• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 30

خواص گردو

در مناطق معتدل کوهستانی فصل رسیدن گردو، اواخر مرداد و اوایل شهریور ماه است بنابراین بر آن شدیم که از خواص این میوه ارزشمند نکاتی را بیان کنیم.

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام در مورد خواص شگفت انگیز گردو برای  پوست و مو اطلاعاتی داده شد در این مقاله سعی شده است از فواید گردو برای قلب، مغز، مبارزه با سلول های سرطانی، کیفیت اسپرم، بهبود دیابت، آرتروز و روند خواب اشاره شود.

دم کرده برگ گردو مفید برای پوست و مو

گردو می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

گردو دارای یک ترکیب شیمیایی به نام الاجیک اسید است که از ذخیره چربی داخل شریان ها (سرخرگها) مقابله می کند. انباشته شدن چربی درون شریان ها پلاک نامیده می شود، پلاک ها در طول زمان سفت می شوند و شریان ها را محدود (تنگ) می کنند، حتی گاهی اوقات جریان خون را به طورکامل قطع و مسدود می کند. که این باعث فشار خون بالا و اختلالات قلبی مرتبط با آن مانند سکته مغزی یا حمله قلبی می شود.

التهاب نیز نقش مهمی در ایجاد پلاک دارد. گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند باعث کاهش التهاب و جلوگیری از ایجاد پلاک شود. همچنین این اسیدهای چرب می توانند عملکرد سلول های اندوتلیال که دیواره داخلی شریان ها را پوشش می دهند بهبود بخشد، که در تنظیم گسترش و تنگ شدن شریان ها کمک می کند و به این ترتیب فشار خون را تنظیم می کند.

همچنین گردو می تواند مواردی مانند ضربان قلب نامنظم (آریتمی) را کاهش دهد که می توانست منجر به حملات قلبی یا سکته مغزی باشد. به همین دلیل انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که گردو و همچنین سایر مواد غذایی حاوی اسید چرب امگا 3 را برای محافظت از قلب خود مصرف کنید.

گردو می تواند روند پیری را آهسته کند

گردو حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها مانند ترکیبات پلیفنولی و فلاونوئیدها 16 است که از آسیب نابهنگام سلول های بدن جلوگیری می کند، این روند به خاطر واکنش مولکولهایی به نام رادیکال های آزاد است. به همین دلیل این آجیل ها روند پیری را کند می کنند.

خواص گردو برای سلامتی

گردو می تواند با سرطان مبارزه کند

گردو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند الاجیک اسید و الاجیتانین 17 می باشد که کمک می کند، شکل گیری برخی از سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را متوقف کند. عقیده بر این است که اسید الاجیک سبب مرگ سلول های سرطانی در روده بزرگ می شود.

تحقیقات روی حیوان ها نیز نشان می دهد که، در کنترل سرطانهای پستان، کبد و پروستات اثر گذار بوده و محققان پیشنهاد می کنند که گردو را در رژیم غذایی خود برای جلوگیری از سرطان وارد کنید.

گردو می تواند کیفیت اسپرم را بهبود بخشد

مردان با اضافه کردن فقط نصف فنجان گردو به رژیم غذایی خود می توانند به بالا بردن کیفیت منی کمک کنند، برای بهبود تعداد اسپرم ها با شکل و اندازه نرمال ( مورفولوژی اسپرم)، حرکت اسپرم ها و توان زنده ماندن آنها موثر است.احتمالا این امر به این دلیل است که گردو سطوح اسید چرب امگا 6 و اسید چرب امگا 3 (آلفا لینولنیک اسید) را در خون افزایش می دهد که برای سلامت مایع منی و اسپرم مورد نیاز است.

گردو می تواند سبب سلامت مغز شود

گردو می تواند به کاهش پیری مغز، تاخیر در شروع و کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. آجیل حاوی آنتی اکسیدان های محافظ عصبی مانند پلی فنل ها است. اسید چرب ، لینولنیک، فولات و ویتامین E که از اسیب ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

مصرف گردو حتی در افراد جوان، توانایی نتیجه گیری، درک، استنباط و استدلال را بالا می برد.

گردو می تواند دیابت نوع 2 را مدیریت کند

اگر دیابت نوع 2 دارید، گردو را در رژیم غذایی خود به طور منظم وارد کنید و برای مدتی این رژیم را ادامه دهید. در مطالعه ای، بزرگسالان چاق مبتلا به دیابت نوع 2 ، برای چند ماه به صورت روزانه یک چهارم فنجان گردو مصرف کردند. ظرف مدت سه ماه میزان قابل توجهی از انسولین کاهش یافت، که نشان دهنده این است که بدن آنها بیشتر از قبل از انسولین برای کنترل سطوح گلوکز استفاده کرده است.

چنانچه مقاومت در برابر انسولین و دیابت سبب کاهش سطح التهاب می شود التهاب ناشی از پاسخ سیستم ایمنی است، این حفاظت در مقابل آن ها توسط عوامل ضد التهابی گردو فراهم شده است.

گردو می تواند خواب سریع تر و بهتر را فراهم کند

همچنین گردو حاوی ملاتونین، هورمون مسئول برای خوابیدن است. در مطالعات حیوانی دیده می شود که خوردن گردو موجب افزایش سطح ملاتونین خون می شود. داشتن غذاهای غنی از ملاتونین به شما کمک می کند سریع تر و بهتر بخوابید و تعداد دفعاتی که در شب بیدار می شوید را کاهش دهد.

سلامتی با مصرف گردو

گردو می تواند باعث کم شدن التهاب و بهبود آرتروز شود

گردو یکی از غذاهایی است که برای افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود، آرتریت وضعیتی است که با التهاب در بدن مشخص می شود و موجب درد و تورم مفاصل می شود. گردو حاوی اسید چرب امگا 3 است که می تواند التهاب را کاهش دهد و این نتیجه را می توان بعد از خوردن گردو مشاهده کرد.

ترجمه: میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید