• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 25

نخستین مزرعه بادی شناور جهان

 نخستین مزرعه بادی شناور جهان در مقیاس کامل، در ساحل شمال شرقی اسکاتلند درحال تکمیل است.

 این مزرعه بادی که Hywind نام دارد، در منطقه پیترهد (Peterhead) اسکاتلند درحال احداث است و (پس از تکمیل) می تواند برق 20 هزار خانه را تأمین کند.

نخستین مزرعه بادی شناور جهان

پروژه Hywind با مشارکت شرکت مصدر (Masdar) در ابوظبی اجرا می شود و هزینه آن بالغ بر 190 میلیون پوند ارزیابی شده است.  این فناوری انقلابی، امکان ذخیره سازی انرژی بادی در میان آب های بسیار عمیق که برای توربین های بادی متداول امکانپذیر نیست را فراهم می کند.

مشخصات توربین های بادی شناور:

  • برج توربین 175 متر
  • وزن هر برج 11500 تن
  • طول هرکدام از تیغه های توربین 75 متر – معادل طول بال هواپیمای ایرباس
  • کارآیی توربین در آب تا عمق یک کیلومتر

توربین بادی

لیف دلپ، مدیر پروژه توربین بادی Hywind تأکید کرد: این یک پروژه توسعه فناوری است تا اطمینان لازم در این زمینه حاصل شود که این توربین ها در شرایط دریا (و آب های عمیق) نیز کارآیی دارند. این فناوری می تواند تحولی در حوزه توربین های بادی شناور باشد و قطعا به کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد.

درحال حاضر یکی از توربین ها در محل مورد نظر منتقل شده است و چهار توربین دیگر آماده انتقال از نروژ هستند. اواخر ماه جاری میلادی (ژوئیه) توربین ها به منطقه پیترهد منتقل شده و در محل های تعبیه شده نصب می شوند.

هزینه ساخت توربین های بادی (شناور) بسیار بالا است، اما شرکت Statoil معتقد است که می تواند در آینده، با در پیش گرفتن روند تولیدی مشابه تولید توربین های دریایی معمولی، هزینه های ساخت را کاهش دهد.

شرکت تولیدکننده امیدوار است که توان خروجی این توربین ها معادل یا حتی بیشتر از نسل توربین های بادی موجود باشد. با توسعه این فناوری، می توان از این توربین ها در آب های عمیق ژاپن و سواحل غربی ایالات متحده نیز استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری سینا

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید