• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 19

با اصطلاحات عجیب منوی کافه ها آشنا شوید

قهوه خانه، کافه یا کافی شاپ از گذشته های دور در ایران و سایر کشورهای جهان دایر بودند. ولی امروزه با پیدایش کافی شاپ های مختلف به همراه منو های رنگارنگ و نوشیدنی هایی با نام های جدید و مختلف که و اصطلاحات جدید برخی ها ممکن است با آنها آشنایی و آگاهی نداشته باشند.

دانستن اصطلاحات کافه ای در انتخاب درست سفارش در کافه ها به شما کمک خواهد کرد.

محبوبیت قهوه از قرن ۱۳ میلادی شروع شد و تا اوایل قرن ۱۵ میلادی در مصر، شام و عثمانی پرمصرف شد و در همه این شهرها قهوه‌خانه‌هایی برپا شد.

تقریباً در سال ۱۶۵۰ میلادی، قهوه به کشور انگلستان وارد می‌شد و قهوه‌خانه‌ها در شهرهای آکسفورد و لندن تأسیس شدند. در اروپا هم مانند خاورمیانه، قهوه‌خانه‌ها به مکانی برای معاشرت، مطالعه و تبادل نظر

دربارهٔ موضوعات روز بدل شد و انواع نوشیدنی ها در آن سرو می شود که چای و قهوه از قدیمی ترین آنها می باشند.

تصویر زیر توضیح مختصری درباره نوشیدنی ها و خوردنی هایی که در کافی شاپ ها سرو می شوند می باشد.

اصطلاحات عجیب کافه ای

 در اوج فصل مسافرت های تابستانی و گردش های شهری، بسیاری از مردم برای صرف چای، قهوه یا هر نوشیدنی یا خوردنی های دیگر به کافه ها و رستوران ها می روند. ولی با ورود نوشیدنی های جدید،

 اصطلاحات جدیدی نیز رواج پیدا کرده است که ممکن است همه مردم از آنها آگاهی نداشته باشند.

آشنایی با منوی کافه ها
اسموتی

به نوشیدنی غلیظ از میوه ها “اسموتی” می گویند. اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در می‌آید؛ نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست. بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود اما از بین نمی رود و از نوشیدنی حذف نمی‌شود.
اسموتی بدلیل وجود فیبر در آن باعث می‌شود تا روده تمیز شود. این فیبرها کمک می‌کنند تا سموم راه خروج از بدن را بهتر پیدا کنند

اسموتی

اسموتی
کوکتل

کوکتل” نوشیدنی است که از ترکیب آبمیوه با نوشیدنی گازدار تهیه می شود. البته می توان با بیش از دو نوشیدنی درست کرد که در طعم های مختلفی بسته به ذائقه می توان از برش های انواع میوه ها و آب میوه ها استفاده کرد، کوکتل در دو نوع الکلی و غیر الکلی وجود دارد.

 ترکیبات نوشیدنی کوکتل

کوکتل
شییک

“شییک” از ترکیب بستنی، خامه و میوه همزده یا درشت تهیه می شود که می توانید با ترکیب انواع میوه و انواع بستنی طعم دار یا ساده و انواع خامه طعم دار استفاده کنید. طعم شییک ها بستگی به ذائقه افراد دارند و می توان با انواع شکلات، قهوه، کاکائو و حتی ترکیب آنها با میوه تازه، دسر بسیار خوشمزه و متفاوتی را میل کنید.

شییک کافی شاپ

شییک
کرپ

“کرپ یا همان بلینی روسی” نان نازک سرخ شده که معمولا با میوه و شکلات پر می شود. بلینی یکی‌ از غذاهای سنتی‌ روسیه است که اوایل برای مردم فقیر و زائران پخته می‌شد. اما بعدها تبدیل به یک غذای رایج در میان روس‌ها شد و حالا شاید بتوان گفت در بین غذاهای این کشور، هیچ کدام به اندازه بلینی محبوب نیستند. بلینی همان کرپ فرانسه است که در گذشته باید از آرد گندم سیاه تهیه و بسیار نازک و خوب پخته می‌شد. اما امروزه آن را با آرد سفید تهیه می‌کنند.

 

کرپ یا بلینی روسی

کرپ یا بلینی روسی
پنینی

“پنینی”ساندویچ تنوری با پنیر، مرغ یا کالباس است که یک نوع ساندویچ گریل و پرس شده ایتالیایی است و معمولا با نان های حجیم مثل نان باگت، در دستگاه مخصوص پنینی پرس یا گریل ساندویچ میکر یا (ساندویچ ساز) تهیه میشود. این ساندویچ ساده زمان خیلی کوتاهی برای پخت نیاز دارد.

ساندویچی تنوری پنینی

پنینی
آلفرودو

“آلفرودو” پاستا یا ماکارونی لوله ای با سس درست شده از خامه و کره می باشد که با توجه به ذائقه خود می توانید انواع گوشت و سبزیجات را به آن اضافه کنید.

آلفرودو کافی شاپ

آلفرودو
کاربونا

“کاربونا یا کاربونارا”پاستا یا ماکارونی رشته ای نواری تخت (فتو چینی) با مرغ و سس تهیه می شود که این نوع پاستا را می توان با انواع سبزیجات و گوشت تهیه کرد، افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند می توانند پاستا را با انواع سبزیجات از جمله لوبیا سبز، نخود فرنگی و … استفاده کنند.

 

کاربونا یا کاربونارا

کاربونا یا کاربونارا
اسپرسو

“اسپرسو” یک اونس آب با درجه حرارت 88 تا 92 درجه سانتیگراد که 6 تا 9 گرم قهوه مخصوص اسپرسو و کاملا آسیاب شده درون آن به مدت 18 الی 25 ثانیه دم کشیده باشد اسپرسو نامیده میگردد. معمولا این اندازه از اسپرسو یک شات (shot) نامیده می شود.

اسپرسو

اسپرسو
آمریکانو

“آمریکانو” هنگامیکه یک شات اسپرسو با آب داغ رقیق میگردد آمریکانو نامیده میشود.

قهوه آمریکانو

آمریکانو
کاپوچینو

“کاپوچینو یا کاپاچینو” نوشیدنی که 1/3 آن از اسپرسو، 1/3 شیر داغ و 1/3 شیر کف کرده همراه با رویه پودر کاکائو و یا دارچین کاپوچینو نامیده میشود.

کاپوچینو یا کاپاچینو

کاپوچینو یا کاپاچینو
موکاچینو

“موکاچینو” یک شات اسپرسو به همراه شکلات مایع یا پودر کاکائو به علاوه شیر داغ با رویه شیر کف کرده است.

قهوه موکاچینو

موکاچینو

امیدواریم این اطلاعات مفیده بوده و هنگام انتخاب انواع قهوه، نوشیدنی و یا خوراکی ها اطلاعات مختصری داشته باشید و با آگاهی بیشتری در کافی شاپ ها سفارش بدهید و از خوردن آن لذت ببرید.

تهیه و تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید