• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 23

پرسپولیس در عمان از شکست گریخت

از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان به تساوی دو بر دو رسیدند.
پرسپولیس میزبان بود اما با توجه به تنش سیاسی بین دو کشور، این مسابقه در استادیوم سلطان قابوس عمان و با حضور حدود چهار هزار تماشاگر برگزار شد.
پرسپولیس خیلی زود دروازه‌اش را باز شده دید. عمر سوما مهاجم سوریه‌ای الاهلی در دومین دقیقه با دفع ناقص بیرانوند، گل نخست را به ثمر رساند.
نیمه اول با شکست شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید. در نیمه دوم و با وجود حملات پرسپولیس، الاهلی موفق شد توسط دسوزا به گل دوم دست یابد.

پرسپولیس و الاهلی

در حالی که به نظر می‌رسید الاهلی به یک برد شیرین دست خواهد یافت، سه تعویض متوالی برانکو جریان بازی را تغییر داد تا این تیم در بیست دقیقه پایانی از شکست بگریزد.
شجاع خلیل‌زاده روی ارسال ضربه ایستگاهی توسط بشار رسن عراقی و اثر‌گذاری علیپور، توانست با ضربه سر تیمش را به گل برساند و فاصله دو تیم به یک گل کاهش پیدا کند.
گادوین منشا هم با پاس علیپور و با شوت دقیق زمینی که از پشت محوطه جریمه نواخت، توانست در عین ناباوری سرگئی ربروف سرمربی الاهلی، شکست پرسپولیس را به تساوی بدل کند.
در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده (کمال کامیابی‌نیا) محسن مسلمان (بشار رسن) وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی (گادوین منشا) به میدان رفتند.
شبی که طارمی، احمدزاده و مسلمان در شرایط خوبی نبودند، جانشینان پرانگیزه و قبراقی داشتند که با نمایش خوب، ممکن است خودشان را در ترکیب ثابت سرخپوشان تثبیت کنند.
بشار رسن نقش مهمی در کسب یک امتیاز برای پرسپولیس ایفا کرد و در قامت یک هافبک توانمند ظاهر شد. او در بازی دفاعی و هجومی تیمش موثر بود و گل اول را با ارسال ضربه ایستگاهی، پایه‌ گذاشت.
با توجه به میزبانی پرسپولیس در دیدار رفت، الاهلی در بازی برگشت که به میزبانی ابوظبی برگزار خواهد شد با تساوی بدون گل یا یک بر یک هم می‌تواند راهی نیمه نهایی شود.
تکرار تساوی دو بر دو هم بازی را به وقت اضافه و ضربات پنالتی خواهد برد اما ایوانکوویچ معتقد است تیمش با برتری در ابوظبی، راهی دور بعد خواهد شد.
سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: از نتیجه راضی هستم. همه چیز مساوی شده است. الاهلی تیم بزرگی است و گل اول آنها شوک بزرگی به ما بود اما بازیکنانم جبران کردند.
برانکو درباره بازی الهلال و العین گفت: «فکر می‌کنم الهلال برنده بود چون در زمین العین یک مساوی گرفت و در ریاض می‌تواند با تماشاگرانش به مرحله بعد صعود کند. من الهلال را نسبت به العین امارات، تیم بهتری می‌دانم»
برنده نهایی دیدار پرسپولیس و الاهلی برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، باید از سد برنده بازی الهلال و العین بگذرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید