• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 20

گلهای آپارتمانی_از گیاه فیتونیا بیشتر بدانید

فیتونیا یک گیاه دوست داشتنی با برگ های سبز پررنگ است. اگرچه این گیاه با رگبرگ های سفید محبوبیت بیشتری دارد اما شما می توانید فیتونیا را با رگه های صورتی، سفید و سبز پیدا کنید.

آنها به عنوان گیاهانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند و با رشد کمی که دارند برای تراریوم یا باغ های شیشه ای کاملا مناسب هستند.

فیتونیا قوی نیست و دوست ندارد، در معرض مستقیم نور آفتاب قرار گیرد و به سرعت از سوختگی رنج می برد.

درباره گیاه فیتونیا بیشتر بدانید

شرایط رشد
نور

نور خورشید غیر مستقیم یا کم مناسب است. همچنین آنها زیر نور مهتابی نیز رشد می کنند، و در معرض نور زیاد خورشید قرار ندهید.

آب

این گیاهان باید به طور مداوم مرطوب باشند و در محیطی با رطوبت بالا نگه داشته شوند.

درجه گرما

میانگین دما (حدود 21 درجه فارنهایت) باشد. آنها می توانند بین 15 درجه  تا حدود 26 درجه را تحمل کنند.

خاک

فیتونیا را می توان به راحتی در خاک گلدانی معمولی دارای کود گیاهی قرار داد. مطمئن شوید که خاک می تواند رطوبت را حفظ کند، اما خیس و بدون زهکشی نماند.

کود

تغذیه در طول فصل رشد با یک بار در هفته از کود مایع ضعیف یا کودهای کنترل شده، مناسب است.

تراریوم یا باغ شیشه ای

تکثیر

به صورت سالانه در بهار یا اوایل تابستان در گلدان بزرگتر گذاشته می شود، تقریبا در همان زمانی که شما بقیه گیاهان گرمسیری گلخانه ای را در گلدان بزرگ تر می گذارید. فیتونیای سالم به زودی یک رویه رو به رشد را پیش می گیرد، بنابراین اگر شما یک گیاه بزرگ دارید که می خواهید در تراریوم یا باغ ظرفی نگه دارید، برای تکثیر جوانه های برگ دار نوک را ببرید، سپس ریشه گیاه مادر را جدا کرده و آن را در همان ظرف با خاک تازه قرار دهید.

همیشه هنگام پرورش گیاه برای جلوگیری از فشردگی خاک و غرقاب شدن، از خاک گلدان تازه استفاده کنید.

اگر نمی خواهید در همان ظرف قرار دهید، آنها را به گلدان دیگری منتقل کنید.

انواع

فیتونیا متعلق به خانواده آکِنتوس ها (Acanthus) است. آنها بومی آمریکای جنوبی هستند، اما به عنوان گیاه کاشته شده اند، تولید کنندگان تلاش می کنند فرم های جمع و جور با کنتراست قابل توجه تولید کنند.

دو نوع از گونه های فیتونیا وجود دارد:

  • F. gigantea : که می تواند به 60 سانتی متر برسد و دارای ساقه های بنفش با برگ های سبز تیره و رگه های قرمز است.
  • F. verschaffeltti : یک گیاه خزنده است که بهترین گیاه برای گلدان ها و سبدهای آویزان است.

انواع گل فیتونیا

این نوع فیتونیا معمولی است که دارای تعدادی از گونه های ‘Argyroneura (رگه های سفید و نقره ای) و Pearcey (رگه های مایل به قرمز) است. مدل های Argyroneura و Minima برای فضای تراریوم ها مناسب هستند.

نکات گیاهپزشکی

اگر فیتونیا بی آب شود مستعد پژمردگی است! و اگر می خواهید به سرعت بهبود یابد به طور کامل آب دهید. از سوی دیگر، اگر در آب زیاد باقی بمانند برگ هایش زرد و پژمرده می شوند.

در نهایت، فیتونیا در معرض قارچها و حشرات آردی (ساس) قرار می گیرند که هر دو به ساقه های نرم، شاداب و برگ های آن می چسبند.

در حالت ایده آل، اکثر تولید کنندگان معتقدند که این گیاهان دوست داشتنی اما عجیب و غریب را در تراریوم یا باغ های شیشه ای سر پوشیده که می توانند رطوبت بالا و نور منتشر شده را بدست آورد، نگهداری کنید که آنها عاشق چنین شرایطی هستند.

ترجمه: میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید