• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 27

آموزش نقاشی طاووس برای کودکان

طاووس پرنده شگفت انگیزی است که نوع نر آن پرهای زیبایی دارد و هنگامی که پرهای خود را باز می کند زیبایی آن دو چندان می شود. طرح های روی پرهای آن خیره کننده اند و به دلیل شباهتشان به چشم به پرنده هزار چشم معروف هستند. طاووس ها علی رغم پرهای زیبا پاهای زشت و صدای گوش خراشی دارند. طاووس ها در رنگ های سبز، آبی و سفید می باشند.

در هر مرحله، خطوطی که با قرمز پر رنگ مشخص شده است آموزش خطوط در همان مرحله است که همین خطوط در مرحله بعدی، کمرنگ مشخص می شود و خطوط جدید پررنگ دیده می شود.

برای کشیدن این طاووس زیبا ابتدا یک دایره کوچک در بالا و یک دایره بزرگتر در پایین آن رسم کنید.

نقاشی طاووس

دایره کوچک سر طاووس و دایره بزرگ بدن آن می باشد، آن ها را به یکدیگر متصل کنید طوری که قسمت گردن آن باریکتر باشد. در سمت راست دایره بزرگتر، دم طاووس را شبیه یک مثلث بزرگ مشخص کنید.

آموزش نقاشی طاووس

دایره سر طاووس را به صورت اریب به دو نیم تقسیم کنید، و در ادامه خط، نوک طاووس را به صورت یک مثلث متساوی الساقین نقاشی کنید.

نقاشی مرحله به مرحله طاووس

برای تاج طاووس 4 خط روی سرش بکشید و انتهای خطها یک بیضی رسم کنید. یک دایره کوچک برای چشم آن بکشید.

نقاشی سر طاووس

برای هر پای طاووس از قسمت زیر مثلث، دو خط موازی بکشید و با یک مثلث کوچک ایجاد برآمدگی کنید و ساق و ران پا را از یکدیگر جدا کنید. سپس خطوط موازی را ادامه دهید تا به چنگال های طاووس برسید، چنگال های پا را به صورت سه پر بکشید و با خطوط افقی بندهای انگشتان را مطابق شکل مشخص کنید.

نقاشی پرهای طاووس

پرهای این طاووس باز است بنابراین از دو طرف دایره بزرگ دو خط تا انتهای کادر خود رسم کنید سپس در زیر خط سمت راست، دو بال و در سمت چپ یک بال بکشید.

طراحی طاوووس

به مرحله ی زیبایی رسیده اید که طاووس پرهای خود را باز کرده است.

روی خطوط افقی سمت چپ، اشکالی مانند قطره آب یا اشک نقاشی کنید که قسمت نوک تیز آن رو به پایین باشد، و داخل آن یک دایره بکشید، سپس داخل آن دایره یک دایره دیگر که قسمتی از آن برش خورده را نقاشی کنید و انتهای قطره را یک خط کوتاه بکشید. طرح پرهای طاووس به شکل چشم می باشد که آن را زیبا کرده است.

به همین ترتیب روی دو خط افقی راست و چپ، قطره ها را کنار یکدیگر و فشرده نقاشی کنید. سپس همانند الگوی زیر، مابین این دو خط افقی اشکال چشم مانندی را با همان نظمی که نشان داده شده، نقاشی کنید.

با خطوط کمرنگ و کوتاهی مابین این اشکال، جهت پرها را مشخص کنید، و با توجه به تصویر جزئیات را کامل کنید.

کشیدن پر های طاووس

حال می توانید خطوط اضافی را پاک کنید.

طراحی مرحله به مرحله طاووس

نقاشی طاووس به پایان رسید، اکنون می توانید آن را رنگ آمیزی کنید.

با استفاده از مداد رنگی های سبز کمرنگ و پر رنگ، آبی کمرنگ و پررنگ، کرم، سفید و مشکی آن را رنگ آمیزی کنید.

با مداد سبز کمرنگ زمینه پرهای طاووس را رنگ آمیزی کنید و طرح روی آن را با سبز پررنگ و دایره داخل آن را با آبی رنگ کنید و همچنین دایره برش خرده داخل آن را مشکی کنید.

بدن طاووس را با آبی تیره رنگ کنید و قسمت گردن و سینه آن را کمی روشن تر کنید. پاها و نوک آن را نیز با مداد کرم و سفید رنگ آمیزی کنید.

تاج طاووس را مشکی و نوک آن را زرد یا کرم رنگ کنید.

زمینه زیر پای طاووس را سه دایره به ترتیب کوچک تا بزرگ، سبز پر رنگ تا کمرنگ کنید.

آموزش نقاشی طاووس برای کودکان

به همین ترتیب با دقت به تصویر، آن را رنگ آمیزی کنید. دو تصویر از طاووس تهیه کرده ایم تا در انتخاب رنگ و رنگ آمیزی به شما کمک کند.

رنگ آمیزی نقاشی طاووس

رنگ آمیزی طاووس

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید