• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 31

ثروتمندترین فرد جهان کیست؟ بیل گیتس در جایگاه دوم

ثروت جف بزوس1 مالک آمازون با رسیدن به ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از بیل گیتس2 شد و صبح روز 27 جولای 2017 با افزایش ارزش سهام کمپانی آمازون، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.

جف بزوس مالک فروشگاه اینترنتی آمازون با مجموع ثروت خالص ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد و به امپراطوری بیل گیتس پایان داد.

ثروتمند ترین مرد جهان، بیل گیت

در همین حال بیل گیتس مالک مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ میلادی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرده بود و اکنون با ۹۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است.

همچنین مارک زاکر برگ مالک فیس بوک با بیش از ۸۲ میلیارد دلار ثروت خالص در جایگاه سوم و “وارن بوفیت” تاجر سرشناس ۸۶ ساله با دارایی ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار دارد.

بر همین اساس، هر سهام آمازون با ۱٫۳ درصد افزیش به ۱,۰۶۵٫۹۲ دلار رسیده که از جمله دلایل افزایش ثروت مالک این فروشگاه اینترنتی شده است؛ ضمن اینکه برآورد می شود سود سهام آمازون در سه ماه دوم سال جاری میلادی با احتساب میانگین هر سهام ۱٫۴۲ دلار، به ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد روند صعودی به خود گرفته است.

آمازون کلود یا همان خدمات وب آمازون، سریع ترین رشد را داشته است و یک کسب و کار پُرسود برای مجموعه آمازون محسوب می شود و در حدود ۱۰ درصد درآمد این شرکت اینترنتی را تشکیل می دهد.

1جفری پرستون “جف” بِیْزوس (متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴) کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی در زمینه اینترنت و مدیرعامل و مؤسس آمازون دات کام است. او با تأسیس آمازون دات کام، نقش کلیدی در زمینه رشد و ارتقاء تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است. بزوس در آگوست ۲۰۱۳، واشینگتن پست را خرید.

2 ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم سرشناس به بیل گیتس (زاده ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ سیاتل) کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود.

منبع: بلومبرگ فارسی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید