• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 27

آیا افرادي كه گريه مي كنند از نظر روحي قوی تر اند؟

اشك ها هميشه در نظر ما به عنوان نشانه اي از ضعف و مايه ترحم بوده اند. اما در اغلب افراد گريه يك حالت طبيعي چهره است. همانطور كه خنديدن افراد در هنگام شادي طبيعي است گريه كردن آنها هم در شرايط سخت احساسي طبيعي است.

گریه

نبايد از گريه كردن خود شرمگين باشيد و طغيان اشك ها به هيچ وجه نشانه ضعف و شخصيت ناپايدار شما نيست. در حقيقت افرادي كه بيشتر گريه مي كنند معمولاً از نظر روحي افراد قوي تري هستند. آيا اين سخن درست است؟ خوب نتيجه گيري را به خود شما واگذار مي كنيم البته بعد از خواندن اين مقاله!

آنها از نشان دادن احساسات خود نمي ترسند

اگر اتفاق خوبي براي شما رخ دهد، چگونه آنرا بروز مي دهيد؟ آيا با خنده به هوا مي پريد؟ همينطور اگر با شكست بزرگي مواجه شويد طبيعي است كه همه اين فشار روحي را روي اشك هايتان خالي كنيد. افرادي كه گريه مي كنند مي دانند كه گريه كردن و غمگين بودن فقط بروز دادن احساسات است همانطور كه خنديدن و خوشحالي هست. آنها هيچگاه از نشان دادن احساسات واقعي خود نمي ترسند.

گریه

آنها مي دانند كه قبل از هر چيزي انسان هستند و تلاش نمي كنند احساسات طبيعي انساني خود را بخاطر ناخوشايندی دیگران یا عرف نبودن جامعه سركوب كنند.

آنها مي دانند كه اشك ها پالايش روح هستند

هر چند به غلط اين عقيده رواج پيدا كرده است كه اشك ريختن نشانه ضعف افراد است اما اشك ريختن يك فايده بزرگ هم دارد و آن خاصيت آرامش دهنده آن است. بله افرادي كه جلوي گريه خود را نمي گيرند از ديگران قوي تر هستند چون به اين ترتيب راحتتر مي توانند استرس ها را از خود دور نمايند. همانطور كه مي دانيد بعد از گريه احساس سبكي به انسان دست مي دهد.

هر چه بيشتر جلوي احساس غم و اندوه خود را بگيريد، بار بيشتري بر دوش شما خواهند شد. گريه كردن ذهن را از احساسات منفي پاك مي كند.

تحقيقات ثابت كرده گريه كردن باعث مي شود احساس خوبي داشته باشيد.

به نظر تناقض و تضاد دارد اینکه چطور گريه كردن سبب می شود احساس خوبي داشته باشيد؟ مطالعات زيادي در اين زمينه انجام شده است كه نشان مي دهد كه در آن افراد مورد آزمايش پس از گريه اعتراف كرده اند كه از نظر روحي احساس بهتري دارند. چطور چنين چيزي ممكن است؟ در توضيح اين پديده بايد بگويم كه گريه كردن در حقيقت مغز را تحريك مي كند تا هورمون اندورفين (به انگليسي endorphin) در بدن آزاد شود. اين هورمون سبب مي شود شخص احساس آرامش، شادي و رهايي داشته باشد.

همچنين گريه كردن سطح منگنز را در بدن كاهش مي دهد كه اگر به مدت طولاني بدون كنترل باقي بماند مي تواند منجر به عصبي شدن شخص شود. گريه كردن به اين معنا نيست كه همه چيز تمام شده است يا مشكل شما حل مي شود. اما افرادي كه گريه مي كنند مي دانند كه آرامشي كه بدست مي آورند به آنها كمك مي كند بهتر تصميم بگيرند و عمل كنند.

آنها ديگران را هم ترغيب مي كنند تا با احساسات خود نبرد نكنند

كساني كه از گريه كردن نمي ترسند در حقيقت اطرافيان خود را ترغيب مي كنند تا مانند خودشان احساسات واقعي خود را بروز دهند. در كنار اين افراد، بيشتر احساس راحتي مي كنيد چون با شخصيتي واقعي طرف هستيد نه ساختگي و رياكار.

اشک

جالب است بدانيد كه اشك هاي شما نه تنها احساسات منفي را از شما دور خواهند كرد، بلكه كمك مي كنند سموم را دفع كنيد همچنين 90 تا 95 درصد باكتري هايي را كه در چشمان شما وجود دارند از بين مي برند و افرادي كه گريه مي كنند ديد بهتري دارند. بنابراين كساني كه گريه مي كنند نه تنها از نظر روحي قوي تر هستند بلكه بدن سالم تري هم دارند.

ترجمه: علي يزدي مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید