• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 26

ساخت ربات در چند ساعت

محققان سیستمی ابداع کرده اند که با ارائه دانش تخصصی طراحی ربات، به افراد امکان می دهد تنها در عرض چهار ساعت ربات دلخواه خود را طراحی کرده و بسازند.
این سیستم که ‘Interactive Robogami’ نام دارد به افراد اجازه می دهد در عرض چند دقیقه یک ربات طراحی کنند و پس از چاپ 3 بعدی قطعات، آنها را در عرض چهار ساعت سرهم کنند.

ساخت ربات ساده

با وجود گسترش استفاده از ربات در قسمت های مختلف جهان، اما هنوز ساخت آنها فوق العاده دشوار است. رویه ساخت ربات ها از طراحی و مدل سازی گرفته تا ساخت و آزمایش، آهسته و پر هزینه است؛ حتی یک تغییر کوچک می تواند به معنی روزها یا هفته ها تجدید نظر و بازنگری سخت افزاری مهم باشد.
اما محققان علوم رایانه ای موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا برای حل این مساله، در مقاله ای جدید سیستمی به نام ‘Interactive Robogami’ ارائه دادند.
این سامانه از شبیه سازی ها و بازخوردهای تعاملی با الگوریتم ها، برای ترکیب طراحی استفاده می کند و به کاربران امکان می دهد تا بر طراحی مفهومی سطح بالا تمرکز کنند. این سیستم همچنین با انالیز عواملی مانند سرعت و ثبات، عملی بودن واقعی یک طرح را تضمین می کند.

ساخت ربات در چند ساعت

از دیگر ویژگی های مهم این سامانه این است که به طراحان اجازه می دهد حرکت ربات و شکل آن را تعیین کنند، این قابلیت اغلب در سامانه های طراحی تفکیک شده است.
‘آدرینا شولز’ دانشجوی دکتری که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، می گوید: طراحی ربات ها معمولا نیاز به تخصص دارد که این تخصص را معمولا مهندسان مکانیک و روباتیک دارند. اما موضوع جالب توجه این است که ابزاری ابداع کرده ایم که با ارائه این دانش تخصصی به یک کاربر معمولی اجازه می دهد تا ربات مورد نظر خود را طراحی کند.
این مقاله در شماره جدید مجله بین المللی Robotics Research منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید