• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 02

فناوری وی تو وی یا v2v در خودروهای هوشمند چیست؟

این فناوری که از سال 2017 به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گرفته است در حقیقت یک سیستم ایمنی بسیار پیشرفته است که به خودرو های هوشمند اجازه می دهد با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند. V2V  مخفف Vehicle-to-vehicle است در حقیقت به کمک این فناوری خودرو ها با یکدیگر صحبت می کنند و از وضعیت یکدیگر مطلع می شوند این اطلاعات به اطلاعاتی که از اطراف به خودرو می رسد مانند اطلاعات مربوط به چراغ راهنمایی یا خط کشی سطح جاده اضافه می شود تا بهترین شرایط ایمنی را برای سرنشینان خودرو یا عابران پیاده به همراه داشته باشند.

سیستم ارتباط بین خودرو ها و ایمنی بیشتر

این فناوری به دلیل اینکه هر روز خودرو ها خودکار تر می شوند و سیستم های خودران وارد دنیای واقعی ما شده اند روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

در کنار آن فناوری V2I که مخفف vehicle-to-infrastructure است وجود دارد به کمک V2I خودرو اطلاعاتی را از محیط اطراف خود می گیرد بدین ترتیب این دو فناوری به خودرو ها اجازه می دهند اطلاعات حیاتی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از تصادف های ناخواسته جلوگیری کنند. به عنوان مثال خودروی جلویی حضور حیوانی را در کنار جاده احساس می کند هر چند با توجه به محاسبات امکان ندارد با آن حیوان برخورد کند و قبل از نزدیک شدنش از جاده عبور می کند اما می تواند خطر را به خودرویی که در فاصله دورتری قرار دارد گزارش دهد. تا در فرصت لازم را برای کاهش سرعت داشته باشد.

مرسدس 2017 وی تو وی اساس کار

یکی از خودرو هایی که در آن این وی تو وی به کار رفته است مرسدس بنز کلاس E 2017 است. به کمک این فناوری خودروی شما اطلاعاتی مانند ترافیک جاده در جلوی مسیر، وضعیت آی و هوا و سطح جاده و اطلاعات بحرانی که در اختیار دیگر مرسدس بنز های مسیر است را دریافت می کند تا شما را از خطرات و مشکلات بعدی در امان نگه دارد.

ترجمه و تحقیق علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید