• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 20

اینت بال، دوربین شناور در ایستگاه فضایی بین المللی + فیلم

فضانوردان ایستگاه فضایی یک همکار جدید در اطرافشان پیدا کرده اند. آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) اولین تصاویر ثبت شده به وسیله اینت بال “Int-Ball” را منتشر کرده است. اینت بال یک دوربین کروی شکل است که در اطراف دیگر کارکنان در ایستگاه فضایی شناور است.

اینت بال

این دوربین، با بدنه‌‌ای آبی رنگ و چشم‌های دایره‌ای شکل، تا حدودی به شخصیت ایو (حوا) در انیمیشن Wall-E شباهت دارد. اینت‌بال می‌تواند به‌صورت خودکار در اطراف حرکت کند یا روی زمین توسط اپراتورها کنترل شود. تصاویر گرفته شده توسط اینت بال در زمان تقریبا واقعی منتقل می شود و اجازه می دهد تا کارکنان JAXA سریعا مشکلات را ارزیابی و راه حل های ممکن را برای ساکنین ایستگاه فضایی ارائه کنند.

اینت بال می تواند کارایی فضانوردان را در ایستگاه فضایی افزایش دهد. بر اساس گفته های JAXA، کارکنان ایستگاه فضایی ده درصد از ساعات کاری خود را با یک دوربین در دست، صرف عکسبرداری یا ارزیابی تجهیزاتی که نیاز به ارزیابی و بررسی بیشتر دارند می‌کنند. در تئوری یک شناور مجهز به دوربین، می‌تواند مسئولیت‌های خدمه را کاهش و زمان بیشتری برای انجام دادن آزمایش‌ها و تعمیرات به آنها دهد. اینت‌بال توسط یک موشک فالکون 9 ساخت اسپیس‌ایکس (SpaceX Falcon 9) در تاریخ 4 ژوئیه، به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد و برای اولین بار از یک کپسول باری دراگون استفاده‌ی مجدد کرد. این عضو جدید ایستگاه فضایی، در حال حاضر در آزمایشگاه فضایی کیبو زندگی می‌کند.

آزمایشگاه فضایی کیبو، بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی است که توسط آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن طراحی و ساخته شده است.

اینت بال 15 سانتی متر قطر دارد که در مرکز آن، یک واحد کنترل سه محوره وجود دارد. مغز مکعبی شکل که با 12 فن نزدیک به سطح روبات قرار گرفته اند، که آن را در موقعیت بدون جاذبه تنظیم می کند.

دوربین مسیریابی، مارکرهای هدف گیر را که به ‌عنوان نقاط مبنا روی سطح ایستگاه عمل می‌کنند، به ‌صورت اهداف سه‌بعدی و صورتی رنگ درمی‌آورد و بر آن‌ها نظارت می‌کند. در این اثناء، دوربین ثبت کننده بین دو چشم اینت بال جاگذاری شده است طوریکه فضانوردان به آسانی می‌توانند، آنچه را که دوربین به آن نگاه می کند را تشخیص دهند. JAXA می‌گوید در حاضر روی قابلیت های اینت بال تمرکز کرده اند طوریکه بتواند مفیدتر باشد و آزادی عمل بیشتری داشته باشد.

ترجمه و تحقیق: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید