشید تا ساخت آن تکمیل شود. این کلیسا وقف ماری و پیتر مقدس شده است و مقر رهبری اسقف اعظم کاتولیگ کلن می باشد.

کلیسای جامع کلن از جاذبه های گردشگری آلمان
شهر قدیمی هایدلبرگ

هایدلبرگ واقع در دره رودخانه نکار، محبوب ترین ناحیه توریستی آلمان است. طی جنگ جهانی دوم و بمب گذاری های متفقین که طی آن ها تقریبا بیشتر شهر های داخلی و بزرگ آلمان ویران شدند، این شهر جان سالم بدر برد. در نتیجه، از هایدلبرگ خیابان های باریک و زیبای باروک، خانه های زیبا و قلعه معروف هایدلبرگ باقی ماند.

شهر قدیمی هایدلبرگ

آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. مساحت آن ۳۵۷۱۲۱٫۴۱ کیلومتر مربع است و با ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است.

اولین پادشاه آلمانی‌ زبان در این سرزمین، لودویگ شاه آلمانی بود. دیگر کشورها از آن پس، مردم این سرزمین را با زبان آلمانی می‌شناختند. پس از این دوره، حکومت به امپراطوری مقدس روم رسید، این دوره که شامل قرون وسطی می‌شود با قدرت گرفتن کلیسای کاتولیک همراه بود. ظهور کلیسای پروتستان و مارتین لوتر را می‌توان از رویدادهای مهم آن زمان برشمرد.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید