• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 27

از خواص انگور بیشتر بدانید

نام علمی: Vitis vinifera

خانواده: انگوریان

انگور در بین میوه ها به عنوان “ملکه میوه ها” معروف است و بر اساس رنگ به سه دسته قرمز، سبز و سیاه/آبی تقسیم شده است. این میوه شگفت انگیز و خوشمزه نه فقط انرژی را به غذای شما اضافه می کند بلکه بسیار سودمند نیز هست. انگور حاوی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن یعنی ویتامین C و شکر ساده است که انرژی لحظه ای و آنتی اکسیدان های ضد التهابی را فراهم می کند.

انگور

تاریخچه این میوه مشهور به سال 8000 بر می گردد زمانی که درخت انگور اولین بار در جایی که اکنون خاورمیانه است، کشت شد. قابلیت حمل، نوع بافت و ترکیب، طعم و تنوع انگورها باعث شده انگور به عنوان خوراک انگشتی مشهور شود. خواص بالقوه انگور برای سلامت انسان بیشمار است در این مقاله به برخی از این خواص اشاره شده است.

از بین بردن میگرن

آب انگور رسیده یک درمان خانگی قدیمی برای سردردهای میگرنی است. زمانی که سردردهای شدید را حس کردید یک لیوان آب انگور تازه مصرف کنید تا شما را از دردهای طاقت فرسا نجات دهد. خوردن یک لیوان آب انگور صبح زود بدون اضافه کردن آب یا هر نوع شیرین کننده بهترین نتیجه را خواهد شد. باورها بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در انگور مانند ویتامین ب۲ بهترین درمان برای میگیرن است.

درمان بیماری آلزایمر

انگور همچنین در بالابردن سلامت مغز مفید است و بیماری های نورولوژیک مانند آلزایمر را به تاخیر می اندازد. بنابراین مصرف انگور به طور مرتب می تواند از اختلالات مغزی محافظت کند.

جلوگیری از سوء هاضمه

نفخ و سوزش معده می تواند با مصرف یک لیوان آب انگور درمان شود، همچنین از سوء هاضمه نیز جلوگیری می کند.

مبارزه با سرطان سینه

یک مطالعه اخیرا نشان داده که مصرف آب انگور ارغوانی رنگ از سرطان سینه جلوگیری می کند. بنابراین اگر قصد دارید تا خود را از بیماری های مهلک محافظت کنید هر روز یک لیوان آب انگور میل نمایید. انگور خواص ضد انگلی و آنتی اکسیدانی دارد که در مبارزه با انواع سرطان ها موثر است و ثابت شده است بیشتر در برابر سرطان سینه موثر است.

جلوگیری از تباهی چشم

می گویند چشم ها بازتاب روح انسان هستند بنابراین باید بیشتر مراقب آن ها باشیم اینطور نیست؟ مصرف انگور را شروع کنید تا این عضو حساس بدن را محافظت کنید. انگور سرشار از لوتئین و زآگزانتین است که زمانی که پا به سن می گذارید مسئول حفظ سلامت چشم هستند.

درمان دیابت

آیا قند دوست دارید اما از خطر جای زخم مرتبط با آن می ترسید؟ انگور می تواند یک گزینه عالی باشد. آن ها شیرین هستند و بی نهایت مفید در پیشگیری از دیابت. تروستیلبن یکی از ترکیبات انگور است که برای کاهش سطح قند در خون کمک می کند، از اینرو می تواند از دیابت جلوگیری کند.

کاهش سطح کلسترول خون

مصرف مرتب انگور می تواند در تنظیم سطح کلسترول در خون کمک کند. بنابراین به جای فرآورده هایی که ادعا می کنند سطح کلسترول خون را پایین می آورند سعی کنید انگور را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پلی‌فنل‌ ها در آب انگور یافت می شوند که به کاهش سطح کلسترول های بد یا لیپوپروتئین کم چگالی (LDL) کمک می کند.

درمان اختلالات کلیوی

انگور همچنین به کاهش بیماری های کلیوی از جمله سنگ ها و سایر مشکلات مرتبط با کلیه کمک می کند. انگور به کاهش اسيديته یا اسيداوريك‌ کمک می کند. آن ها همچنین اسید را از سیستم حذف می کنند که منجر به کاهش فشار در کلیه ها می شود.

از بین بردن تنگی نفس یا آسم

فصل بارش در آسیای شرقی و فصل پاییز دوران سختی برای بیماران مبتلا به آسم است چون بادهای سنگینی می وزد و آلرژی هایی ایجاد می کند که عامل آن از راه هوا جابه جا می شوند. انگورها ارزش درمانی بالایی برای آسم دارند. سعی کنید در این فصل انگور مصرف کنید تا تفاوت آن را ببینید.

کمک به مبارزه با پوليوميليت (فلج اطفال) و تبخال

انگور در بهبود سریع عفونت های ویروسی مانند فلج اطفال و تبخال شناخته شده است. کودکانی که به طور مرتب انگور مصرف می کنند احتمال کمتری دارد که دچار بیماری فلج اطفال شوند. انگور قرمز خواص ویروس کشی دارد که این باعث شده بتواند از عفونت های ویروسی محافظت کند.

از بین برنده یبوست

آیا به خاطر سوپ جوجه ادویه دار خوشمزه ای که دیشب خورده اید، احساس نفخ و یبوست می کنید؟ سالاد میوه ای که دارای انگور است برای بهبود سریع نفخ و یبوست میل نمایید. انگور در درمان یبوست موثر است.

مزایای انگور برای پوست

مزایای انگور برای پوست
محافظت در برابر آفتاب سوختگی

گاهی اوقات آفتاب خیلی شدید است که حتی با استفاده از کرم ضد آفتاب در نهایت باز هم دچار آفتاب سوختگی می شوید و گاهی اوقات نیز فراموش می کنید کرم ضد آفتاب را در تمام قسمت ها پخش کنید. نگران نباشید طبیعت برای تمام مشکلات چاره ای دارد. انگور یک درمان خانگی بسیار مهم برای آفتاب سوختگی است. مقداری انگور که با ملایمت له شده است را روی قسمت هایی که آفتاب سوخته است بگذارید. به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد بشویید.

به  تاخیر انداختن پیری پوست

انگور همچنین در جوان کردن پوست و به تاخیر انداختن پیری کمک می کند. به جای انتخاب محصولات مملو از مواد شیمیایی سعی کنید از انگور استفاده کنید. انگور واقعا عامل ضد پیری است. مقداری انگور که دانه های آن را گرفته اید با کمی ملایمت به حالت خمیری در آورید و به صورت حرکت دايره اى روی صورت بمالید، بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

نرمی و لطافت پوست

برخی افراد برای اینکه پوست نرم و صافی داشته باشند به فرآورده هایی که برای کودکان تهیه شده متوسل می شوند یا هزینه های زیادی را صرف لوازم آرایشی می کند. اما آیا می دانید که انگور عامل لایه برداری است که می تواند پوستتان را لطیف کند. اگر انگور را به رژیم مراقبت های پوستی خود اضافه کنید هرگز از محصولات شیمیایی موجود در فروشگاهها استفاده نخواهید کرد.

آنچه نیاز دارید عصاره دانه های انگور است. عصاره دانه های انگور را با ملایمت روی پوستتان استفاده کنید سپس با آب سرد بشویید. دانه های انگور سرشار از ویتامین E است که باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

مبارزه با دو رنگه و چند رنگه شدن پوست

بسیاری از ما چند رنگه شدن پوست را تجربه کرده ایم طوری که صورت تکه تکه و کم رنگ و پر رنگ به نظر می رسد، ولی از انگور سبز سپاسگذار باشید زیرا در درمان این نوع پوست موثر است.

آنچه نیاز دارید آب انگور تازه یا انگور له شده است. آب انگور تازه یا انگوری که به حالت خمیری در آورده اید را روی صورت قرار دهید. اجازه دهید خشک شود سپس با آب خنک بشویید.

کمک به معالجه جای زخم

دوره نوجوانی مرحله ای از زندگی است که بسیاری از ما جوش صورت را تجربه می کنیم با این حال به مرور زمان و افزایش سن این جوش ها ناپدید می شوند. اما جای زخم ها هرگز از بین نمی روند. ولی نگران نباشید انگور به شما کمک می کند تا زخم های ناشی از جوش را درمان کنید.

مقداری انگور سبز، یک قاشق سوپخوری زاج سفید، یک قاشق سوپخوری نمک. همه این موارد را با یکدیگر مخلوط کنید و داخل فویل قرار دهید، سپس به مدت 15 دقیقه آن را روی حرارت طبخ کنید. آب این انگورها را روی صورت قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید. ویتامین C موجود در انگور به مرمت کردن پوست کمک می کند. آن را به طور مرتب استفاده کنید تا جای زخم ها به طور کامل محو شوند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید