• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 31

این دستگاه بسیار نازک از کوچک‌ترین حرکت انسان انرژی تولید می‌کند

دانشمندان موفق به ساخت دستگاه برداشت و ذخیره انرژی شدند که از حرکات انسان برق تولید می‌کند.

  این مواد را می‌توان در تار و پود پارچه لباس قرار داد تا گوشی هوشمند، ردیاب تناسب و دیگر وسایل برقی شخصی‌تان را شارژ کند، آن هم وقتی که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید.

کری پینت، محقق دانشگاه واندربیلت، در این باره می‌گوید: «در آینده نه چندان دور همه ما تبدیل به ایستگاهی برای شارژ کردن دستگاه‌های شخصی خودمان خواهیم شد و این انرژی به طور مستقیم از حرکات و محیط اطراف ما تامین خواهد شد».

دستگاه تولید انرژی

مطالعات بسیاری در زمینه برداشت انرژی یا منبع انرژی محیطی انجام شده است مانند انرژی حاصل از ارتعاشات و تغییر شکل، تغییرات دما یا انرژی حاصل از نور، امواج رادیویی و واکنش‌های بیوشیمیایی. اخیرا نیز شاهد اختراع گوشی هوشمندی بودیم که با استفاده از امواج رادیویی محیطی شارژ می‌شد.

اما در این میان یکی از ارزشمندترین منابع انرژی نادیده گرفته شده است: انرژی مازاد از حرکات انسان.

تاکنون دستگاه‌های زیادی برای جذب انرژی حاصل از حرکات فرکانس پایین انسان معرفی شده است اما اغلب آنها وقتی کار می‌کنند که حرکات بیش از صد بار در ثانیه تکرار شود که در نتیجه بیشتر انرژی حاصل از حرکات انسان را از دست می‌دهند.

نازک ترین دستگاه برای تولید انرژی

ضخامت دستگاه جدید 1/5000 ضخامت یک تار موی انسان بوده و قادر به استخراج ظریف‌ترین حرکت‌های انسان است.

پینت اضافه کرد: «در مقایسه با رویکردهای دیگر در طراحی دستگاه ذخیره انرژی حاصل از حرکات انسان، روش ما دارای دو مزیت اساسی است. این مواد از نظر اتمی به اندازه کافی نازک و کوچک هستند که بدون تاثیر بر ظاهر لباس به راحتی روی پارچه لباس تعبیه شوند. همچنین این دستگاه قادر به جذب انرژی از حرکات کم‌تر 10 هرتز، 10 دور بر ثانیه است که با فرکانس پایین حرکات انسان همخوانی دارد».

برای ساخت این دستگاه، تیم تحقیقاتی یک الکترود را بین دو الکترود فسفر سیاه قرار دادند. این الکترودها با استفاده از فرآیند شیمیایی ساخته شده‌اند که شامل قرار دادن لایه‌های نازکی از فسفر سیاه در گرافن می‌شد.

منبع: خبرگزاری آنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید