• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 31

بهترین غذاها برای افزایش سریع تعداد اسپرم

برای بهبود سلامت جنسی و افزایش حجم اسپرم در مردان چندین ورزش و مصرف غذاهای طبیعی توصیه شده است. غذاها و مواد مغذی اثرات مثبتی روی عملکرد آلت تناسلی دارند. بنابراین اگر قصد بچه دار شدن دارید اولین چیزی که باید بررسی نمایید سلامت اسپرم است. تعداد اسپرم، پویایی و حجم آن، به شانس بچه دار شدن شما ارتباط مستقیمی دارد. اسپرم ها، سلول های ریز مولد مردانه ای هستند که برای تشکیل نوزاد همراه با تخمک ضروری است.

بهترین غذاها برای افزایش سریع تعداد اسپرم

اسپرمها نیمی از اطلاعات وراثتی که فرزندتان به دست خواهد آورد را حمل می کنند. بنابراین نگهداری اسپرم های سالم برای شکل گیری نوزاد سالم بسیار مهم است. در این مقاله 10 مورد از بهترین خوراکی هایی که موجب افزایش سریع مقدار اسپرم و بهبود سلامت آنها می شوند را توضیح داده ایم.

موز

بله، موز بهترین میوه برای سلامت جنسی مردان است. این میوه غنی از ویتامین B1، ویتامین C و منیزیم است. موز تعداد و جنبندگی اسپرم را بهبود می بخشد. این میوه همچنین حاوی Bromeliad است، یک آنزیم نادر که هورمون های جنسی را تنظیم می کند.

انار

برای تنظیم تعداد اسپرمی که بر اثر سرماخوردگی و آنفلوانزا کاهش پیدا کرده است، انار میوه خوبی است. انار غنی از آنتی اکسیدان های مفید برای مبارزه در برابر مواد شیمیایی مضر در خون است این مواد شیمیایی مضر در خون به اسپرم آسیب می رسانند که به نام malondialdehyde شناخته شده است که اساسا در میوه ها یافت می شود و با کاهش کیفیت اسپرم در ارتباط است.

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از ویتامین E و پروتئین است که در تشکیل اسپرم های سالم و بهبود جنبندگیشان کمک می کند. همچنین سلول های اسپرم را از رادیکال های آزاد محافظت می کند. اسپرم های قوی و سالم شانس بارور کردن هر تخمک را افزایش خواهد داد.

سیر

سیر غنی از allicin است و برای بهبود گردش خون بسیار مناسب بوده که برای گردش خون در اندام های تناسلی و افزایش اسپرم نیز مفید است. همچنین حاوی ویتامین B6 و سلنیوم است که در کنترل دفع هورمون های جنسی و کاهش آسیب اسپرم مفید شناخته شده است.

شکلات های تیره (کاکائویی)

شکلات کاکائویی نیز برای اسپرم ها مهم است. آن حاوی L-Arginine یک نوع اسید آمینه است که حجم اسپرم و همچنین ارگاسم را بهبود می دهد. شکلات کاکائوئی سرشار از آنتی اکسیدان است.

Goji Berries

Goji Berries تنها خلق و خو و وضعیت روانی را بهبود نمی دهد بلکه دمای کیسه بیضه را برای تولید اسپرم، مناسب نگه می دارد. اسپرم از طریق بیضه های موجود در کیسه بیضه تولید می شود. Goji Berries بدن را در برابر اثرات مضر رادیکالهای آزاد محافظت می کند و تولید اسپرم را بیشتر می کند.

گوجی بری

گوجی بری، نوعی گیاه مثمر دارویی با ارزش افزوده بیشتر از تمامی باغ های میوه و دیگر محصولات مشابه برای نخستین بار در ایران در خرداد ماه سال 1396 توسط یک شهروند قائمشهری وارد عرصه کشاورزی مازندران شده است.

گردو

گردوها غنی از آرژینین (نوعی اسید آمینه) هستند که حجم اسپرم را افزایش داده و همچنین در تولید اسپرم مفید هستند. علاوه بر این، ترکیبی از اسیدهای چرب امگا3 دارد که جریان خون در آلت تناسلی مردان را افزایش می دهد. علاوه بر آن حاوی آنتی اکسیدان است و در محافظت بدن در برابر بیماری های ویروسی مناسب است.

اسفناج

اسفناج سرشار از فولیک اسید است که یک ماده مغذی ضروری برای اسپرم است. این ماده مغذی به سلامت اسپرم کمک می کند. کاهش سطح اسید فولیک باعث تولید اسپرم های غیر طبیعی می شود و برای رسیدن اسپرم به تخمک و نفوذ به داخل آن مشکل ایجاد خواهد کرد. اگر اسپرم های ناهنجار، تخمک را بارور کنند خطر زایمان های ناقص افزایش می یابد.

صدفهای خوراکی

خوردن صدفهای خوراکی برای اسپرم ها عالی است. صدف خوراکی حاوی مقدار زیادی ماده معدنی ضروری زینک است که برای بهبود تولید اسپرم سالم و سطح تستوسترون مهم است. خوردن صدف خوراکی یقینا تعداد اسپرمها را افزایش خواهد داد.

قابل ذکر است فقها و دانشمندان دینی از میان آبزیان دریایی فقط ماهیان دارای فلس (پولک) و میگو را حلال گوشت دانسته‌اند و بیشتر آنها خوردن لابستر، خرچنگ، هشت پا و صدف دریایی را حرام اعلام کرده‌اند.

گوشت گاو

گوشت گاو غنی از زینک یا روی است که در محافظت اسپرم ها در برابر اثرات رادیکال های آزاد مفید است. علاوه بر این، زینک از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری می کند بنابراین شور جنسي‌ را بالا می برد.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید