• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 29

آشنایی با مچ بند الکتریکی حجاج خانه خدا

 موسم حج امسال درحالی آغاز شده که با تدبیر مقامات کشورمان و با هدف ارتقای امنیت و خدمات رسانی مؤثرتر در مواقع ضروری مچ بندهای الکترونیکی در اختیار زائران خانه خدا گذاشته می شود. اما عملکرد این فناوری دقیقا چگونه است؟

شنایی با مچ بند الکتریکی حجاج خانه خدا

به طور کلی فناوریهای همراه یا پوشیدنی به آن دسته از نوآوریها در علم پزشکی اطلاق می شود که هدف از ارایه آنها کمک به ارتقای سطح سلامتی و نظارت دقیق تر بر اوضاع و احوال کاربرانی است که از آنها استفاده می کنند. این فناوری اگرچه بر اساس یک مکانیزم کلی یعنی ثبت دقیق پارامترهای مختلفی نظیر ضربان قلب کاربر و امکان ارسال پیام به یک سیستم گیرنده عمل می کنند اما تفاوتهای ساختاری نیز دارند.
این دسته از فناوریهای پزشکی به شکل مچ بند، گردنبند، پابند و همچنین ریزساختارهای الکترونیکی قابل اتصال به لباس و البته در پشرفته ترین سطح به شکل ریز سیستمهای قابل کاشت در زیر پوست ارایه می شوند. با این حال نوع مچ بند این فناوری بیش از سایر موارد کاربردی بوده و استفاده از آن نیز ساده تر است.
این نوع مچ بندها قابلیت ارسال پیام در مواقع اضطراری را دارند به این معنی که اگر فرد استفاده کننده در شرایط خطرناکی قرار بگیرد، مچ بند به صورت هوشمندانه اقدام به ارسال پیام می کند. این نوع مچ بندها از مواد مختلفی ساخته می شوند که در برابر تغییرات دمایی و محیطی مقاومت خوبی دارند.
آنچه که حجاج ایرانی در موسم حج امسال و با هدف جلوگیری از حوادث تلخ سالهای قبل به دست می بندند کاربرد چشمگیری دارد. طراحان با این تصور که فرد استفاده کننده ممکن است سن و سال زیادی داشته و یا در شرایط اضطراری قرار گیرد که هوشیاری چندانی نداشته و یا به هر دلیل دچار جراحت شده باشد، مچ بندها رو به گونه ای طراحی کرده اند که پیام هشدار را به نیروهای امدادرسان و واکنش سریع پزشکی ارسال می کنند.
اگرچه ممکن است این فناوری در قالب کارتهای مخصوصی هم ارایه شود اما استفاده از آنها به شکل مچ بند به مراتب ایمن تر و راحت خواهد بود.
مدلهای خاصی از این فناوری به درگاه USB نیز مجهز است که از این طریق می توان اطلاعات مربوط به شرایط اضطراری فرد را ذخیره سازی کرد. همچنین مدلهایی از این مچ بندها ساخته شده که امکان دریافت اطلاعات مربوط به مکان دقیق فرد از طریق سیستم موقعیت یاب جهانی نیز وجود دارد.
به نظر می رسد امسال حجاج ایرانی درحالی اعمال حج را به جای می آورند که به واسطه استفاده از این فناوری، امنیت آنها در سطحی بالا تأمین شده است.

منبع: خبرگزاری سینا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید