• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 06

آشنایی با فیلیپ بورسس کارگردان فیلم

متولد: 5 می 1995، هوبارت تاسمانیا (جزیره ای در جنوب استرالیا)

فوت: 2 فوریه 1995 در سن 41 سالگی، ونکوور کانادا

حرفه: کارگردان فیلم

نام همسر: برت پالسم بورسس

  فیلیپ بورسس کارگردان و تهیه کننده فیلم

فیلیپ بورسس یک کارگردان و تهیه کننده فیلم، اهل کانادا بوده است. فیلیپ در پنجم می سال 1995 در هوبارت تاسمانیا به دنیا آمد. هوبارت یا هُبارت شهری بندری در استرالیا و مرکز ایالت تاسمانی است.

خانواده فیلیپ در سال 1958 از استرالیا به بریتیش کلمبیا مهاجرت کردند.

بورسس به خاطر علاقه اش، ساخت فیلم را خیلی زود از زمان دبیرستان در میپل ریج بریتیش کلمبیا آغاز کرد. او سینما را در مرکز هنرهای زیبای بانف در مدرسه هنر ونکوور فراگرفت.

از اولین کارهای بورسس، فیلمبرداری از چندین منظره جالب بود. در سال 1976 به انجمن عکسهای عطارد پیوست تا فیلمهای تجاری تولید کند.

بورسس محلی را برای خودش برای ساخت فیلم تاسیس کرد و تا پایان دهه 1970 توانست سه فیلم کوتاه مستند به نامهای: چليک سازى (Cooperage ) در سال 1977، اسپارتری (Spartree) در سال 1977 و ناخنها (Nails) را در سال 1979 بسازد. هر سه فیلم برنده بهترین تئاتر کوتاه در جوایز فیلم کانادا شدند و ناخنها (Nails) کاندید جایزه آکادمی در بخش فیلمهای کوتاه شد.

در سال 1983 توسط این کارگردان با استعداد، فیلم “روباه خاکستری” ساخته شد. روباه خاکستری داستان زندگی بیل ماینر را روایت می کند که سارق اولین قطار کانادایی است. در این فیلم ستارگان سینمایی همچون ریچارد فارنزورث در نقش ماینر و جکی باروس در نقش همسرش بازی می کند. این فیلم مهیج بر اساس واقعیتی در غرب کانادا، برنده هفت جایزه جینی شامل بهترین عکس و بهترین کارگردان شد همچنین یکی از بهترین فیلمهایی است که تا کنون در کانادا ساخته شده است.

فیلم روباه خاکستری ساخته بورسس

در ادامه او توفیق ساخت فیلمهای “The Mean Season” در سال 1985 و “یک کریسمس سحرآمیز” در سال 1985 را پیدا کرد. با تمام مشکلاتی که ساخت فیلمهایی بر اساس زندگینامه افراد دارد او فیلم “biopic Bethune: The Making of a Hero” را در سال 1990 ساخت که از ستاره سینما دونالد ساترلند در نقش دکتر نورمن بثیون استفاده کرد ساخت این فیلم چهار سال مشقت بار به طول انجامید.

فیلم "biopic Bethune: The Making of a Hero"ساخته بورسس

فیلم آخر او “دور از خانه: ماجراهای سگ زرد” بود که در سال 1995 ساخته شد. در این حین بیماری سرطان خون در بورسس تشخیص داده شد و او در دوم فوریه 1995 در سن 41 سالگی چشم از جهان فرو بست.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید