• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 10

امروز آینده ی زیبا بسازید و در لحظه زندگی کنید

گاهی با افرادی منفی روبرو می شوم که مدام تلاش می کند موج منفی خود را به دیگران هم بقبولانند. آنها از حساب بانکی خالی، بیماری، شرایط سخت، نداشتن امکانات، زندگی در جهان سوم، یتیم بودن و… صحبت می کنند و مدام می خواهند باور خود را به شما هم بقبولانند. آنها باور کرده اند که تا آخر عمر باید در بدبختی زندگی کنند و هیچ راهی برای موفقیت و شاد زندگی کردن وجود ندارد. آنها هر روز خود را غرق در افکار منفی نمی شود و نمی توانم و غیر ممکن است می کنند و مدام به دنبال مقصری غیر از خود میگردند. گویی همه دنیا دست به دست هم داده اند تا آنها در فقر و بدبختی زندگی کنند! و بدتر از همه اینکه تلاش می کنند دیگران را هم مانند خود ناامید و افسرده کنند!

شاد زندگی کردن

ولی من با تمام وجود و اعتقاد قلبی می گویم مشکل از خود شماست! مقصر خودتان هستید. شاد زندگی کردن غیر ممکن نیست. همیشه راهی وجود دارد! بزرگترین خطای ما انسان ها ناامیدی است.

هر روز آماری از موفق های یتیم ها، سرطانی ها، بی پول ها و … در سراسر دنیا می بینیم و می شنویم. جک ما موسس کمپانی علی بابا که اکنون در حدود 20 میلیارد دلار دارایی دارد در فقر تمام زندگی می کرد حتی به عنوان یک گارسون به او کار ندادند مدت ها بعد وقتی اولین بار با اینترنت آشنا شد اولین کار خود را شروع کرد و شکست خورد ولی مثبت نگری، امید و باور او به موفقیت در نهایت او را به ثروتمندترین چینی روی کره خاکی کرد.  شولتز در مصابحه با رسانه بریتانیایی Mirror گفت: “بزرگ که می شدم همیشه حس می کردم من یک سمت دیگر دنیا زندگی می کنم و باقی مردمی که می شناسم در سمت دیگر، منابع و پول بیشتری دارند و خانواده های شان خوشحال تر اند. و بنا به دلایلی، که نمی دانم چرا و چگونه، می خواستم از این مانع گذر کنم و آن چیزی را به دست آوردم که مردم می گفتند امکان پذیر نیست. من شاید الان کت و شلوار و کراوات زده باشم اما می دانم از کجا آمدم و آنجا چگونه است.” او اکنون مدیر کمپانی استار باکس است و بیش از 2 میلیارد دلار درآمد دارد.  احد عظیم‌زاده در ده سالگی پدرش را از دست داد فقط کلاس اول را درس خواند و پس از آن قالی بافی می کرد و شب ها درس می خواند ولی در نهایت مجبور به ترک تحصیل شد ولی نا امید نشد و با پشت کار فراروان و تحمل سختی های بسیار که بسیاری از ما حتی فکرش را هم نکرده ایم توانست به تاجری بزرگ و قدرتمند تبدیل شود که فرش های ایرانی را صادر می کرد. ا. راز موفقیت خود را در احترام به مشتری می داند و می گوید مانند سربازی که مقابل تیمسار ایستاده است در مقابل مشتری می ایستد او اکنون یکی از برترین کارآفرینان ایران است که توانسته است برای بسیاری از هموطنان عزیزمان اشتغالزایی کند.

مثال های بسیاری که به ما می گویند: « هی با تو هستم شرایط تو خیلی بهتر از اوناست! چرا نشستی این فرصت ها انتظارتو می کشن» اگر شما هم این نجوا های درونی را می شنوید شک نکنید که شانس زیادی برای موفق بودن را دارید.

با موقعیتی که الان دارید در کدام دسته طبقه بندی می شوید؟ امیدوارید یا منفی باف؟  آیا برای خارج شدن از موقعیت کنونی خود فکر و برنامه ای دارید؟

فقط به این دلیل که نمی توانیم راهی پیدا کنیم به این معنی نیست که راهی وجود ندارد!

به این معنی نیست که خداوند بزرگ هم نمی تواند راهی به ما نشان دهد!

ساده ترین کار را افراد تنبل انجام می دهند. آنها گوشه ای می نشینند و ناامید و دلسرد فقط منفی بافی می کنند. اما این کار هیچ ثمری ندارد. وقتی که همه رویاهای شما بر باد رفته به نظر می رسند، زمانی که پزشکان از شما قطع امید کرده اند، وقتی که پول زیادی از دست داده اید یا زمانیکه یکی از عزیزان خود را از دست داده اید. دقیقا در همین لحظه است که باید محکم تر از همیشه باشید و

از بزرگترین یار خود با ناامیدی غافل نشوید.

شما هم بگویید:

خدایا تو هستی که در سختترین شرایط می توانی به همه بندگانت کمک کنی.

خدایا تو همیشه همراه من هستی، وقتی که همه پاسخ رد به سینه من می زنند تویی که راه را به من نشان می دهی.

من باور دارم که به کمک تو شرایط به نحو مطلوبی به نفع من تغییر خواهد کرد.

امروز در هر موقعیتی هستید، هر درآمدی که دارید، جایگاهی که به آن دست یافته اید همه به گذشته شما و تصمیماتی که در گذشته گرفته اید، انتخاب هایی که انجام داده اید و تعهدتان برای به حقیقت پیوستن این تصمیمات بستگی دارد.

ولی امروز متعلق به شماست! هیچ دلیلی ندارد که شاد نباشید. امروز می تواند یک روز فوق العاده برای شما باشد. روزی که تصمیم می گیرید کاری بزرگ و ارزشمند انجام دهید. روزی که تصمیم می گیرید برای کار مورد علاقه خود تلاش کنید.

زمان

فراموش نکنید تصمیمی که امروز می گیرید فردای شما را می سازد. چقدر شگفت انگیز است که همه ما فرصت انتخاب داریم. امروز با امید و روحیه ای قوی با شادی تلاش می کنیم چون می دانیم این تلاش میوه شیرینی خواهد داشت که در آینده طعم خوش آنرا خواهیم چشید. طعم خوش میوه درخت موفقیت را خواهید چشید.

امروز تصمیم می گیرید ماهرتر از گذشته باشید. چرا که انجام هر کاری با مهارت و توانایی بالا لذت بخش است. امروز روزی لذت بخش و زیبا خواهید ساخت، برای فردایی زیباتر که به آن افتخار خواهید کرد. امروز از زندگی خود با کار و تلاش لذت می برید و فردا از چشیدن طعم میوه آن لذت خواهید برد.

تصمیم با شماست. انتخاب با شماست. امروز، فردا و روزهای آینده را با شادی و پویایی و تلاش بگذرانید، یا در ناامیدی و تنبلی و منفی ها، خود را غرق کنید و البته شما تلاش و شادی را انتخاب خواهید کرد. اگر طعم لذت بخش خوب کار کردن را بچشید آنرا با هیچ لذتی عوض نخواهید کرد. پس هم اکنون شروع کنید. دنیا منتظر تلاش شماست. به این تلاش شما هدیه خواهد داد هدیه ای به نام موفقیت! شما آمده اید که یک تغییر زیبا ایجاد کنید، فقط خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید.

امروز آینده ی زیبا بسازید و در لحظه زندگی کنید!

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید