• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 20

راحت الحلقوم1

مواد لازم:
  • شکر 2 پیمانه
  • نشاسته 1 پیمانه
  • پودر نارگیل، مغز گردو، خلال پسته به میزان لازم
  • گلاب 1/2 پیمانه
  • کره یا روغن 1 قاشق مرباخوری

راحت الحلقوم

طرز تهیه:

نشاسته را در ظرفی ریخته و به میزان 3 تا 4 برابر نشاسته، آب سرد اضافه کنید. با یکدیگر مخلوط کنید و از صافی بگذرانید. هم بزنید تا مثل دوغ شود. شکر را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا سفت شود.

در این مرحله گلاب را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. اگر کره اضافه کنید راحت الحلقوم شفاف تر می شود ولی اگر در دسترس نبود می توانید 1 قاشق مرباخوری روغن اضافه کنید. صبر کنید تا سرد شود.

نکته1

می توانید به جای آب از شیر و به جای گلاب از وانیل استفاده کنید.

پودر نارگیل را به قطر 2 تا 3 سانتی متر روی سطح صافی بپاشید. مواد بالا را بعد از سرد شدن، روی پودر نارگیل بخوابانید. بغلتانید تا شکل استوانه آغشته به پودر نارگیل را به خود بگیرد. این استوانه بایستی سفت باشد. در این مرحله استوانه را در فواصل 2 تا 3 سانتی متر برش دهید و در هر برش، یک مغز گردو قرار دهید. سپس روی آن ها را با پودر پسته تزیین کنید.

نکته2

اگر اسانس، رنگ غذا و یا حتی آب میوه دارید می توانید قبل از غلیظ شدن راحت الحلقوم اضافه کنید تا راحت الحلقوم رنگی داشته باشید.

نکته3

نیازی نیست که راحت الحلقوم را در یخچال نگهداری کنید بلکه در دمای اتاق و در ظرف درب بسته نیز می توانید آن را نگهداری کنید.

راحت الحلقوم دسر زیبا و خوشمزه ای است که با دیدن آن حتما تمایل به خوردنش را پیدا می کنید.

راحت الحلقوم در مهمانی های عصرانه زینت بخش پذیرایی شما خواهد بود.

نوش جان!

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. تشکرازشما

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید