• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 05

استراتژی های غیر متعارف در بازاریابی اینترنتی یا وب مارکتینگ

در تالار های گفتمان و وبلاگ ها خود را معرفی نمایید

اینترنت امکانات زیادی در اختیار ما قرار داده است که تالار های گفتمان ، شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها نمودی از آنها هستند. اگر می خواهید از اینترنت برای بازاریابی استفاده کنید این ها یکی از منابع ارزشمندی هستند که در اختیار شما خواهند بود و به کمک آن می توانید توانایی ها و قابلیت های خود را به مخاطبین معرفی نمایید. برای این منظور باید شبکه های اجتماعی و تالار های پر مخاطب را بیابید و از آنها استفاده کنید البته برای این منظور باید عضو شوید خوب چه اشکالی دارد این کار نیاز به زمان زیادی ندارد در عوض فرصت تازه ای برای معرفی خود بدست آورده اید. هنگامی که می خواهید در یک تالار گفتمان خود را معرفی کنید به مرتبط بودن موضوع آن هم توجه داشته باشید اگر این اصل را رعایت نکنید و در میان پست های دیگران به یکدفعه به معرفی خود بپردازید مانند این است که ناگهان وسط صحبت چند نفر وارد شوید و از موضوعی صحبت کنید که کسی به آن علاقه مند نیست. یا به عبارت دیگر نقش مزاحم را بازی کنید! در قرار دادن نام ، لینک و آدرس خود زیاده روی نکنید با این کار اعتبار خود را زیر سوال می برید یکبار کافیست! برای این منظور صادقانه خود را معرفی نمایید توانایی های خود را ذکر کنید و به سادگی و البته به طور خلاصه شرح دهید که چگونه می توانید مشکل آنها را رفع نمایید، کالا یا خدمات خود را معرفی کنید و در نهایت پست الکترونیک و نام خود را در پایان قرار دهید . نگران نباشید مشتریان به مرور با شما تماس خواهند گرفت به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد و اگر صادقانه رفتار کرده باشید آنها هم به شما اعتماد خواهند کرد و وارد تجارت با شما خواهند شد! از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و رقیب تازه وارد آنها گوگل پلاس غافل نشوید برای وب سایت خود یک صفحه بسازید و لینک آنرا در وب سایت خود قرار دهید این کار یک تبلیغ مجانی ولی کارآمد است!

یک مسابقه برگذار کنید!

مردم دوست دارند چیزی را به رایگان بدست آورند. خوب جه بهتر که این کار از طریق یک مسابقه انجام شود. اگر این کار را کردید قبلا قوانین را در این زمینه بررسی کنید تا این بازاریابی به جای سود دهی تبدیل به بلا نشود! هدایایی که برای برندگان در نظر می گیرید باید آنقدر ارزشمند باشند تا مردم برای شرکت در این مسابقه تمایل کافی داشته باشند و همچنین بهترین مشتریان شما هم در میان شرکت کنندگان باشند. شما می توانید در حین تبلیغ برای مسابقه وب سایت خود را هم تبلیغ نمایید و از مردم بخواهید برای ثبت نام به وب سایت شما مراجعه نمایند.

از مردم بخواهید وب سایت شما را به لیست علاقه مندی های خود اضافه نمایند

این کار به نظر بسیار پیش پا افتاده می رسد اما اگر وب سایتی دارید که فکر می کنید برای دیگران مفید است و طرفداران زیادی خواهد داشت چرا این کار را برای آنها ساده تر نکنید یا به آنها کمک نکنید تا وب سایت شما را به لیست سایت های مورد علاقه خود بیفزایند. شاید در حالت عادی آنها این کار را انجام ندهند یا فراموش کنند ولی وقتی با یک کلیک بتوانند وب سایت شما را به لیست خود بیفزایند وضع فرق می کند!

با کسب و کار های مکمل خود تبلیغات مشترک و تبادل تبلیغات انجام دهد.

این روز ها تبادل بنر مانند گذشته کار ساز نیست. اما اگر آنها آخرین اخبار سایت شما و راه های تماس با شما را در وب سایت خود قرار دهند و شما هم چنین کنید برای هر دوی شما سودمند خواهد بود به این ترتیب می توانید به مشتریان یا بازار های جدید دست یابید. شاید بپرسید کسب وکار مکمل چیست؟ خوب این کسب و کار به زمینه کاری شما مربوط می شود اما با کسب و کار شما تفاوت دارد مشتری این کسب و کار مشتری احتمالی شما هم خواهد بود و عکس این قضیه هم صدق می کند. مثلا کسی که لوارم تولید کننده شیشه است مشتری دارد که بدرد یک تولید کننده درب و پنجره هم می خورد و آنها می توانند با بازاریابی و تبلیغات مشترک و استفاده از مشتریان یکدیگر با هزینه کمتر بازاریابی بهتری انجام دهند. درباره قرار دادن ایمیل خودتان در وب سایت های دیگر یک مشکل وجود دارد و آن این است که ایمیل شما بدست اسپمر ها بیفتد.

فن بازاریابی ویروسی!

در این روش صاحبان وب سایت ها و شرکت ها ابزاری را در اختیار کاربران قرار می دهند که رایگان است اما به کمک آن تبلیغات خود را انجام می دهند سرویس های ایمیل ، چت، ارتباط تلفنی رایگان و… از این قبیل هستند. یا روشی ساده تر این است که مقاله ای همراه با لینک های وب سایت خود بنویسید و آنها را در وب سایت خود و دیگر وب سایت ها قرار دهید و اجازه دهید دیگران از آن کپی کنند و در وب سایت خود از آن استفاده کنند البته همراه با لینک های شما!

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید