• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 07

کسب نشان برنز جهان فرجام سریع ترین دونده جهان

یوسین بولت سریع ترین دونده جهان پس از ناکامی در آخرین مسابقه خود در دوی 100 متر تاکید کرد: هنوز بزرگترین دونده جهان هستم.

 در حساس ‌ترین رویداد مسابقات جهانی دو و میدانی در لندن، یوسین بولت قهرمان افسانه ‌ای جهان مغلوب جاستین گاتلین، دونده آمریکایی شد. بولت اعلام کرده بود این آخرین حضور من در میادین بزرگ است. با این حال، این دونده جامائیکایی نتوانست در دوی ۱۰۰ متر سرعت از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. دو دونده آمریکایی موفق شدند زودتر از بولت از خط پایان عبور کنند تا قهرمان افسانه‌ ای المپیک و جهان به مدال برنز بسنده کند.

کسب نشان برنز جهان فرجام سریع ترین دونده جهان

جاستین گاتلین، دونده ۳۵ ساله آمریکایی با زمان 9.92 ثانیه مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد. او پیش از این دو بار به علت دوپینگ (استفاده از مواد نیروزا) از مسابقات بین‌المللی محروم شده بود و این پیروزی برای او که سال‌ ها در حسرت این مدال مانده بود و در بیشتر دوران حرفه ای خود پس از بولت قرار داشته است، موفقیت بزرگی محسوب می شود.
کریستین کلمن ۲۱ ساله، دومین دونده سرعت تیم آمریکا بود که موفق شد با کسری از ثانیه پشت سر جاستین گاتلین قرار گیرد و مدال نقره را تصاحب کند. بولت نیز با زمان 9.95 ثانیه سوم شد.
بولت اکنون امیدوار است در مسابقه دوی 4 در 100 متر امدادی بتواند به مدال طلا دست یابد. او در آخرین مسابقه خود در فینال دوی 100 متر جهان شکست خورد.
این دونده جامائیکایی بعد از شکست در آخرین مسابقه خود در دوی 100 متر گفت: هنوز بزرگترین دونده جهان است. وی گفت این شکست غافلگیرکننده هیچ چیزی را تغییر نمی دهد.
بولت قرار است شنبه آینده پس از شرکت در دوی 4 در 100 متر امدادی از میادین دوومیدانی خداحافظی کند. او بخت زیادی برای تصاحب دوازدهمین قهرمانی خود داشت. اما او شروع خوبی نداشت و ناچار شد به مدال برنز اکتفا کند.
بولت گفت: من به دنیا ثابت کرده ام که یکی از بزرگترین دوندگان هستم. فکر نمی کنم این نتیجه هیچ چیزی را تغییر دهد. به عنوان یک دونده سهم خود را در ارتقای این ورزش ایفا کرده ام. من نهایت تلاشم را انجام دادم. با شور و انرژی که تماشاگران به من دادند نمی توانم ناراحت باشم. آنها در ورزشگاه ماندند و با فریادهای خود مرا تشویق کردند.
در حالی که 56 هزار تماشاگر استادیوم لندن ناخشنودی خود را از این نتیجه با صدای بلند اعلام کردند، بولت رقیب خود را در آغوش کشید و تاکید کرد تمرکز روی دو مورد محرومیت دونده آمریکایی به علت دوپینگ یا هو کردن او اشتباه است. او دونده برتر میدان بود.
بولت افزود: من کمی خود را تحت فشار گذاشتم. شروع من کمی با تاخیر بود و عقب افتادم فکر کردم باید هرچه سریعتر جبران کنم، اما تلاش من کافی نبود.
گاتلین نیز گفت: من انرژی ام را در نیمه نهایی حفظ کردم و در فینال کاری را که باید انجام می دادم، انجام دادم.
وی در واکنش به فریادهای تماشاگران گفت: هموطنان من در کشورم مرا تشویق می کنند و تمرکز من روی این موضوع است.
این دونده 35 ساله آمریکایی ضمن تجلیل از بولت گفت: ما در پیست دوومیدانی رقیب هم هستیم، اما پس از آن با هم شوخی می کنیم.
وی گفت: بولت الهام بخش من بوده است تا سریعتر و قویتر بدوم. هر سال فقط آرزو داشتم رقیب اصلی او باشم.
قهرمان دوی 100 متر المپیک 2004 گفت: ما احترام زیادی برای هم قائل هستیم. رسانه ها فکر می کنند رقابت تلخی بین ما هست و ما از هم متنفر هستیم، اما کاملا عکس آن صادق است.
این دونده آمریکایی گفت که سه سال دیگر و تا بازی های المپیک 2020 توکیو که 38 ساله خواهد شد، می تواند به مسابقات ادامه دهد.
وی گفت: وقتی از خط پایان عبور کردم، یک لحظه به فکر بازنشستگی افتادم. اما پسرم می خواهد من به المپیک توکیو بروم. بنابراین به مسابقات ادامه می دهم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید