• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 26

حسن یزدانی قهرمان جهان شد

حسن یزدانی با شکست حریفی از اسلواکی طلای جهان را به‌دست آورد.
در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در فرانسه، در پاریس آغاز شده، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم موفق به حضور در فینال مسابقات شد. یزدانی در فینال مسابقات با شکست حریفش از اسلواکی به طلای جهان دست یافت.

حسن یزدانی قهرمان جهان شد

حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک در وزن 86 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور بعد به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و با نتیجه 12 بر 2 و در کمتر از 4 دقیقه به پیروزی رسید. وی در دور سوم با پیتر یانولوف از مولداوی سرشاخ شد و موفق شد در کمتر از 4 دقیقه این حریف خود را 10 بر صفر شکست دهد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات شود.

قهرمان کشتی جهان

یزدانی در مرحله یک‌چهارم نهایی با الکساندر گوستیف از آذربایجان مصاف داد و با نتیجه 10 بر صفر مقابل حریفش به برتری دست پیدا کرد تا راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. یزدانی در نیمه‌نهایی با الکساندر والیف روس تقابل داشت و با ارائه یک کشتی منطقی 4 بر صفر حریف روس خود را شکست داد تا راهی فینال مسابقات شود و اولین فینالیست ایران در مسابقات جهانی باشد.
یزدانی در فینال مسابقات با بوریس ماکویف از اسلواکی دیدار کرد و در کمتر از 3 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر حریفش را شکست داد تا نخستین طلای بزرگسالان جهان را به‌دست آورد. یزدانی پیش از این به مدال طلای المپیک و نقره جهان دست پیدا کرده بود.

در دیدار رده‌بندی این وزن نیز والیف روس با شکست گوتسیف آذری سوم شد. دیگر مدال برنز این وزن به کوکس از آمریکا رسید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید