• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 01

طرز تهیه سالاد اسفناج و پنیر بلوچیز

با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و گرما، میل به خوردن غذاهای سبک مثل انواع سالاد، سالاد پیازچه، کوکوی سبزیجات، ماست خیار، املت سبزیجات و مانند آن، بیشتر است. از انواع سالادها به عنوان پیش غذا، شام سبک یا میان وعده می توانید بهره ببرید که در این مقاله قصد داریم نوعی سالاد خوشمزه با پنیر بلوچیز را آموزش دهیم. همان طور که می دانید سالاد جایگزین غذاهای پر کالری برای افرادی که پرهیز و رژیم غذایی دارند و یا قصد کم کردن وزن دارند، مناسب است.

در ادامه دستور این سالاد می بینید که در صورت تمایل با افزودن، مرغ یا ماهی به آن، این سالاد دارای پروتئین کافی خواهد شد و می تواند به عنوان غذای کامل برای وعده های اصلی و یا یک شام سبک محسوب شود.

طرز تهیه سالاد با پنیر کپکی بلوچیز

مواد لازم
  • انواع كاهو (در اين سالاد از كاهو فرانسوي و شابانك يا منداب استفاده شده است)
  •  اسفناج برگ ريز
  • پنیر کپکی بلوچيز٢٠٠ گرم
  •  گردو دو عدد
  •  بادام زميني دو قاشق مرباخوري
  •  گلابي يك عدد
  • انگور يك خوشه كوچك
  •  ليموي تازه دو عدد
  •  سركه بالزاميك به دلخواه
نكته:

مقدار مواد به ذائقه و سليقه شما بستگي دارد و همچنين موادي كه دوست نداريد را با سليقه خود مي توانيد حذف و یا با مواد دیگر، جايگزين كنيد.

سالاد سبزیجات با پنیر بلوچیز

طرز تهيه

ابتدا کاهو و اسفناج را با کمی نمک یا شوینده سبزیجات، خیس کنید و پس از چند دقیقه تمیز بشویید و داخل سبد آبکش بگذارید تا آب آن کشیده شود. برگهای کاهو را می توانید خرد کنید و به سایز برگ های اسفناج در آورید تا ظاهر سالاد زیباتر شود، سپس ظرف مناسبی برای سرو سالاد انتخاب کرده و سبزیجات را داخل آن بریزید.

به ترتیب همه مواد را به اندازه های دلخواه خرد کنید. می توانید پنير بلوچيز را مكعبي خرد كنيد، پوست گلابی را بگیرید و به شكل و اندازه دلخواه خرد كنيد.

بادام زمینی و گردو را آماده کنید و لیمو را از وسط نصف کنید. حبه های انگور را نیز از خوشه و دم جدا کنید.

حالا تمام مواد را روي سبزيجات ريخته و اگر دوست داشتيد مي توانيد كمي پنير پارمزان هم روي سالاد رنده كنيد.

نکته:

در صورت تمايل به داشتن پروتئين بيشتر مي توانيد از مرغ يا ماهي كبابي استفاده كنيد كه در اين سالاد ماهي به سالاد اضافه شده است.

و در مرحله پایانی سرکه بالزامیک را روی همه مواد بریزید و برش های لیمو را کنار ظرف بگذارید.

تهیه این سالاد بسیار ساده و سریع انجام می شود. حتما این سالاد خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

سالاد با داشتن مواد مغذی و فیبر بالا، برای سلامت همه افراد به خصوص کهنسالان، کودکان و زنان باردار بسیار مناسب است. از طرفی به خاطر ظاهر رنگین و زیبای این سالاد کودکان تشویق می شوند که آن را امتحان کنند.

سالاد با پنیر کپکی بلوچیز پیش غذا و زیبا کننده سفره های نهار و شام و میهمانی های شما خواهد بود.

هستی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید